jeg har i længere tid gået og barslet på ideen om en secondhand-shop... Og nu er det sådan at der er det perfekte lokale til leje i vores lokale center!
Jeg har tænkt i en bred vifte,men ved ikke lige hvilken der ville være bedst... Eller om de evt. skal kombineres.
så først og fremmest vil jeg gerne vide hvad I synes om ideen og dernæst hvilken retning af dem jeg har tænkt på, der vil være mest givtig.
1) bryllupsudstyr (kjoler til brud, gæster og brudepiger) enten som opkøb af brugt med henblik på at sælge det i butikken, eller køre det som kommision, hvor folk kan komme ind og "leje" en bøjle og så betaler gebyr/procenter fra det egentlige salg.
2) baby udstyr, opkøbe brugt og sælge via butik... evt. kommision.
3) Brugte mobiltelefoner og tilbehør, evt. nyt tilbehør, som tasker, charms, taletidskort, batterier som ikke handles i div. telebutikker osv.... Jeg har arbejdet i telebranchen og ser tit forældre, håndværkere osv. komme ind før bindingsperioden er udløbet, for at købe ny telefon fordi den de havde er gået i stykker (væskeskade, tabt, knækket display osv.) og de har ikke andre muligheder end at købe en ny telefon uden abbonnement og det bliver hurtigt et dyrt bekendtskab! Rigtig mange af mine kunder har udtrykt ønske om at kunne købe telefon på denne måde... Og de fleste selskaber udbyder nu konceptet der hedder sim-alone hvor man ikke kan købe telefon med... for slet ikke at tale om alle de kunder der ikke kan kreditgodkendes af forskellige årsager og derfor er henvist til taletidskort og dyre telefoner... Dem ville jeg gerne give muligheden for at kunne være med! Det er dyrt at være fattig, som det hedder. -sidstnævnte er det jeg går efter og jeg selv mener er det der er flest muligheder i.... Men må man godt sælge dem som brugt... og hvordan forholder man sig så lige til reklamationsretten? (jeg mener selvfølgelig at originalt købsbevis skal gives med når jeg opkøber telefonerne... ) Og kan man evt. opkøbe brugte telefoner af teleforhandlere? Hvem henvender man sig til hvis man vil forhandle tasker, charms, taletidskort osv.??? Hvor finder man de grossister og får en aftale i hus? Hvad med opstartskapital...kan man få iværksætter ydelse?
mvh.sussi
|
synes personligt ikke det lyder som noget du kan leve af, skal du ind på second hand skal det være en eller anden specie niche.. eller skal du i gang med noget ala. Shoppit som man har i Århus..
telefoner/mobiler tvivler jeg på du kan leve af, da de er så billige hos teleselskaberne i forvejen.
du ville typisk miste det unge segment pga. deres hang til det nyeste nye.
det er så min mening