Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal B-indkomsten dokumenteres?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det drejer sig om at jeg udover mit alm. arbejde vil lave lidt ekstra for at arbejde noget gæld af. Jeg har fået samlet en lille kundekreds, vinduespudsning, som jeg så vil køre på min B-indkomst, og holde omsætningen på de "magiske" 50.000 kr for ikke at skulle have momsregnskab.

Spørgsmålet går så ud på hvordan det skal dokumenteres over for Skat. Jeg har lavet nogle kartotekskort over de kunder jeg har, hvor jeg skriver hvornår de har fået pudset og for hvor meget. Er det nok, eller skal jeg lave en regnearksliste hvor jeg skriver hvor jeg har pudset hver dag, og for hvor meget? Eller er det bare nok at oplyse den samlede indkomst når selvangivelsen skal afleveres?

På forhånd tak!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:58

Hej!

At du ikke omsætter så meget at du skal momsregistreres fritager dig ikke for at der skal føres regnskab. Principielt skal du stadigvæk udstede faktura. På fakturaen skal prisen for vinduespudsningen være uden moms (da du jo ikke er momsregistreret).

Henrik

Tilmeldt 2. Jan 09
Skrevet kl. 20:29

Skal jeg så skrive en faktura for hver eneste kunde selvom de alle sammen betaler kontant så snart jeg har pudset?

Tilmeldt 2. Jan 09
Skrevet kl. 22:25

Jeg har lige talt med en ven der ved lidt om regnskabsføring, han siger at det skal gøres således:

1. Brug kvitteringsblok og lav en kvittering til kunden

2. Lav sammentælling af de kunder der har betalt. Hæft sammentællingen sammen med kopi af kvitteringerne og gem dem i en mappe.

3. Før sammentællingerne ind i en kassekladde

4. Kopi af kvitteringerne på dem der ikke har betalt, gemmes separat indtil de har betalt. Når de har betalt følges punkt 2 og 3

Ser det fornuftigt nok ud?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Hej!

Ja...er faktisk lige efter bogen!*S*

Tilmeldt 2. Jan 09
Skrevet kl. 22:30

Så vil jeg være så fræk at spørge om nogen har et forslag til hvordan sådan en kassekladde skal se ud.

Skal den være på daglig basis eller kan jeg nøjes med en der dækker over en måned ad gangen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31

Hej!

Gør det dagligt! Kræves ifølge bogføringsloven.

Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:33

Jeg har en kasseklade som jeg fandt på startvækst.dk.

Som du evt, kunne bruge. Kan ikke lige huske linket.

Men du kan sende mig en email på hemmingsen.daniel (snabela) gmail.com

Og så vil jeg da med glæde sende dig den. Smile

Tilmeldt 2. Jan 09
Skrevet kl. 22:50

Hvad så de dage der ingen omsætning er? Det vil langt fra være hver dag der skal bogføres noget.

Fra Sabro
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:58

Hej Carl

Jeg har nu sendt det til dig. God fornøjelse. Og håber du kan bruge det til noget. Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)