Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed, regnskab mm.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

jeg står her og skal have oprettet et cvr. nummer da jeg har lidt forretning kørende over internettet. Jeg er under 18 år, og har så læst mig frem til at jeg godt kan blive moms registreret under forskellige betingelser, som at en myndig skal skrive under på nogle papirer mm.

Mine spørgsmål er så følg.:

Hvor kan jeg oprette mit firma, online, på komunen?

Jeg ejer og driver en hjemmeside som jeg ejer 50 % af, hvor jeg gerne vil køre den igennem mit firma, kan jeg holde den hjemmeside adskilt for de andre jeg ejer 100% af? Sådan at hvis der er underskud i mine egne sider, går det ikke udover siden jeg kun ejer 50% af?

Hvor kan jeg læse om at drive virksomhed? Hvad det kræver, hvordan regnskabet foregår med udbetaling af penge, firmakonto osv.

Det er måske nogle dumme spørgsmål, så håber i bære over med mig og vil give mig en hjælpende hånd med på vejenSmile.

Fra København S.
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 19:41
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:52

Lars Bo Thomsen:

Jeg ejer og driver en hjemmeside som jeg ejer 50 % af, hvor jeg gerne vil køre den igennem mit firma, kan jeg holde den hjemmeside adskilt for de andre jeg ejer 100% af? Sådan at hvis der er underskud i mine egne sider, går det ikke udover siden jeg kun ejer 50% af?

Hej!

Når du driver dine hjemmesider som personligt ejet firmaer skal du selvangive indkomsten på din selvangivelse. Det vil eksempelvis sige, at hvis du har underskud på ialt  100 på dine egne 2 hjemmesider og din halvpart i den omtalte hjemmeside giver 100 i overskud - skal du selvangive 0 kr.

Du kan således ikke holde de sider du ejer adskilt skattemæssigt når du driver dem som et personligt firma.

Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 21:55

Klovn:

Hej!

Når du driver dine hjemmesider som personligt ejet firmaer skal du selvangive indkomsten på din selvangivelse. Det vil eksempelvis sige, at hvis du har underskud på ialt  100 på dine egne 2 hjemmesider og din halvpart i den omtalte hjemmeside giver 100 i overskud - skal du selvangive 0 kr.

Du kan således ikke holde de sider du ejer adskilt skattemæssigt når du driver dem som et personligt firma.

Henrik

Mange tak for dit svar Henrik!

Ja jeg er lidt i tvivl om man kan gøre det online når jeg er under 18, men kan jeg ikke prøve at give et kald til komunen, eller et vækst center?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)