Hej Jeg har fået at vide af Skat at jeg skal betale moms af mine adsense indtægter. Jeg har ellers tidligere fået at vide at det skulle jeg ikke, men nu har de altså ombestemt sig og jeg skal til at betale 25%moms også selv om jeg ikke har nogen mulighed for at opkræve moms hos google ![]() Sjovt nok kan jeg dog ikke trække moms fra hvis jeg køber adwords annoncer. Hvad med jer, betaler i moms af de adsense indtægter i har (dem af jer der har det)? Og hvis I ikke gør har i så fået det godkendt af Skat? Nogen der har noget dokumentation som kan bruges så de hos skat kan forstå at det ikke kan passe at man skal betale skat af adsense? |
Moms på adsense
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
Mikkel, hvem er "vi" i denne forbindelse? Jeg har et par kunder, hvor spørgsmålet er aktuelt, og hvis "nogen" gør "noget" organiseret, ville det være rigtig dejligt at høre om det. Mange hilsner |
"Vi" er mine selskaber |
Argumentet må være at hvis pengene stammer fra et land uden for EU så er det momsfri eksport efter en eller anden paragraf i momsloven. Hvis du har flere sider med Adsence kan de vel ikke se hvilke der giver indtægterne (du kan lade være med at lave kanaler) og så sørg for at have en side på en server i udlandet som ikke henvender sig til folk i EU. |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Jeg har også fået klar besked fra mit skattecenter om at der ikke er moms på adsense, det ville jo være helt forrykt og det ville betyde at mange danske firmaer som lever af adsense ikke længere vil have en fornuftig indtjæning. Hvis google var et firma her i landet var det noget andet, men vi har ingen mulighed for at sende google en faktura og ligge moms dertil. Jeg har nu nærlæst den der sag du linker til et par gange og jeg synes det lyder underligt at loven er så kringlet og at han skulle betale moms, jeg kan dog ikke helt se sammenhængen mellem den sag og adsense. Ved adsense sælger du en ydelse til Google og det er så dem der benytter den plads du giver google til at placere de annoncer som google placere. At annoncerne så bliver set af danskere er irrelevant da ydelsen ikke er solgt til disse danskere men til Google i USA. Jeg ved ikke hvad det er skat har gang i men det er helt ved siden af hvis vi skal til at betale skat af adsense. Men jeg vil da gerne have en klar og skriftlig og bindende melding fra Skat for jeg vilæ ikke synes det er sjovt hvis de kommer om 3 år og siger, "hov du skal forresten betale moms af dine adsense indtægter for de sidste 3 år" Så kan man vist godt dreje nøglen i virksomheden om. Jeg har tidligere her på amino set eksempler på modsigende svar fra skat om hvor vidt man skal betale moms på adsense. Og med de kringlede regler kan jeg godt forstå at skat ikke selv kan finde ud af det og bare henviser til en eller anden tilfældig dom om reklameydelser som måske ligner lidt. Men det er bare dårlig service for enhver revisor vil kunne se ud af reglerne at der ikke skal betales moms. Og ja jeg ved godt at hvis Skat laver en tilsvarende sag mod dig mig eller andre og vi taber så står vi meget skidt og så er det lige meget hvad revisoren har sagt det er os der må tage faldet, men sådan er det jo at være iværksætter i danmark. |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)