Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris for autohjælp og transport.

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vil høre om der er nogle herinde der har erfaring med autohjælp/transport i Nordsjælland, og hovedstaden. Jeg er i gang med at starte eget firma inden for dette område, og vil høre om i syntes prisen er fair.

Som udgangspunkt er priserne således

Mandag til fredag 07.00 til 16.00 440 kr i timen ex moms

Mandag til fredag 16.00 til 07.00 samt weekend og helligdage 700 ex moms.

Ved transporter hvor jeg kan tilrettelægge turen inden for et par dage, bliver kunden først faktureret fra det tidspunkt jeg holder ved kundens bil. Ved akutte ture vil jeg fakturerer kunden fra jeg sætter mig i autotransporteren, og køre mod kunden. 

Der vil altid bilive regnet med minimum en time.

Hvad siger i og er der ellers nogle gode ideer?

Er det noget i selv vil kunne bruge?

Mvh.....

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:38

Jeg ved ikke om jeg misforstår dig, er det autohjælp til privatkunder, der f.eks. er kørt i stykker / punkteret et eller andet sted, eller er det transportopgaver for f.eks. bilforhandlere du vil lave?

Hvis det er privatkunder, så tænker jeg at det næppe er noget der trækker ret mange kunder.

Jeg har f.eks. autohjælp til 300 kroner om året via FDM, og kunne have fået det til ca. samme pris gennem min bilforsikring, så det marked er der en meget hård konkurrence på.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Jan 09
Skrevet kl. 10:47

Jeg vil være til for autoforhandler og værksteder. Men private kunder der ikke har en aftale med Falck, DAH, Totempo skal kunne ringe midt om natten, hvis de er kørt tør for benzin eller punkteret osv vil jeg også tage mig af.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:50

Så lyder det mere fornuftigt i mine ører. Smile

Jeg er dog overrasket over det, hvis det kan løbe rundt med 440 kroner i timen + moms.

Jeg tænker at timelønnen alene udgør det halve (inklusive feriepenge) og så er der jo nok noget afskrivning/leasingafgift på en lastbil og så kommer de reelle driftsudgifter til brændstof osv også.

Er det med "fri kilometer"?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Jan 09
Skrevet kl. 11:05

Det er en bil med max laste evne på 1459 kg. (Totalt 3500 kg) Hvilke vil sige at jeg kun kan køre med alm biler. Dog to biler ad gangen, da jeg vil køre med en trailer med samme last evne. Jeg har regnet lidt på hvad bilen bruger af brændstof, forsikring, og vægt afgift og så ser det fornuftigt ud i mine øjne. Hvis jeg købte en lastbil ville det selvfølgelig være en helt anden og dyre pris.

Med hensyn til prisen, så skal kunden ikke tænke på andet end den reelle time pris. Dog med forbehold for færge/bro billeter! I det tilfælde ville jeg give en fast pris inden kørsel hvor denne er medregnet. Min tanke er at kunderne skal betale for den ydelse de får og ikke mere. Falck tager forex 1000 kr ex moms i timer hvis du ringer uden at være kunde i forvejen. Dog tæller de først fra de holder hos kunden.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:05

Det er alt alt alt for billigt. De priser bør være din timeløn! oven i skal du lægge alle andre udgifter

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Jan 09
Skrevet kl. 13:45

Jeg er ikke sikker på hvad du mener. Mener du at jeg skal have en løn til mig selv på 440 kr i timen? Har du prøvet at google autohjælp og priser?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:54

Tro mig, der er meget stor forskel på at tilbyde transporthjælp via abn. eller pr. tur.

Falck, Dansk autohjælp og totempo levere de priser de gør, fordi de har flere hundrede tusinde af kunder. Hvis du skal have en enkelt tur kørt for dem fx efter kl. 16 skal du nok regne med 1500 - 2000 kr. i timen.

Og ja, du skal beregne 440 kr. i timen til dig selv, for du skal også have i tankerne at du med STOR sandsynlighed i finder arbejde i 37 timer i ugen....ikke istarten. Til de faste kunder, fx autoværksteder kan du sagtens tilbyde mindre afhængig af hvad de tilbyder af timer, men du skal også tænke på at du dermed nok bliver nød til at afslå nogle kunder der skal bruge hjælp her og nu.

Er forresten tidligere redder så jeg selv kørt lidt autohjælp

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:59

Hvis man ikke kan dække sit fuldtidsskema ind skal man bare skrue prisen op så det ikke betyder noget?

Det var da den værste gang vrøvl jeg længe har hørt (men det ligger dog tit i luften).

Hvis man ikke kan fylde sit skema ud må man supplere med andre bibeskæftigelser.

Jeg ville aldrig betale mere end den reelle værdi for en serviceydelse "bare fordi" sælger ikke kan finde kunder nok til at han kan leve af det.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 14:05

Jørgen Olsen:

Hvis man ikke kan dække sit fuldtidsskema ind skal man bare skrue prisen op så det ikke betyder noget?

Hvem har skrevet det?

Hvis du mener mig, kan jeg fortælle dig at jeg driver virksomhed for at tjene penge og lave profit, en virksomhed der ikke gør dette vil få det hårdt, i sær i nedgangstider...manden bliver da nød til at ligge sine priser så det skaber fleksibilitet i dagligdagen.

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)