Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, kan ikke få en kunde til at betale (evt opkræver søges)

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder med en person (som er livscoach), hyrede mig til at lave noget. 

Vi aftalte en pris på ca 2600kr-

Nu har jeg mailet, sms, ringet, sendt brev, og han svarer ikke.

Jeg ønsker hjælp til :

1. Hvor kan jeg advare mod denne mand ?

2. Hvordan kan jeg kræve pengende ind ?

Dette er ikke fordi jeg ønsker pengende, MEN, det er da træls, når en smutter udenom. Jeg er enda  klar til at dele med en opkræver. Prisen er ca 2600kr, men hvis et opkrævningsfirma ønsker at opkræve, får de halvdelen.

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:04

Der findes ikke et inkasso bureau i landet der gider rører ved en sag i den beløbsstørrelse.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:09

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:42

Jeg vil absolut ikke anbefale dig at begynde at advare mod folk der skylder dig penge i den størrelsesorden.
Du vil skade dig selv mere.

Følg i stedet de almindelige rykkerprocedurer.
Når du har sendt de tre nødvendige rykkere, sætter du et inkassofirma på ham.

Der kan være et væld af gode eller dårlige grunde til, at han ikke svarer dig - og ikke betaler.

Held og lykke med at få dine penge ind.

mvh Hans

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 03:16

Hvis ikke han har betalt efter forskellige rykninger, så kan du prøve med en advokat, men det koster som regel mere end hvad kunden skal betale, hvis beløbet er under 5-10.000 kroner.

Man kan overveje om det er "billigere" helt at droppe, at kunden og bruge tiden på kunder der vil betale.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:17

Beløbsgrænsen ligger på ca. 5000 kr hvornår det overhovedet kan betale sig at gøre noget ved en sag - og det skyldes den enkelte årsag at folk kun kan registreres i RKI hvis de skylder mere end 5000 kr.

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 17:09

Det er skam heller ikke for at få pengende, for dem mangler jeg ikke, det er bare princip at en ikke betaler hvad han skylder.

Har bl.a. lavet nogle tekniske installereinger og konfigureringer, som jeg sletter snart. Har kontaktet ham via 2 mail adresser, msn, facebook (hvor han så afmeldte som ven bagefter) og har sendt et brev.

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:17

Hej

Om du kan undvære pengene eller ej. Jeg synes du skal have en klar politik overfor denne slags uanset beløbet.

Få lavet en procedur for dette med rykkere osv.

Det ser for mig ud, som en principsag. At man betaler for det arbejde man har fået lavet. Hvis det opfylder det der er blevet aftalt.

Men selvfølgelig skal du ikke bruge flere penge på, at kradse dem ind end han skylder.

Held og lykke med det.

/Madsen

Fra Århus
Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:41

Hej

Jeg vil anbefale at du skriver eet rykkerbrev til ham. Det er nemt. Du skal bare påføre denne tekst på en kopi af fakturaen og sende det til ham.

”Manglende betaling senest 10 dage fra dato vil medføre, at sagen uden yderligere varsel bliver overgivet til inkasso, hvorved der vil påløbe sagen inkassoomkostninger, som skal betales af Dem.”

Jeg har googlet lidt og fundet det beskrevet hvorfor det er en tekst lig denne der skal skrives.: http://farum.eurojuris.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/inkasso__tilgodehavender_indloest_med_bistand_fra_eurojuris_i_farum_advokatfirmaet_per_edrn.asp

Der er ingen grund til at man skriver 3 inkassobreve, med mindre man tror på at chancen forøges for hver gang. Det er min erfaring at har man ringet til dem og derefter sendt et brev med denne formulering, så er der kun 2 muligheder tilbage hvis de ikke har betalt. Nemlig at sende den til inkasso eller at hensætte den til tab eller kreditere den, og så komme videre med at tjene penge på andre kunder.

Held og lykke

Simon

h

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 18:28

Ronnikc:

Der findes ikke et inkasso bureau i landet der gider rører ved en sag i den beløbsstørrelse.

Sikke da en gang vrøvl du skriver! 

Jeg har sendt de første 20-30 stykker til inkasso hvor det skyldige beløbet var mellem 500-1000 kr.

Ravn

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)