Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, kan ikke få en kunde til at betale (evt opkræver søges)

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar mm.

Jeg tror bare ikke det hjælper. Har også en der skylder 1250kr for en hjemmeside. 2 uger efter, gad han ikke da han mente hans ide ikke holdte, og har ikke betalt....

Det tager bare tid som kan bruges til arbejde i stedet....

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 20:50

Har besluttet, at tilbyde et opkrævningsfirma betalingen. Hvis de får den krævet ind, får de lov at beholde 100%.

Nu skal jeg bare på jagt efter dette !

www.hadstencomputer.dk

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 21:18

Hej Granholm 

Nu ligger vi i samme branche, og faktisk burde jeg jo ikke hjælpe en konkurrent...... MEN det er jul ;-)

Jeg har gode erfaringer med at fremsende 1 rykker, derefter 2 rykker, og 3 rykker hvor du giver dem en sidste frist på 5 hverdage (og skriver at du vil fremsende sagen til inkassofirma).

Blot min erfaring.... 

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 12:36

Din Computerhjælp:

Hej Granholm 

Nu ligger vi i samme branche, og faktisk burde jeg jo ikke hjælpe en konkurrent...... MEN det er jul ;-)

Jeg har gode erfaringer med at fremsende 1 rykker, derefter 2 rykker, og 3 rykker hvor du giver dem en sidste frist på 5 hverdage (og skriver at du vil fremsende sagen til inkassofirma).

Blot min erfaring.... 

Takker , vil jeg benytte

www.hadstencomputer.dk

Fra Holte
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:40

Hej,

Jeg kender selv din situation og vil anbefale dig, at du kontakter www.transcomcms.dk. Det koster ikke dig noget, at de foretager inkassoen, da de får deres penge fra de gebyrer, de pålægger din kunde.

Du bør nok også lige checke, at dine fakturaer indeholder de rigtige oplysninger, samt at din faktura/rykker procedure er korrekt. Check bl.a. http://www.startvaekst.dk/iv__Faktura.

Mvh.

AbMano

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:50

Er der ikke noget med at den slags sager skal forfølges helt til enden? Hvis ikke ender man vel med at skulle betale moms og skat for en udfakturering som ikke kommer hjem. Pænt meget penge ud af vinduet!

Forskellige inkassoomkostninger vil kunden komme til at betale såfremt han ikke har gyldige indsigelser.

Jeg er ikke sikker på at man bare kan krediterer en faktura fordi det lige passer ind i ens kram, men jeg aner det ikke?

Hvis det har interesse skal jeg gerne henvise til en god inkasso advokat?

Mvh Peder

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:56

Simon T:

Der er ingen grund til at man skriver 3 inkassobreve, med mindre man tror på at chancen forøges for hver gang. Det er min erfaring at har man ringet til dem og derefter sendt et brev med denne formulering, så er der kun 2 muligheder tilbage hvis de ikke har betalt. Nemlig at sende den til inkasso eller at hensætte den til tab eller kreditere den, og så komme videre med at tjene penge på andre kunder.

h

Der er faktisk en grund til at man skriver 3 rykkere - Der er love og regler for hvor mange gange man skal rykke kunden før man må sende til inkasso - ligesom der også er regler for, hvor lang tid der skal gå mellem hver rykker.

Skriv rykker 1 med overskriften betalingspåmindelse og skulle betaling krydse denne skrivelse, skal de se bort fra denne henvendelse osv..
Så rykker 2
Rykker 3 ser hos os sådan ud;

Dato:

J.nr./Sagsnr./Klientkonto

17. december 2008

(kundenummeret)

Vedr.:  Betalingspåmindelse nr. 3 vedr. forfalden saldo.

(Her står tabel med fakturanr, beløb, rykkergebyr 1+2+3, renter og i alt kr.)

Idet der henvises til tidligere fremsendte betalingspåmindelser, skal vi for sidste gang bede Dem om, at få bragt forholdet i orden, da fakturabeløbet stadig er forfaldet til betaling.

Beløbet kan indsættes på Reg.nr xxxx – Kontonr. xxxxxxxxxx

Såfremt beløbet ikke er indbetalt inden 10 dage, vil sagen uden yderligere varsel i.h.t incassolovens § 10 overgå til incasso, med ekstra omkostninger for Dem.

Såfremt denne skrivelse og Deres indbetaling skulle have krydset hinanden, beder vi Dem se bort fra denne henvendelse

Med venlig hilsen

Jakodan A/S

Sagsbehandler: Nina Jørgensen

Mail: nina@jakodan.dk

...Og så har vi nogle mærker fra Dansk Kreditorservice vi sætter på til skræk og advarsel.
Det virker som regel - hvis ikke, ryger de afsted uanset beløbet, dog en bagatel grænse på 4-500 kr.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 12:11

Så vidt jeg ved er der ikke nogle "formelle" regler for hvor mange rykkere der skal sendes. Jeg mener at have hørt at en kunde kan sendes til inkasso dagen efter betaling skulle være forfaldet. Det er der så alle mulige grunde til ikke at gøre, såsom at man gerne vil have kunder efterfølgende.

Mvh Peder

Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:37

Peder TakeTwo.dk:

Jeg mener at have hørt at en kunde kan sendes til inkasso dagen efter betaling skulle være forfaldet.

Inkasso lovens paragraf 10 : Før der overfor skyldneren må iværksættes andre foranstaltninger med henblik på inddrivelse af en fordring, skal der til skyldneren være fremsendt en påkravsskrivelse, der opfylder betingelserne i stk. 2 og 3, og den i stk. 3 nævnte frist skal være udløbet, jf. dog § 11.

Så som jeg læser det skal der minimum fremsends en rykker for at have gjort det korrekt i henhold til loven, men man jo lade sin inkassopartner fremsende påmindelsen, blot at det er en rykker første gang, og efter udløbet af de 10 dage, kan en inkasso sag så startes op.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 12:47

Uden at have sat mig ind i det overhovedet, kan påkravsskrivelsen så ikke være fakturaen?

Mvh Peder

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)