Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt produkt - værd at satse på?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Rommy:

Dog ville jeg vente med at købe en til jeg er for gammel til den normale cykel.........

Det er helt iorden. Jeg ligger en cykel til side til dig med det samme, så bare ring 70 21 29 29 når tiden nærmer sig Stick out tongue

Jeg vil tage et bedre kig på shops med maritimt udstyr. Har du et forslag eller 2 til shops der er værd at kigge på, så sig meget gerne til.

Hilsen Morten

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 11:49
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:01

Hej Mads

Tusind tak Smile

Ja udvalget af transportmidler til søulkene når de er på landjorden er da begrænset.

Der er helt sikkert noget at arbejde videre med i ´09. Og så ved jeg at der også er div. messer som måske også var værd at besøge.

Hilsen Morten

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 12:21

Jeg kan helt klart anbefale dig Bådmessen i Bella som jeg selv har besøgt flere gange!!

Hvis du tager din el-cykel med derind som ét eneste produkt, nicheprodukt om du vil, på en stand - så er jeg sikker på de nok skal komme til lommerne.

Husk på en anden ting - bådfolk er typisk vant til at priserne er høje på maritime produkter (ligeså vel som golf, camping, hesteudstyr mv.) så de er ikke skræmt over et produkt til 8.000 kr. hvis den er markedsmæssig god. Tænk bare et spil til et sejl kan koste 17.000 kr.!! ;-))

Os andre motorbådssejlere brænder jo bare hele lortet af i benzin, så os får du ikke en krone ud af... hehe...

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:34

Hej Morten.

Lige 1.000 kr spørgsmålet:

Hvordan vil du sælge den?

Der er næsten ingen der leder efter elektriske cykler eller el-cykler på Internettet.

Jeg blev tilbudt netop et el-cykel projekt som et Kunder på et Sølvfad projekt; men sagde pænt nej tak af samme årsag.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:50

Mads Baldersø:

Jeg kan helt klart anbefale dig Bådmessen i Bella som jeg selv har besøgt flere gange!!

Hvis du tager din el-cykel med derind som ét eneste produkt, nicheprodukt om du vil, på en stand - så er jeg sikker på de nok skal komme til lommerne.

Husk på en anden ting - bådfolk er typisk vant til at priserne er høje på maritime produkter (ligeså vel som golf, camping, hesteudstyr mv.) så de er ikke skræmt over et produkt til 8.000 kr. hvis den er markedsmæssig god. Tænk bare et spil til et sejl kan koste 17.000 kr.!! ;-))

Os andre motorbådssejlere brænder jo bare hele lortet af i benzin, så os får du ikke en krone ud af... hehe...

Hej Mads

Ja bådmesse i Bella havde vi overvejet som et godt sted. Herudover er der vist også et par andre, men det er vist ikke mange. I ´08 var der vist bådmesse i Kolding og Fredericia International Boat Show. Og så ser jeg lige nu at Fredericia International Boatshow allerede er i slutningen af februar....... 

Kender du til andre lignende arrangementer?

Jeg forestiller mig at messerne kan bruges både til direkte salg, og samtidig til at skabe kontakt til forhandlere. Men jeg kender ikke meget til branchen - fx aner jeg ikke hvad et spil til et sejl er - men til 17.000kr så må det være noget godt *g*

Mht. at præsentere det som nicheprodukt, tror du virkelig det er mere effektivt end også at tilbyde verdens mindste foldecykel (OBS der er lyd på siden) og elektriske løbehjul

Og så må jeg jo også bare finde noget til jer fartfanatikere i motorbåde. Det kunne jo fx være et benzin løbehjul med en maks hastighed på 60 km/t?

Endnu engang tak for din feedback.

Hilsen Morten 

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:05

Hej

Nu skal jeg fortælle dig hvorfor du skal sælge den helt skrabet og til hvilken kundegruppe du evt kan sælge en hel del til(jeg er nemlig en af dem)

Jeg har en gigt sygdom der gør jeg jeg ikke er fantastisk mobil ud over 1 km eller 2 , derefter går jeg død og lægger i sengen hele næste dag , jeg og mange andre i samme båd, mangler da din billige el-cykel , da el-løbehjulet ikke er lovligt , og i de fleste tilfælde uden saddel.

Jeg kunne godt tænke mig en lille bille folde el-cykel som jeg kan have med i bagageummet sammen med hunden og barnevognen når vi skal på skovtur osv, ting som jeg pt afskriver mig selv fra pga mobiliteten. så kunne konen også blive fri for at skubbe mig rundt i barnevognen de sidste 5 km Stick out tongue

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:08

Christian iMARKETING:

Hej Morten.

Lige 1.000 kr spørgsmålet:

Hvordan vil du sælge den?

Der er næsten ingen der leder efter elektriske cykler eller el-cykler på Internettet.

Jeg blev tilbudt netop et el-cykel projekt som et Kunder på et Sølvfad projekt; men sagde pænt nej tak af samme årsag.

Venlig hilsen,

Christian

Hej Christian

Mener du da helt alvorligt at kunderne ikke kommer af sig selv??? Stick out tongue
Som marketingsekspert, så vil jeg da hellere have dit bud på spørgsmålet Smile ?

Nu er produktet jo helt nyt for os, så det er svært at sige hvilke salgskanaler der vil være bedst. Men jeg har da flere oplagte forslag.

Cyklen er jo lidt speciel, så den kan formentigt markedsføres som et nicheprodukt, så det vil være oplagt at forsøge os med lidt pr i båd og camping branchelade. OG så skal vi gerne have fat i andre forhandlere, da jeg tror den sælger bedst hvis kunderne kan se - og prøve den. Jeg tror den primære målgruppe her må være camping og bådforhandlere, men den kan måske have bredere appel. Herudover forestille jeg mig at messer vl være et oplagt sted - både for at få direkte feedbak fra brugerne, for at sælge og til at skabe kontakt til forhandlere.
Sammen med vores løbehjul, tror jeg også det er værd at forsøge med de store kræmmermakeder. Og så er der jo div. fora at gå krig med.

Jeg har endda haft eksotiske tanker om at den også kan markedsføres som kompakt bycykel - folk kan jo tage den med op i lejligheden hvor den kan stå sikkert uden at fylde hele gangen. Og flere og flere hoteller er begyndt at udlåne cykler til deres gæster, så her er der også mulighed for direkte salg. Selvom jeg nu tror at lidt størrer el-cykler er bedre egnet til denne målgruppe. Størrer el-cykler kan med fordel også sælges til kommunale ansatte da jeg ved at flere kommuner faktisk er begyndt at indkøbe el-cykler. Og så er der jo cykelforretningerne.

Herudover skal den sælges online. Vi er ved at få lavet en ny webshop som vi også skal have oversat til svensk.

Det var mine forslag - nu er det din tur til at ryste lidt guldkorn ud af ærmet Smile

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:21

Hej Thorbjørn

Hvor er jeg ked af at høre at du kæmper så meget med gigt. Min kone har også gigt, både led- og slidgigt og så en 3. type gigt lægerne ikke kan identificere. Det er sgu en ond sygdom.

Mht. løbehjul, så har vi flere modeller, også med sæde og variabel fartstyring, men du har ret. De er ikke godkendt til offentlig vej, så det er jo på eget ansvar. Er du alligevel interesseret, så send mig en pm, så får du en god amino-pris.

Klappet helt sammen fylder el-cyklen 120x68x20 cm, så den kan godt være i bagagerummet på en bil, og vi overvejer også at tilbyde en transportkasse i aluminium, og det ville gøre det endnu lettere at have den med i bilen etc.
Jeg har ikke før tænkt over at der kunne være interesse hos folk med gigt, men det ved jeg nu, så tusind tak for det. Jeg aner dog bare ikke helt hvordan den skal markedsføres overfor din målgruppe - har du nogen ideer? Måske kunne man lave et tilbud i samarbejde med gigtforeningen?

Vi overvejer også at tage et segway-lignende løbehjul hjem, og hvis man begrænser hastigheden til 5km/t så skulle de vist være lovlige nok (men det er ikke undersøgt til bunds, så du må ikke hænge mig op på det).

Hilsen Morten 

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 14:32

Hej Morten

Der er da virkelig kommet gode konkrete bud på dit produkt efterhånden hva ;-))

Nå, men jeg er i hvert faldet overbevist om at du vil kunne få samtlige danske bådudstyrsforhandlere, campingforhandlere mv. til at tage den i salg i deres detailled - ingen tvivl om det.

Derudover tror jeg faktisk du ville få en hel del webshops til at tage den i salg ved at tilbyde dem det via  dropshipping - klik for at læse mere.

Thorbjørn --> Ret mig lige hvis jeg tager fejl, er det ikke Hjælpemiddelinstituttet (www.hmi.dk) eller noget andet med "hjælpemiddel......et-eller-andet" , hvor folk med netop gigt, fibromyalgi og andre inflammatoriske sygdomme mv. kan søge om statstilskud til køb af den slags hjælpemidler?

Grunden til at jeg spørger, er at jeg selv har en inflammatorisk tarmsygdom (Morbus Crohn) og andre jeg kender døjer med både gigt og fibromyalgi, og jeg ved at de derigennem har kunnet få støtte til bla. donjoy's, kørestole mv.

Så måske var det en mulighed at få gjort den lovlig og så ellers få den ud igennem den salgskanal?

Ikke nok med at det er endnu en afstæningsmulighed, så vil cyklen hermed også være med til at hjælpe en enorm masse mennesker i dagligdagen som Thorbjørn skriver.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)