Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Turen til Banken

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 03:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står og mangler 500.000Kr -> 1.000.000Kr til et projekt...

Jeg er 19År har kun været i banken for at sætte penge ind og hæve dem igen :)
Så hvordan skal jeg gribe dette an?
Hvad er en go ide at have i hånden når jeg står og "tigger" penge?
Og hvad skal jeg have forberedt?

(Har det dog bedst med selv at tjene pengene som skal bruges, men igen store beløb "laaang tid")

Det firma jeg skal købe varer af til dette projekt stille gerne en mand til rådighed til turen i banken...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :
En foretningsplan på dit projekt.

Budgetter der viser hvornår og hvordan du tjener gælden ind igen.

Noget der viser hvad pengene skal bruges til, hvis de 500.000 er til varelager, har de jo stadig en værdi selvom det går dårligt for dig, hvorimod bruges de på udvikling vil de højst sandsynlig ikke have den store værdi. 

Og husk at ringe ned og få en aftale, så du får mulighed for at snakke med en erhvervsrådgiver. 

 

Held og lykke med det

 

 

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 44
Fra  KeySmart.dk Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ken

 

Ligesom Martin skriver, så er det vigtigt, at du er forberedt og har aftalt en tid

med en rådgiver inden du tropper op nede i banken (er selv rådgiver i en bank

og ved, hvor træls det er at skulle uforberedt til et møde).

 

Sørg for at have en velovervejet forretningsplan og budgetter med på projektet.

Sørg for at have styr på stærke og svage sider ved dit projekt, da det er vigtigt

at have en realistisk indgangsvinkel.

 

Det er ALTID en god ting, hvis du selv har noget "risiko-villig" kapital at smide

i projektets opstart, da banken så ikke står med hele risikoen.

Ligesom Martin også skriver, så er det også en meget god ide, at have en plan

over finansieringen, og hvad den skal bruges til - det virker alt andet lige mere

seriøst, hvis det er til varelager istedet for laptops, firmatøj og bare damer

 

Angående forretningsplan, så ligger der en OK skabelon på www.100svar.dk

 

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/7/2006 3:39:51 AM Forfatter:Ken Krejlgaard Poulsen
Hvad er en go ide at have i hånden når jeg står og ''tigger'' penge?


- to fine svar indtil nu - her er et supplerende:

 

Prøv at vende din bevidsthed om situationen om. Du skal ikke ned og tigge dem om penge. Du skal ned og hjælpe dem med at tjene endnu flere penge.

 


Det firma jeg skal købe varer af til dette projekt stille gerne en mand til rådighed til turen i banken...

 

Det tænder lige en enkelt rød lampe hos mig. Hvorfor vil din leverandør hjælpe dig med det? Jeg har tidligere hørt om tvivlsomme projekter i randen af "pyramide-branchen", der tilbyder den slags. Nu er det vel en ordentlig samarbejdspartner, du har? Det vil være lidt ærgerligt, hvis du har behov for support fra leverandøren, og den så kun er til stede, indtil du har betalt ½mil.

 

mvh Hans

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg takker mange gange for de gode svar....


Hans: Min leverendør vil gerne stille sig til rådighed hvis Banken skulle have nogle spørgsmål om produktet selv & hvad de selv har brugt/solgt af det som virker...



Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Som de fleste andre skriver så er banken din fremtidige samarbejdspartner, så du skal ikke ned og tigge.

 

Du skal ned og overbevise dem om at Du og De kan tjene penge på det her.

 

Evt. kunne du jo måske smide lidt budgetter op her hvis du vil have input.

Men igen at leverandøren vil gå med i banken synes jeg lyder lidt underligt, hvis de er så sikre på det hvorfor låner de så ikke dig pengene :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Den letteste måde at få penge ud af banken på er, hvis du kan overbevise dem om at du slet ikke har brug for dem! :)

Banker er, som mange andre før jeg har sagt, som en virksomhed der lejer paraplyer ud til folk - men KUN til dem der alerede HAR regnfrakker på, og hvis det begynder at regne vil de have paraplyerne igen.

Jeg vil ikke anbefale at du tager din leverandør med ned i banken, det kan meget let komme til at se lidt underligt ud
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ken

 

Bare lige en kort kommentar.

 

 

Jeg vil give Mikkel og de andre ret i at det vil virke lidt specielt, hvis du har din

leverandør (som skal tjene penge på dig) med ned og snakke i banken.

 

Derudover er de tidligere nævnte former for budgetter og forretningsplaner et meget brugbart redskab til at overbevise banken om at du kan tjene pege til dig selv (og banken).

Mvh

Peter Juhl

Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er rigtig fine svar du har fået indtil videre mht forberedelse til banken.

 

Som til enhver anden forhandling er det godt at være forberedt til at tænke nye veje undervejs i samtalen. 

Du kan foretage overvejelser om alternativ finansiering/kombineret finansiering.

Nu fortæller du ikke hvordan og hvornår de 500.000 - 1.000.0000 kr falder, og jeg foreslå at du uddyber budgettet med en likviditetsplan; altså en simpel oversigt over penge der kommer ind og går ud (eks. pr kvartal) over de næste 2-3 år. Derved kan du vise hvornår forretningen begynder at betale tilbage på investeringen.  For en investor gør det en forskel, om der skal investeres 700.000 kr fra dag 1 for overhovedet at komme igang, eller om dit budget regner med en månedlig brun-rate på 50.000 kr. 

 

Måske din bank vil være med til de første 100.000 som er nok til at løbe projektet frem til "proof-of-concept" (et lidt flydende begreb, men altså til et punkt hvor det er rimeligt klart at du ikke er helt åndssvag til at drive forretning og at forretningsideen holder vand), hvorefter du må finde andre former for finansiering.

 

Skal du have flere råd må du nok uddybe hvad din forretning går ud på.

 

Held og lykke

/Karsten

Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Uha, pølsefingrene skrev "brun-rate", og mente burn-rate = "The rate at which a new company uses up its venture capital to finance overhead before generating positive cash flow from operations. In other words, it''s a measure of negative cash flow" (investopedia.com, hvis du er hooked på flere sjove termer)
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)