Her kommer et spørgsmål som jeg selv ikke har svaret på, hvilket er grunden til at jeg spørger. Opstart af virksomhed med en eller flere kammerater synes ved første tanke at være en rigtig god ide, da man er flere om at dele udgifterne, flere hoveder til at skabe ideer og nytænkning og i fællesskab opnå mål og resultater der er noget værd. Dog findes der jo som sagt også skyggesiden, i form af at man skal dele indtægt og fortjeneste, opdeling af arbejdsopgaver m.m. Er det anbefalelsesværdigt at stifte virksomhed med en eller flere kammerater eller kan det meget hurtigt udvikle sig til at blive et helvede? Jeg har personligt aldrig selv prøvet det, men overvejer det kraftigt af flere årsager. Nogen der kan komme med tips, tricks eller andre ord med på vejen?
|
Hvis i alle har samme mål vil det hjælpe en del. Nogenlunde samme form for drive. Og i kan bidrage med hver jeres ting synes jeg at det er helt i orden.
I skal dog gøre op med jer selv om jeres venskab er værd at miste over en sølle ting som et firma... For det er en reel risiko.
Vigtigst synes jeg dog at man har samme form for dedikering til projektet. Det går ikke at du sigter efter millionerne men at dine venner er tilfreds med at tjene 20.000 månedligt til at dække deres udgifter. Der skal ingen hjerneforsker til at sige at deres dedikering til projektet stopper når de 20k er nået. Så står du tilbage med en "hey, hvad med mig" følelse.