Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigst ind i et ApS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino'er

Jeg står overfår at en virksomheden omdannes til et ApS. Problemet er at jeg iøjeblikket ikke kan indgå i et ApS og kan derfor først tilslutte mig "de andre" om 2 år når min uddannelse er færdig. Jeg ejer i dag 33 %, og vil gerne ind i virksomheden igen om 2 år med de samme 33 %

Jeg vil i de 2 år være ansat i virksomheden og modtage løn derfra (som bliver min del af overskudet)...men hvordan kommer jeg ind i ApS'et om 2 år uden at skulle ligge det beløb der svarer til værdien? Er det muligt?

Hvordan sikre jeg mig dette i oprettelsen af ApS'et?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal der laves en optionsaftale, der giver dig mulighed for at købe X anparter til en aftalt pris på Y kroner inden <dato>

Det er noget der skal professionelle folk ind omkring (advokat/revisor)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en ansættelseskontrakt som giver dig en option til at købe 33% til en fastsat pris( billig) den dato du har mulighed for at indtræde i firmaet, vil tro det er måden at løse problemet på.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Jer begge, det ser ud til at være den rigtig løsning.

MEN må vi sætte prisen til 1 krone? Eller 10 ?:)

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor kan du ikke indgå i et ApS i øjeblikket ? Naturligvis kan du få en option på at kunne købe/nytegne senere men problemet er jo at du allerede i forvejen har en andel, som du så skal sælge.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:
overfår at en virksomheden omdannes til et ApS

 

Med andre ord må du enten være deltager i et A/S eller i et I/S. Hvis sidstnævnte, kan det ikke omdannes til ApS efter nytår, medmindre du deltager i omdannelsen... vær opmærksom på det ...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig Jacob men et alternativ kunne så være at han blev købt ud inden, eller at han indgår i omdannelsen til selskab, og derefter afhænder sine anparter. Jeg har fået årsagen til at han ikke kan være med på anden måde, men kender ikke værdien af virksomheden. Hvis man giver ham en option skal man være opmærksom på at den skal matche værdien af virksomheden i dag, og det kræver at man holder tungen lige i munden når man laver sådanne optionsaftaler.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
et alternativ kunne så være at han blev købt ud inden, eller at han indgår i omdannelsen til selskab, og derefter afhænder sine anparter.

 

Det har du ret i, men man skal i hvert fald være sikker på vurderingen af skatten ved transaktionen..

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker på noget overdragelse med succession.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)