Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Linnkbuilding...... intern vs ekstern

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

macodox:

Men er der ikke noget med at man mister lidt rang når man linker ud?
Altså at der tages lidt fra ens rang og gives til den man linker til?

Nah, lad os antage at du har side A, der linker til nogle undersider: B, C, D og E. Desuden linker den til side F, som er et eksternt dokument. Da alle de sider, der linkes til skal dele side A's værdi, så vil der blive mindre juice til B, C, D og E.

Og til trådstarter: Det lader til at du ikke er helt klar over, at det allervigtigste ved linkbuilding er at få links IND til dit domæne fra relevante kilder...? :-)

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 18:11

Marcel Fuursted:
Regnestykket i forhold til PageRank vil nok gøre, at du mister lidt - men PageRank betyder intet i forhold til din rank/placering på Google. Hvis du linker ud til noget virkelig relevant og populært, så hjælper det på din placering ;)

Nej, man mister ikke PageRank ved at have udgående links!

Den eneste fare ved at linke ud er, hvis man linker til mange "dårlige" sites, altså sites, der er udelukket af Google's indeks.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:22

Patrick Blasone:

Marcel Fuursted:
Regnestykket i forhold til PageRank vil nok gøre, at du mister lidt - men PageRank betyder intet i forhold til din rank/placering på Google. Hvis du linker ud til noget virkelig relevant og populært, så hjælper det på din placering ;)

Den eneste fare ved at linke ud er, hvis man linker til mange "dårlige" sites, altså sites, der er udelukket af Google's indeks.

Jo, du mister PageRank ved at linke ud. PageRank er et regnestykke og ikke en placering. Det er simpel matematik, der beregner en sides værdi udfra ind- og udgående links. Og hvis du linker ud, vil du miste PageRank - men det KAN gavne din placering i Google (som ikke har noget at gøre med PageRank).

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:24

Jeg må sige at jeg er enig med Martin Hegelund Møller ...
Hvad jeg har læst mig til, så har ens link ud en værdi, som bliver den man linker til tilgode.
Men det er på bekostning af en smule fra en selv.

Websites der kun består af links ud, og altså ikke nogen links ind, vil aldrig opnå en god placering på google.
Jeg tror heller ikke der er noget at hente ved at linke til noget relevant.
Du gør kun det relevente endnu mere relevant.

Hvis man kunne opbygge en god placering ved at linke til noget relevant, kunne dette gøre automatisk og ville ødelægge googles struktur fuldstændigt.
Jeg ville være den første til at gøre dette :-)

Derfor kræver det links ind, og det er umuligt at gøre automatisk. (Dvs. at det er muligt automatisk, men google opdager det... Testet af undertegnet...) 

Fra Mørke
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 20
Fra  Donovan Comics Skrevet kl. 14:33

macodox:

Hvis man kunne opbygge en god placering ved at linke til noget relevant, kunne dette gøre automatisk og ville ødelægge googles struktur fuldstændigt.
Jeg ville være den første til at gøre dette :-)

Derfor kræver det links ind, og det er umuligt at gøre automatisk. (Dvs. at det er muligt automatisk, men google opdager det... Testet af undertegnet...) 

Ups, jeg har fede fingre om kom til at "anbefale som svar" i stedet for at svare :) beklager.

Men jeg er dybt uenig med macodox, en side kan sagtens ende som nr. 1 ved kun at linke ud uden at have et eneste link ind. Jeg har selv lavet en lille simpel side, som er nr. 1 på et enkelt søgeord ved kun at linke ud (og fordi folk klikker lystigt på siden og Google derfor ser den som informativ og relevant), men den har ikke et eneste link ind.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:40

Donovan: Hvilken side er det, der lever og har trafik uden at have et eneste indgåend elinks? Den gad jeg godt se...

Fra Mørke
Tilmeldt 20. Feb 07
Fra  Donovan Comics Skrevet kl. 14:44

Søg på "garderobeskabe" på Google, den ligger nr. 1.

Det har selvfølgelig primært noget at gøre med at der ikke er syndrlig "konkurrence" omkring ordet + at ordet indgår i domænet, teksten er skrevet med dette in mente osv. men ingen indgående links.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 14:47

http://www.ifing.dk/ linker da til siden? ;-)

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Mørke
Tilmeldt 20. Feb 07
Fra  Donovan Comics Skrevet kl. 14:51

Åh ja, korrekt. Smile Men selv om den blev fjernet, så gjorde det nok ikke det store. Min pointe var bare at det kan lade sig gøre uden indkomne links, selvfølgelig alt efter hvilke forudsætninger man kæmper imod. Den går nok ikke med et ord som "microsoft" Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:48

Marcel Fuursted:

Patrick Blasone:

Marcel Fuursted:

Jo, du mister PageRank ved at linke ud. PageRank er et regnestykke og ikke en placering. Det er simpel matematik, der beregner en sides værdi udfra ind- og udgående links. Og hvis du linker ud, vil du miste PageRank - men det KAN gavne din placering i Google (som ikke har noget at gøre med PageRank).

Det gør man altså ikke. Pagerank er et stemmesystem, og man "lækker" ikke pagerank til andre sider. Det med, at pagerank bliver fortyndet, henviser til den mængde pagerank, der tilgår den side, der linkes til. - Ikke den side, der linker.

Dette har været beskrevet utallige gange i masser af artikler fra diverse SEO-sider, og jeg tror også, at Google har kommenteret på det på et tidspunkt. Jeg kan naturligvis ikke længere huske links'ne, men en hurtig søgning på google giver nogle eksempler.

Her er bl.a. en meget god forklaring af det: http://www.webworkshop.net/pagerank.html

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)