Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vrøvl med tidligere udlejer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er fraflyttet et erhvervslejemål den 31. oktober. Da vi i midten af november rykkede for vores depositum, fik vi at vide at der manglede et par nøgler. Det viste sig at være sandt, og vi sendte, med anbefalet brev, nøglerne. Så en måneds tid senere fik vi en faktura. I følge den skulle vi betale for indtil flere ting, vi slet ikke mener kan passe.

Vi er blevet opkrævet for husleje i november, da jeg skrev tilbage at vi ikke ville betale for den måned, da vi ikke havde haft lejemålet i november, var svaret, at da nøglerne var kommet i november skulle vi betale i november. Der var vel at mærke tale om et tredie par ekstra nøgler, de havde to andre par til lejemålet, plus at de ikke blev efterlyst før jeg ville have mit depositum.

Kan det passe?

Som en anden ting blev vi opkrævet over 5.000 ex. moms for bortskaffelse, IKKE erstatning, af nyt tæppe. Da vi flyttede ind, fik vi mundtligt lovning på, at tæppet ville blive fjernet, samt besked om at lejeren før os ikke fik sit depositum igen, før tæppet var udskiftet på hans regning. Tæppet var meget slidt. Da vi efter et år flyttede igen, var tæppet stadigvæk ikke blevet udskiftet.

I vores lejekontrakt står der at: "Det kan dog ikke pålægges lejer at bringe det lejede i en bedre stand end den, hvori lejer overtog det lejede."  og at "al reparation og vedligeholdelse af bygning, anlæg m.v., herunder indvendig vedligeholdelse og reparation af det lejede, påhviler lejeren i det omfang dette er nødvendigt, for at det lejede kan holdes i god vedligeholdelsesmæssig stand, der svarer til den standard, hvori lejemålet blev overtaget af lejer."

Det læser vi således at vi ikke skal betale for fjernelse af tæppet, som vel at mærke skulle have været fjernet før vi overtog lejemålet.

Er vi helt galt på den, eller? Er der ikke nogle jura kyndige der kan hjælpe os. Både med dette, men muligvis også med et brev til udlejer, hvis vi har ret naturligvis Smile

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:35

Du har vist brug for nogen, der ved noget mere om erhvervslejemål. Men så vidt jeg ved, har udlejer 14 dage efter lejemålet er fraflyttet til at udarbejde en oversigt over, hvad tidligere lejer skal sætte istand/hæfte for. Og lejer skal have mulighed for at deltage i gennemgangen af lejemålet. Har du haft mulighed for det?

Udlejer skal (igen så vidt jeg ved) senest 14 dage  efter lejemålets ophør (dvs. senest den 14. november). have udarbejdet en detaljeret oversigt over, hvad der skal udbedres. Hvis han ikke har gjort det, skal han tilbagebetale hele dit depostitum, og kan ikke rejse krav mod dig. Så du kan vist tage det helt roligt, men du skal nok (for en sikkerheds skyld) kontakte en advokat.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 21:45

Surt - jeg har ikke noget råd til dig som sådan.

Men kan trøste dig med at det mig bekendt er fast praksis at man bliver rykket rundt når man fraflytter et erhvervslejemål.

Jeg har selv været der. En mundtlig aftale er lige så god som en skriftlig aftale siger man jo - glem det. Du skulle have haft det med tæppet på skrift.

øv øv dyre lærerpenge

Mvh

Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Kirsten E:

Du har vist brug for nogen, der ved noget mere om erhvervslejemål. Men så vidt jeg ved, har udlejer 14 dage efter lejemålet er fraflyttet til at udarbejde en oversigt over, hvad tidligere lejer skal sætte istand/hæfte for. Og lejer skal have mulighed for at deltage i gennemgangen af lejemålet. Har du haft mulighed for det?

Udlejer skal (igen så vidt jeg ved) senest 14 dage  efter lejemålets ophør (dvs. senest den 14. november). have udarbejdet en detaljeret oversigt over, hvad der skal udbedres. Hvis han ikke har gjort det, skal han tilbagebetale hele dit depostitum, og kan ikke rejse krav mod dig. Så du kan vist tage det helt roligt, men du skal nok (for en sikkerheds skyld) kontakte en advokat.

Vi har ingen oversigt fået over hvad vi hæfter for, ej heller haft mulighed for gennemgang af lejemålet med udlejer efter fraflytningen. Vi mente nok også at der var krav om dette, især fordi det i kontrakten også står nævnt, at der skal være en gennemgang af hvad der skal istandsættes, dog ikke noget om hvad der sker i tilfælde af, at dette ikke overholdes.

Vi hører meget gerne, enten her eller på info@wetterberg.dk, fra en advokat med forstand på erhvervslejemål.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47

OPDATERING:

Vi har nu fået rigtig god hjælp fra Kirsten Dalum fra Dalum Law Consulting www.dalum-law.dk Tusind tak. Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)