Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisore problemer!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har haft KÆMPE bøvl med en gammel revisor/boghold­er whatever hun er.
Sagen kort er at hun har lavet KÆMPE fuck op i vores regnskab og jeg har nægtet at betale. Det har medført at hun IKKE vil udlevere mine papir så jeg kan gå videre til en anden revisor medmindre hun får sine penge!
Ifølg. en anden revisor jeg har snakket med er det ulovligt når det er juridiske/regns­kabs papir og betalingen som mangler er en privat sag.

Jeg har bedt hende om at sende mig en rykker eller 3 og dervidere inkasso hvis hun vil have penge! jeg har ikke fået den fjerneste fra hende indtil videre udover en RKI og retssags trussel!

Ligenu har jeg fået en påskønnet regning fra skat som overstiger det jeg har tjenet i 2007 mere flere længder! og de skal betales d.1/1 2009. derfor har jeg ikke tid til at vente mere!

Hvad stiller jeg op?

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 21:46

Hej weirdo.

Hvor stort beløb taler vi om, det, hun mener at have tilgode?

Hvad drejer fejlen sig om?

Har hun haft mulighed for at rette op på sagen?

Tilmeldt 22. Dec 08
Skrevet kl. 21:54

Revisoren mener at vi skylder hende 20.000kr. ca 300bilag. ingen årsopgørelse osv inkl.

hun skulle gennemgå papirne igen da jeg mente at hendes regnskab var forkert, og uden min "tilladelse" brugte hun ydeligere 20 timer ca for at gennemgå regnskabet..

Jeg har nægtet at betale det sum, hvilket har gjort hende pige sur!

Jeg har så betalt 7000kr ifølge mundtlig aftale for at få papirne tilbage.. efter jeg kontaktede hende et par uger efter ville hun intet med mig, og truede mig med advokat! (har hverken fået rykker eller noget)

Dog kan jeg ikke forstå i hendes regnskab, at vi kun har haft 1000kr admin regning.. hvor vi fx har 25% af 20000kr. så ergo har hun lavet det sort for os??

+ vi har ydeligere fået lavet regnskab hvert kvartal i 2007 som kostede os 3-4000kr hver gang. så ialt har vi så småt betalt hende 30000kr MINDST! hvor hendes regnskab har været HELT forkert!

Tilmeldt 22. Dec 08
Skrevet kl. 21:56
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:28

Hej!

Der skal nok lidt mere dokumenterede facts på bordet....for at i kan slippe for at betale/få jeres papirer udleveret.

Med hensyn til at tilbageholde papirer...kommer det nok også helt an på, om hun er medlem af en eller anden

organisation.

Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 03:53

Hej,

Så sin indlæg og syntes det var lidt interessant, jeg vil aldrig tilbageholde en klients bilag, man kan tilbageholde det arbejde man har udført, men ikke original bilagene...

Men jeg blev klogere.

Det er ikke helt den samme sag, men alligevel er der visse aspekter der går igen.

Disciplinær nævnet for Revisorer, skriver i deres kendelse blandt andet:

"finder nævnet, at nævnet fortsat kan påkende, om revisors tilbageholdelse af materiale er forenelig med god revisorskik, dog nu under forudsætning af, at tilbageholdsretten udøves for at fremtvinge betaling af en honorarfordring,"

Hele sagen kan læses på http://www.disciplinaernaevnet.dk/sw46339.asp

Er ikke enig, men syntes det var relevant.

VH - Og glædelig jul

Martin Vinther

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43

Hmmm...hvis anken er berettiget, må der jo gives en dekort.

Vi har i situationer, hvor anken har været uberettiget deponeret alt materiale hos vor advokat, som har

udleveret materialet mod betaling.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)