Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder virksomhedernes navne?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbage i 2006 hvor jeg skulle finde på et navn til en portal for industrien fik jeg helt klart inspiration fra bilbasen.dk og kom på navnet IndustriBasen.dk

Men jeg gik i dybden med mange virksomheders navne og fandt ud af at mange af de virksomheder og forretninger vi dagligt færdes i tit har en sjov historie bag navnet.

Her er et udsnit i de virksomheder jeg kan i hovedet. Hvis der er flere i kan så få dem lige med i denne tråd det er meget sjovt at læse om synes jeg

Volvo: Betyder vi ruller på latinsk

Lego: Betyder jeg leger på Latinsk

Føtex: Er en forkortelse af FØdevarer og TEXstiler

B&O: Står for Bang & Olufsen de to stiftere

Porsche: Grundlæggeren hed Ferdinand Porsche

Biva: Skulle have heddet Boka men da der var et sjællandsk firma der hed noget i den stil blev stifterne nød til at finde på et andet navn

T Hansen: Ham som startede T Hansen hed faktisk Bent jensen. T Hansen står for Trine Hansen som var hans kone. Han var oprendelig i en bank og måtte ikke have en virksomhed ved siden af så han startede det i kones navn

Kan DU flere?

mvh

Morten

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 23:01

Mercedes- virksomhedens navn og bilmærket er opkaldt efter grundlæggerens datter som hed dette.

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 23:07

LEGO er en sammentrækning af ordene "Leg godt", ihvertfald efter hvad der står på Lego´s egen side.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 23:18

Godt med rettelser også

kommer lidt  mere her:

Bmw: Bayerische Motoren Werke

Volkwagens modeller så som Golf, Passat og polo er nogle vinde.. f.eks golf vinden.

Ikea: Ingvar Kamprad er stifterens navn og E kommer fra Elmtaryd som var den gård han voksede på og Agunnaryd var selve stedet i Sverige

Shell: Betyder skal eller muslinge skal. Det er også logoet der er en muslingeskal da olien kommer fra undergrunden på havet

Kom mere flere.... :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)