Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Linnkbuilding...... intern vs ekstern

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 23. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja som min overskrift siger så går spørgsmålet på intern vs ekstern link. Lad mig forklare lidt. Er i gang med at opbygge en hjemmeside, og har ladet mig fortælle at linkbuilding er vigtigt i forhold til seo, ikke mindst link der går ud fra min hjemmeside, til sider med relevant indhold i forhold til det min side handler om. Jeg er derfor gået i gang med at linke alle mine relevante ord fra min hjemmeside til artikler og osv rundt omkring på nettet. Men kom til at tænke lidt over dette. Hvis ordet "støget københavn" er meget relevant for min hjemmeside og jeg på en underside i mit hotel har en hel side kun om strøget i københavn. Skal ordet "strøget københavn" der står på min forside så linkes til den underside jeg har om emnet, eller skal den linkes til eks. en wiki artikel om strøget i kbh. Man kan jo sige at wiki er stor og anderkendt og vil med det samme opsnuse midt link, men min side er lige så relevandt, og det er den jeg gerne vil rette opmærksomheden på. Så rent seo messigt hvad kan så bedst betale sig ???? inteernet eller eksternt relevant link ???? MVH Christian
Tilmeldt 23. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
vil også gerne hører hva der bedst kan betale sig i forbindelse med dobbelt ord, hvis jeg beskiver fest i københavn, skal jeg så dele det op, så der er et link til fest og et link til københavn eller blot lave et link til noget der handler om en relevant fest i københavn som et ord ? Christian
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Christian

Du linker ud af din side for at vise Google, at din side "hænger sammen" med resten af Internettet og at du ikke har i sinde at bremse Googlebot i sin færden på at indeksere så meget af nettet som muligt. Ved ikke at linke ud stopper du Googlebot ved din side. Det er selvfølgelig ikke godt, men du er heller ikke fortabt ved IKKE at gøre det. Det KAN jo være, at din side er den mest relevante i forhold til din artikel, du har skrevet.

Derfor link fra forsiden til din underside med artiklen om "strøget københavn" og fra den artikel kan du linke ud til f.eks. Wikipedia eller aok.dk eller lignende. Så mit råd til dig er: Gør begge dele ;) Link dybere ind i dit website og link ud til relevante artikler

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

kigger bare:
vil også gerne hører hva der bedst kan betale sig i forbindelse med dobbelt ord, hvis jeg beskiver fest i københavn, skal jeg så dele det op, så der er et link til fest og et link til københavn eller blot lave et link til noget der handler om en relevant fest i københavn som et ord ? Christian

Et link til den samme side to gange fra samme artikel giver kun værdi til det første link (første i kildekoden). Derfor vil jeg linke med ordet "fest københavn" i stedet for et link til "fest" og et links til "københavn" :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 23. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville ikke linke til den samme side 2 gange. Det jeg tænker på er hhvis jeg har en artikel om is i københavn , kan det så betale sig at linke ud til en wiki artikel om is OG linke til en wiki artikel om københavn eller skal jeg bare linke til en hjemmeside fra en isbutik i københavn ? Man kan jo sige at det er meget præcist og defineret ved at dele ordet op i 2 og linke til noget meget specifikt, som beskriver meget præcist. Men det jo ikke lige så relevant som hvis jeg linker til en bestemt is butik der ligger i kbh. Håber du forstår hva jeg mener
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent semantisk er det bare ikke det samme... Jeg vil anbefale dig - i netop det tilfælde - at linke til en side om is, da det primært er dét du skriver om :) Men som jeg skrev til at starte med er det heller ikke altid du behøver at linke ud :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 23. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
ok tak for hjælpen det sku ikke helt til at blive klog på ;-)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, så skal man have arbejdet med det i mange år ihvertfald *host* Wink

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er der ikke noget med at man mister lidt rang når man linker ud?
Altså at der tages lidt fra ens rang og gives til den man linker til?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og nej

Regnestykket i forhold til PageRank vil nok gøre, at du mister lidt - men PageRank betyder intet i forhold til din rank/placering på Google. Hvis du linker ud til noget virkelig relevant og populært, så hjælper det på din placering ;)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)