Jeg kan umuligt tro at Guava går ned med flaget. Jeg har været i praktik inde hos MM Medier, som grafiker. (Som nu er opløst og lagt sammen med Guava.) Og jeg var i perioden før de opløste. Stoppede faktisk to uger før. Og efter hvad jeg kunne se. Gik det godt. Jeg tror nu godt de overlever i hvert fald.
Tror ikke kisten er ved at være tom med andre ord.
Tak for alle de interessant svar, dog savner jeg lidt "Svaret" på mit oprindelige spørgsmål, nemlig hvad i mener at folk får brug for i en krise som den vi befinder os i nu, hvilke online services kunne i godt tænke jer?
Det oprindelige spørgsmål var: Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om hvad er det at folk har brug for i en krise som den vi befinder os i nu, altså, lad os sige man mister sit job så har man brug for et nyt, det vil derfor være nærliggende at lave en profil på et job site. På samme måde er det nærliggende at man som iværksætter bruger Amino.dk til at tilbyde sin ekspertise hhv. søge efter nye job.
Hvilke andre paralleller kan drages, hvad har folk have brug for nu som kan styres/være online, har i nogle ideer, ordet er frit :-)
Folk vil gerne have billige ting når det går økonomisk skidt. jeg tror der er behov for: Flere prissammenlignings sider på nettet inden for andre områder end f.eks edb. Lav evt. en side der hver uge sammenligner hvor det er billigst at handle mad.
vi ser ofte disse pris sammenligninger i tv, hvor en indkøbs kurv med alt muligt koster forskeligt i fakta, aldi og netto. Hvis man indsamer priser fra supermarkederne, kan man lave en side hvor forbrugeren selv kan fyld i sin indkøbs vogn, og derefter få at vide i hvilken butik hans var kan købes billigst
Mine to seneste projekter: SEO Supporten og Redpitt er på mange måder perfekte i en krisetid - SEO Supporten fordi det man får her koster en brækdel af, hvad virksomheder ellers skulle betale for det samme, og Redpitt fordi der er brug for bedre salgsredskaber, når der skal sælges online i en krisetid.
SEO Supporten kommer på det Amerikanske marked (i et andet navn) i starten af det nye år og her forventer vi os også meget. Amerikanerne leder i den grad efter billigere løsninger på eksisterende udfordringer end dem de har i dag.
Verden går jo ikke i stå fordi der er krise. Der skal stadig markedsføres og sælges - for de fleste handler det "bare" om at gøre det mere effektivt og billigt end da der var mere gyldne tider. Dem der kan levere mere effektive eller markant billigere løsninger på de udfordringer folk og virksomheder står med kan sagtens opleve stor fremgang i et krisemarked.