Tilbage i 2006 hvor jeg skulle finde på et navn til en portal for industrien fik jeg helt klart inspiration fra bilbasen.dk og kom på navnet IndustriBasen.dk Men jeg gik i dybden med mange virksomheders navne og fandt ud af at mange af de virksomheder og forretninger vi dagligt færdes i tit har en sjov historie bag navnet. Her er et udsnit i de virksomheder jeg kan i hovedet. Hvis der er flere i kan så få dem lige med i denne tråd det er meget sjovt at læse om synes jeg Volvo: Betyder vi ruller på latinsk Lego: Betyder jeg leger på Latinsk Føtex: Er en forkortelse af FØdevarer og TEXstiler B&O: Står for Bang & Olufsen de to stiftere Porsche: Grundlæggeren hed Ferdinand Porsche Biva: Skulle have heddet Boka men da der var et sjællandsk firma der hed noget i den stil blev stifterne nød til at finde på et andet navn T Hansen: Ham som startede T Hansen hed faktisk Bent jensen. T Hansen står for Trine Hansen som var hans kone. Han var oprendelig i en bank og måtte ikke have en virksomhed ved siden af så han startede det i kones navn Kan DU flere? mvh Morten |
Mercedes- virksomhedens navn og bilmærket er opkaldt efter grundlæggerens datter som hed dette.