Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bannerreklamer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Er der nogen der har erfaring med at indrykke bannere på de store medier? Jeg tænker a la Børsen, Berlingske, Erhvervsbladet. Hvad koster det og får man noget ud af det i form af trafik eller kunder? Jeg er meget nysgerrig på at høre mere. Jeg er heldigvis i den situation at jeg selv kan lave banneret, så det er ren annonceringspris og udbytte, jeg gerne vil høre om.

Hilsen Eva

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 18:50

Du kan få en idé om priser via nedenstående links for henholdsvis Benjamin og Aller.

http://www.benjamin.dk/page/932
http://www.annonce.aller.dk/content/f2.aspx?id=84

Tak til Frank Hellerup Madsen, der tidligere har postet disse links i andre tråde.

Du bør også læse nedenstående tråd, hvor en del brugere herinde kommer med deres syn på god performance på bannerannoncering. Der er næsten ingen grund til at gentage den. ;) Den sidste halvdel af tråden ender i en mere langhåret diskussion om potentialet i bannerannoncering på cpc-basis gennem AdWords, men første halvdel besvarer dit spørgsmål rigtig godt.

http://www.amino.dk/forums/t/46981.aspx

God læselyst. ;)

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra København
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:24

Tak for dit svar. Jeg har faktisk også ringet og spurgt mig for. Det er absolut ikke billigt, men det er jo det betaler for at vi kan læse diverse  aviser gratis på nettet. Til den side du henviser til (Benjamin Media) står der 200 CPM for en bestemt bannerannonce. Der er uforståeligt for mig. Hvordan oversætter man det i almindeligt sprog? Der var ikke noget på linket til Aller.

Som jeg forstår jeres diskussion, så er den direkte effekt af bannere tvivlsom, hvad angår kunder/salg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26

Da det er relativt dyrt at reklamere i de større  medier, skal du ihvertfald også gøre dig nogle overvejelser om kontaktpriser, og hvor stor en del af din målgruppe der er blandt læseren af mediet. Men oftest vil din kontaktpris i sådanne medier værre større end selve oplaget, hvilket jo er super =)

Du kan tjekke din enkelte mediers annoncepriser på de respektive websites.

Held og lykke

dbh Rasmus

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:14

Moonlab Media:

Til den side du henviser til (Benjamin Media) står der 200 CPM for en bestemt bannerannonce. Der er uforståeligt for mig. Hvordan oversætter man det i almindeligt sprog?

200 CPM betyder at hver gang din annonce er blevet vist 1000 gange på deres hjemmeside skal du betale 200 kr. (meget dyrt, men sådan er det hvis man vil på de store mediers sider)

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 21:18

Google AdWords tilbyder efterhånden også gode muligheder. Du kan fx reklamere med content-reklamer på særskilte websider. Du behøver ikke reklamere på nogle du ikke vil reklamere på. Måske værd at se om nogle medier tilbyder det. (Fx bruger nogle det sandsynligvis? til at "fylde" ud med hvis ikke de har alt optaget. I hvert fald hvad mange mindre gør.)

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 21:28

Hej... Husk at der stadig er finanskrise rundt omkring i det lille land...

Mange holder igen med annoncering og derfor kan alle priser forhandles ud i extremerne... ;-)

Har for kort tid siden fået et tilbud på omkring kr. 30.000,- på en annonce som jeg afslog - 3 dage efter var prisen lige under det halve, da vi nærmede os deadline og ingen havde sagt ja-tak til den høje pris...

Derfor - is i maven og pres prisen - det er annonce-købers marked lige p.t.

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)