Hvad syntes du så ville være den reelle værdi for at køre en bil fra Helsingør til Vejle om dagen og om natten? Ca 3.5 time hver vej. |
Lad os lave et lille regnestykke.
Jeg vil gerne have min bil fra bramming til Kbh og lad os sige du starte i kbh. Der er ialt 280 km til Bramming og du skal da også retur med bilen, altså i alt 560 km. dette vil tage dig cirka 6 timer at køre hvor til der kommer kø ud af kbh, frokost, tankning, pålæsning, aflæsning osv. alt i alt en god dag på 8 timer.
Prisen jeg skal betale for dette er 440 * 8 = 3520 kr. eks. moms
Uden moms skal du nok beregne 2 kr. pr. km du kører til diesel, rep, vedligeholdelse osv. altså 3 * 560 = 1680 kr. (3 kr. virker højt, men der er udgifter og du skal også betale af på bilen og endag købe en ny)
Tilbage har du nu 3520 - 1680 = 1840 kr. til dig selv. Dette giver dig en timeløn på kr. 230 kr.
Så kan du selvfølgelig give dig selv de 230 kr. i timeløn men der kommer en fandens masse andre udgifter og der skal afsættes tid til regnskab og meget andet....du skal lige have penge til også at lave salgarbejde og reklamere for virksomheden.
Sidst og ikke mindst skal du lave overskud ud over din løn, det holder ikke helt at det kun lige kører rundt. Din profit kan i starten hjælpe dig med ikke at skulle have 37 timer i ugen og senere kunne give dig et overskud.