Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris for autohjælp og transport.

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hvis man ikke kan dække sit fuldtidsskema ind skal man bare skrue prisen op så det ikke betyder noget?

Det var da den værste gang vrøvl jeg længe har hørt (men det ligger dog tit i luften).

Hvis man ikke kan fylde sit skema ud må man supplere med andre bibeskæftigelser.

Jeg ville aldrig betale mere end den reelle værdi for en serviceydelse "bare fordi" sælger ikke kan finde kunder nok til at han kan leve af det.

Hvad syntes du så ville være den reelle værdi for at køre en bil fra Helsingør til Vejle om dagen og om natten? Ca 3.5 time hver vej.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:11

Lad os lave et lille regnestykke.

Jeg vil gerne have min bil fra bramming til Kbh og lad os sige du starte i kbh. Der er ialt 280 km til Bramming og du skal da også retur med bilen, altså i alt 560 km. dette vil tage dig cirka 6 timer at køre hvor til der kommer kø ud af kbh, frokost, tankning, pålæsning, aflæsning osv. alt i alt en god dag på 8 timer.

Prisen jeg skal betale for dette er 440 * 8 = 3520 kr. eks. moms

Uden moms skal du nok beregne 2 kr. pr. km du kører til diesel, rep, vedligeholdelse osv. altså 3 * 560 = 1680 kr. (3 kr. virker højt, men der er udgifter og du skal også betale af på bilen og endag købe en ny)

Tilbage har du nu 3520 - 1680 = 1840 kr. til dig selv. Dette giver dig en timeløn på kr. 230 kr.

Så kan du selvfølgelig give dig selv de 230 kr. i timeløn men der kommer en fandens masse andre udgifter og der skal afsættes tid til regnskab og meget andet....du skal lige have penge til også at lave salgarbejde og reklamere for virksomheden.

Sidst og ikke mindst skal du lave overskud ud over din løn, det holder ikke helt at det kun lige kører rundt. Din profit kan i starten hjælpe dig med ikke at skulle have 37 timer i ugen og senere kunne give dig et overskud.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:18

Kenneth Boysen:

Jeg vil gerne have min bil fra bramming til Kbh og lad os sige du starte i kbh. Der er ialt 280 km til Bramming og du skal da også retur med bilen, altså i alt 560 km. dette vil tage dig cirka 6 timer at køre hvor til der kommer kø ud af kbh, frokost, tankning, pålæsning, aflæsning osv. alt i alt en god dag på 8 timer.

Flot gået, hvis opgaven kan løses på kun 6 timer!!

Mon ikke du skal regne med en gennemsnitsfart på ca 60 km/t

Altså en tur på 9-10 timer...

mvh

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:21

Kenneth Boysen:

Lad os lave et lille regnestykke.

Prisen jeg skal betale for dette er 440 * 8 = 3520 kr. eks. moms

Uden moms skal du nok beregne 2 kr. pr. km du kører til diesel, rep, vedligeholdelse osv. altså 3 * 560 = 1680 kr. (3 kr. virker højt, men der er udgifter og du skal også betale af på bilen og endag købe en ny)

Tilbage har du nu 3520 - 1680 = 1840 kr. til dig selv. Dette giver dig en timeløn på kr. 230 kr.

Så kan du selvfølgelig give dig selv de 230 kr. i timeløn men der kommer en fandens masse andre udgifter og der skal afsættes tid til regnskab og meget andet....du skal lige have penge til også at lave salgarbejde og reklamere for virksomheden.

Sidst og ikke mindst skal du lave overskud ud over din løn, det holder ikke helt at det kun lige kører rundt. Din profit kan i starten hjælpe dig med ikke at skulle have 37 timer i ugen og senere kunne give dig et overskud.

Beklager - jeg har misforstået dig - det var mit indtryk at I anbefalede ham en timepris på 440kr EXCL omkostninger - det synes jeg er helt ude i hampen.

VH Jørgen Olsen

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Jan 09
Skrevet kl. 14:28

Jeg er ikke rigtig blevet klogere på hvad i syntes en time pris bør ligge på inden for autotransport om dagen, eller for udkald om natten.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:30

Lanther:

Flot gået, hvis opgaven kan løses på kun 6 timer!!

Mon ikke du skal regne med en gennemsnitsfart på ca 60 km/t

Altså en tur på 9-10 timer...

mvh

Tak for det, det går hurtigt :)

Gik egentlig ud fra at bilen var < 3500 kg. og derfor kunne køre som personbil. Det er det abs. bedste til lange ture ihvertfald.

Kører han med 2 biler (trailer) er det selvf. en anden beregning.

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Jan 09
Skrevet kl. 14:31

Og så kommer det faktisk bag på mig at nogle af jer mener jeg kan tage penge for retur kørsel. For set med mine øjne er det jo ikke kundens problem! Jeg regner med at kunden skal betale for evt bro/færge.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:32

autotransport:

Jeg er ikke rigtig blevet klogere på hvad i syntes en time pris bør ligge på inden for autotransport om dagen, eller for udkald om natten.

Det afhænger jo af forfærdelig mange ting. Hvad syntes du min timepris skal ligge på? Svært at svare på, så fat telefonen og ting ud til dine konkurrenter og spørg til deres priser, det kan jo bare være en alm. kunde forespørgsel du laver.

Men det fortæller dig kun hvad markedet ligger på, du bliver nød til selv at beregne dine udgifter osv.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:34

autotransport:

Og så kommer det faktisk bag på mig at nogle af jer mener jeg kan tage penge for retur kørsel. For set med mine øjne er det jo ikke kundens problem! Jeg regner med at kunden skal betale for evt bro/færge.

Hallo kære ven,du skal da ikke arbejde gratis eller er det måske sjovere?

mvh

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:35

Uanset hvordan du vender og drejer regnestykket, så bliver du da nød til at indberegne begge veje. Det kan selvfølgelig være at du overfor kunden kun opkræver den ene vej, men så skal prisen være det højere så du har råd til at komme hjem igen. Om den skal være dobbelt så høj ....ikke nødvendigvis du vil som tiden går og du får succes kunne kører til den næste kunde.

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)