Hej Aminoer. Vi lancerede i november et supergodt og innovativt markedsføringsprodukt og prøver nu at komme ind på et lidt større salgsmarked. Men gud... hvor bruger vi mange penge og resourcer på at finde den rigtige vej og de rigtige personer i bl.a. de helt store kæder. (Dansk Supermarked, Synoptik, scandic hotels ect.) Blandt andet har vi kontaktet SuperBest hovesæde med henblik på at få noget fodfæste i nogle af deres butikker. Men vi fornemmer, at uden om selve den øverste ledelse er der opbygget en form for beskyttelse (checkpoint) for nye produkter. Er produktet supergodt tager denne "ring/checkpoint" kontakt til deres faste samarbejdspartnere og siger "Se her en superide! - I må kunne levere dette." Den faste samarbejdspartner sætter nu alt ind for at opfylde SuperBests ønsker. Vi forstiller os at vi bør skabe kontakt til en evt. købmand af SuperBest butik, som virkelig har noget at sige og har en direkte vej til topledelsen. Uden om det før omtalte "checkpoint" SuperBest var bare et eksempel. Men vi har da fundet ud af og har på fornemmelsen, at nogle af vores kontakter ikke er nået helt ind til dem der virkelig beslutter noget! (hvis det altså ikke er dem i "checkpoint") Men vi ved ikke rigitg. Vi står ligenu ved den brede å og har smidt brædder i vandet. Alt imens vi tænker på hvordan vi bygger den direkte bro. De store kæder er da godt nok tunge at danse med! Er der nogen der oplever lign. erfaringer?
T.Clausen |
Hej
I skal ikke sælge produktet med alle dets lyksagligheder i telefonen. I skal få et møde! Jeres mål skal være at booke et møde med den rette person. På dette møde sælger i produktet. Der vil være risiko for at de løber med ideen hen til deres eksisterende leverandør. Men hvorfor skulle de det? Store firmaer har mange leverandører og kan sagtens tage en mere ind hvis de har det de mangler...
Men I er jo slet ikke alene om at ringe til dem. Der er jo 45 der ringer om dagen for at få et møde. Det bedste ville være hvis I kan få navnet på den rette person, skabe en kontakt til ham eller hende gennem evt. linkedIN og så kontakte personen gennem en fælles betroet.. Man må være listig. Det skader ikke med list..
Alternativt kunne i inviterere alle jeres emner til et seminar hvor i fremviser produktet . På denne måde kan emnerne selv tage stilling til om det er relevant. Og er det så det, ja så kommer de, bare rolig. Hvis det kan spare dem for tid og dermed penge eller spare dem for administration, så kommer de!
Mvh
Jesper