Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig revisor til simpelt ApS eller kan jeg selv lave årsregnskab ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oprettede i FEB 2008 et ApS ifm. administration af nogle hjemmesider jeg har.

Jeg er nu i tvivl om - om jeg skal aflevere et årsregnskab, da der er tale om Aps - da jeg havde det inde under mit personlige cvr nummer skulle jeg ikke. Er jeg forpligtet til at aflevere et årsregnskab og hvad er tidsfristen for aflevering heraf. Er det nemt selv at udarbejde dette eller vil det være nemmere i sidste  ende at få en revisor til at udarbejde dette - og hvad skal jeg forvente at en revisor koster til dette simple stykke arbejde.

vh Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05

Hej!

Hvornår slutter dit regnskabsår? Du har 5 måneder efter regnskabsårets afslutning(til EogS) samt 6 måneder til indsendelse af SA!

Har du fravalgt revision ved stiftelsen? Hvis ikke, skal regnskabet revideres!

Du skal nok regne med 8-10 tkr. såfremt du ikke har fravalgt revision.

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 23:13

Hej Peter

Jeg fravalgte revision ved oprettelsen. Regnskabsåret følger kalenderåret.

Men kan du kort beskrive hvad jeg så er forpligtet til at oplyse og aflevere - og hvad vil en pris være da jeg har fravlagt revision ?

Eller er der slet ikke en ide i at bruge en revisor,når jeg har fravalgt dette ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18

Hej igen!

Der skal indsendes en årsrapport til E&S, som skal følge årsregnskabslovens regler.

Desuden skal der laves et skatteregnskab til SKAT, som følger skattelovgivningens regler. Selvangivelse skal indsendes!

Hvis du ikke er inde i reglerne, skal du bruge en revisor, fordi ellers er der stor fare for at EogS kasserer regnskabet.

Hvis du har fravalgt revision, skal det stå i stiftelsesdokumenterne, ellers går den ikke uden revision.

Tilmeldt 14. Dec 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:25

Dit selskab skal revideres hvis det overskrider to af følgende betingelser, 2 år i træk:

Omsætning: 3 millioner

Balancesum: 1,5 millioner

gennemsnitlig antal ansatte for året: 12.

Der er ikke noget problem ved at du ikke får revideret dit regnskab, du kan så få en bogholder eller revisor til at opstille det eller opstille det selv.

Der er jo selfølgelig nolge frister (afholdelse af generalforsamling, indsendelse af regnskab til E&S og selvangivelse til skat), men dem kan du hurtigt få styr på hvis ikke du allerede har det.

Hvis du på et tidspunkt har brug for revision eller hjælp med skat er du dog velkommen til at sende en privat besked (er revisor).

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 23:29

Hej Peter

Det står i stiftelsesdokumenterne at revision er fravalgt - jeg har lige set efter - og nej, jeg er ikke inde i reglerne ifm. skatteregnskab, selvangivelse osv - så vil nok vælge at bruge en revisor.

Det er nu ikke fordi jeg har så voldsomt mange transaktioner/bilag. Til d.d. har jeg ca. 85 fakturaer og 70 regninger. Er det et stykke arbejde som dit firma kan påtage ´sig ? . Jeg har pt kørt et meget simpelt xl ark med indtægt og udgift og momsafregning.

vh Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29

Ikke enig......gælder ikke for nystiftede selskaber.

Kun hvis det udtrykkeligt fremgår af stiftelsesdokunmenterne, at revision er fravalgt, kan man slippe for revision.

Har lige haft en sag med EogS desangående.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30

Hej O.K.

Så er det fint nok.

Ja...det kan vi nok finde ud af.

Du er velkommen til at ringe eller maile til mig.

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 23:43

Hmmm, I stiftelsesdokumentet oplyste jeg at jeg gerne vil gøre brug af muligheden for IKKE at bruge revisor.

Nu har jeg så fundet Sammenskrevet resume frem fra Erhvervs og selskabsstyrelsen, hvor der intet er anført herom. Hvor kan jeg konkret se, om de har accepteret at jeg har fravalgt revisor - jeg har jo anmodet herom i Stiftelsesdokumentet !?

vh Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47

Hej igen!

Hvis du har digitalsignatur, kan du checke det ved at gå ind på www.webreg.dk ellers kan du maile CVR.nr. hertil

info@ppconsult.eu så kan jeg checke det for dig.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)