Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny computer

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal have fast i en ny stationær til kontoret, da den gamle godt kunne trænge til en udskiftning.

Budget 5000 inkl. moms.

Hvad kan jeg få for det ? den skal gerne være samlet. Har ikke købt computer de sidste 3-4 år, så kunne være rart med lidt hjælp.

Krav til den nye:

Trådløst netværks kort ( jeg har et som passer i en alm pci port hvis det er )

Harddisk på ca 500 gb, har 500+ fra den gamle jeg også vil sætte over i

Grafikkort der kan spille medel of honur ( det nyeste, mener det hedder at war eller lign ) så jeg ved ikke om 512 mb grafik er ok? det må i vide, hehe

Prosessoren må gerne være intel eller lign ? og gerne over 2.3 ghz

SOm det sidste skal der være over 2 gb ram i dyret.

Hvad skal jeg vælge?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:37

Jeg ville selv samle en hvis det var til mig selv men hvis den skal være samlet så får du nok ikke meget mere for pengene end den her:

http://topdata.dk/product.asp?product=5573

Alternativt til 5500,- http://topdata.dk/product.asp?product=5533  med bedre grafikkort og cpu.

Tower, bundkort osv. er ikke noget og råbe hurra for men til prisen er den samlede konfiguration ganske effen og du får relativt meget ydelse for pengene.

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 16:59

Eneste grund til at den skal være samlet er at jeg tidl. har brændt mig noget så grusomt på sådan en samle selv computer der aldrig kom til at virke.

Er core2duo det nye inden for prosessore ? ellers ser det hele jo fornuftigt ud, og skal man stadigvæk gå efter de "høje" mhz, da jeg syntes der er mange prosessore der f.eks. har 1,8 ghz og lign når man kigger rundt omkring 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:24

Nej core2duo er ikke det nyeste - men cpu'en alene i det nyeste koster tæt ved 5000 kr pt. så det er du nok ikke interesseret i.

Den til 5500,- med en core 2 dui 3ghz er ret passende at bruge - jeg har selv samme cpu i mine kontor maskiner.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:32

Jeg gav 4000kr for Lenovo kasser til kontoret, det var så godtnok uden skærm men med Windows XP til (det tog mig ret lang tid at finde nogen der kunne levere XP med).

Mht, Mhz så har du _aldrig_ kunnet regne med det. Det betyder så godt som intet mere. Hvis du vil gå efter noget så tag producenternes egen rating.

Hvis du vil have en god CPU idag så skal du købe en som koster ca. 2000kr, en billig CPU koster 500kr og en gennemsnitslig koster omkring en tusse. Sådan er priserne idag og sådan vil de også være om et år :)

Mit bedste bud er at finde en troværdig leverandør og forklare hvad du har brug for og lade dem finde en løsning til dig.

Alternativt har jeg nogle store maskiner tilovers vi måske kunne handle om?

Jeg har en med Phenom processor:

AMD Black Edition AMD Phenom X4 9850 / 2.5 GHz Processor (Den er med 4 kerner i .... i modsætning til core duo der kun har to)

4GB Ram og 2x250GB HD (måske 2x512 men det skal jeg lige tjekke), 4gb ram, et smart sort kabinet og et standard grafikkort.

Jeg har solgt ud af de gamle maskiner til 5000kr stykket, det kan du også godt få den her for selvom der er lidt mere value for money i den :)

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 17:33

så er det da sådan en jeg prøver:-) tak for hjælpen du

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 17:49

NU er der gået helt sport i at finde det bedste system til 5000. hvad siger i til den her? er det helt galt?

Kabinetter: Ver. 4.0 (sort/sølv)
Kabinetter: 400 Watt Strømforsyning (12cm / 15-17dB)
Bundkort: med Intel G31 chipset
Optisk drev: DVD± 16x Dual Layer brænder
Processor: Intel Core™2 Duo E8400 (3.0 GHz Dual Core)
Hukommelse: 4GB (2x2GB) DDR2 667 MHz
Harddisk: 500 GB SATA II (7200 Rpm)
Grafikkort: GeForce 8500 GT PCI-E 512 MB (Støjsvag)
Netværk: 54Mbit trådløst netkort (PCI)
Lydkort: Creative Sound blaster Audigy SE 7.1

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:55

For lille strømforsyning og kun en harddisk :)

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 17:59

Hej Mikkel

Jeg har nemlig 500 gb i forvejen som vel bare kan køre slave? der er jo ingen grund til overkill, 1 tb må da være nok til de næste par år:-) hvad skal en strøm forsyning op på i dag ? skal den have 500 ? den skal jo ikke køre andet end det der er i systemet nu plus den ekstra harddisk.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:04

Du skal ikke købe en quad core med mindre du har software som kan udnytte det.

En duo core omkring 3ghz er god ydelse per krone brugt.

Man kan _sagtens_ måle og vurdere ydelsen på CPU og på de ghz de operere ved og til et all around kontor brug der også skal kunne bruges til gaming så får du ikke mere for pengene end i en 3ghz core 2 duo.

Den du har fundet har et elendigt grafikkort - selvom det dog passer fint til strømforsyningen (det kræver nemlig nada strøm da det ikke kan noget).

Som jeg skrev tidligere så finder du ikke en maskine i landet der levere bedre ydelse samlet end den jeg linkede til foroven til 5500 kr.

edit: det kort du får absolut mest ydelse per krone brugt på pt. er et ATI Radeon 4670 - du kan endda få det med 1GB ram på til omkring en 850-900 kr ca.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)