Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 Hejsa alle Ofte sidder man som iværksætter og mangler lige en person at snakke lidt med omkring et specifikt emne, diskutere forskellige problemstillinger eller få hjælp til en konkret problemstilling. Så var det mig og min makker kom på at der må da sidde utrolig mange kloge hoveder ude i det danske land som har trukket sig tilbage fra arbejdsmarkedet, men som absolut ikke har mistet sin viden, energi eller lyst til at engagere sig. Kunne det være en ide at oprette et senior netværk hvor de ældre oprettede en profil med deres kompetencer, erfaringer osv. Ved at oprette en profil gav man iværksættere tilladelse til at kontakte en enten pr. mail eller telefon for at diskutere konkrete problemstillinger. De ældre kunne få en mere indholdsrig hverdag, kunne få lov til at dele ud af deres mange års erfaringer og vil føle de stadig bidrager til samfundet selvom de ikke er på arbejdsmarkedet. Iværksættere kunne få adgang til en vidensbank så stor at hvis løsningen på problemet ikke kan findes her, ja så er det ikke et problem! Ej specifikt, så kunne man få adgang til en masse eksperters meninger og erfaringer, og man kunne sandsynligvis få en meget engageret sparringspartner. Men hvad synes i? Findes der noget lign. i forvejen eller er ideen god? |
Senior-netværk for iværksættere
- 1
Hej Steffen !
Jeg mener absolut der er behov et seniornetværk for nogle som os unge seniorer, et netværk for seniorer der stadigvæk har lyst til at gøre en forskel ikke kun som lønmodtager, men især i et regi for iværksættere / selvstændige.
Feks. er der behov for et administrationsselskab der tager sig af det administrative, momsregistrering mv. så seniorer kan udvikle og afprøve nye tiltag uden at skulle momsregistreres.
Der findes idag nogle administrationsselskaber der hjælper nystartede iværksættere så de kan afprøve deres ideer. En forudsætning er, at aktiviteterne er lovlige.
Med venlig hilsen
Arkitekterne
v/ Anders Lund
|
Hej Steffen ! Er ideen med et seniornetværk gået død ?
Mvh. Anders Lund Arkitekterne@live.dk |
Hej Steffen. Jeg kender rigtig mange mennesker, men det er endnu ikke lykkedes mig at bevise at man bliver klogere med årene Det er nok heller ikke den ældre generation man ser som de mest progressive iværksættere. Mvh. ditbrugtmarked |
Hej alle i denne efterhånden gamle tråd. For lige at undgå isforståelser så var ideen med netværket ikke at ældre/seniorer skulle starte egen virksomhed. Netværket var tænkt som en hjælp til os (nuværende iværksættere). Vi har jo ofte mange konkrete problemer, vil gerne have sparring til forskellige tanker og ideer vi pulser med osv. Og jo vi kan ringe til Væksthuset og snakke med en erhvervsrådgiver som ved mange ting. Men jeg synes til jeg har oplevet at man har brug for meget specifikke svar på et specifik spørgsmål som en erhvervsrådgiver ikke kan svare på. Ydermere synes jeg ofte det kunne være rart at snakke med en fagmand som har været i branchen i mange år og som ikke sidder i en konkurrende virksomhed eller på anden måde er farvet. Ideen med netværket er altså at man kan kontakte de folk som er i netværket for at få hjælp. Seniroerne opretter en profil på en hjemmeside og hvis man har brug for at vide noget specifikt så kan man søge blandt folk der har disse kompetencer og give dem et ring. De fleste ældre vil da sikkert være glade for at få lidt indhold i hverdagen og vil glædeligt diskutere med en ung ildsjæl som vil lytte og suge alt til sig. Er netværket overflødig? Er det nok med de bredt-vidende erhvervsrådgivere? Kan vi som iværksættere bruge de ældre der ikke længere er på arbejdsmarkedet til noget? Jeg smed egentlig bare ideen op for at hører kommentar og måske skabe lidt debat. Har ikke tænkt mig at kaste mig over opgaven da jeg (som i andre) har andet at se til og ikke vil ligge min tid her. god dag
Steffen |