Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Global Opvarmning tror i stadig på det?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Nu er der gået noget tid siden vi havde en diskussion omkring Global Opvarmning. Nu vil jeg så prøve at spørge igen om i stadig tror at den er menneskeskabt?

Det kunne være sjovt at se om folk er blevet klogere eller om de stadig tror at det skaber Jorden at vi slå en prut!

Sidste gang vi diskuterede dette var der en overvælgende mængde der 100% troede at vi nærmede os en ny istid. Som jeg synes er vældig fint for igennem menneskets historie, har den eneste metode til at kontrollere mennesker på, været gennem opfindelse af ting der kunne skabe frygt.  Jeg synes selv at et godt eksempler herpå er Biblen eller de andre tåbelige religioner. Derfor undrede jeg mig heller ikke over at Al Gore stod frem og fantaserede omkring jordernes undergang. Men at så mange mennesker i vores dage køber det blev jeg ret chokeret over. Indifferent

Nu er der så endelig tegn på at Jorden er ved at blive køligere igen. I år bliver det koldeste år i snart 10 år! CO2 udleder vi stadig i stor stil. Så nu må selv den mest hårdnakket dommedags fan stille sig et spørgsmål. ”tog jeg fejl?”. Når vi nu ser på Sol udbrud som jeg i vores sidste diskussion gave som årsag for den globale opvarmning, så kan man se at antallet er faldet de sidste år. Hmm

Nu er det jo så man kunne fristes til at sige hvad sagde jeg, men det ville jo være forkert.... Big Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 09:11
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har faktisk hele tiden været i den overbevisning at vi som beboer på jorden har meget, meget mindre effekt på hvordan det hele udvikler sig, i forhold til hvad vi gerne selv vil tro.

Synes personligt at global opvarmning er ligeså meget et hype som web 2.0 ;) Det handler om at forholde sig skeptisk og kritisk til at alt hvad der bliver så fuldstændig bloaded i medierne. Ligesom finanskrisen, det har medierne sku heller ikke gjort bedre da.! Hype Hype Hype!

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 08:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er imo kun uoplyste folk, samt Bjørn Lomborg, der stadig tror på det ikke er menneskeskabt.

Meget a propos med det jordskælv i morges.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34

Noget af det er jo menneskeskabt, men for 10 år siden snakkede de om at vi var på vej ind i en ny istid, ved ikke lige, hvor den teori er blevet af. Desuden snakkede de også dengang om at man kunne bevise at polerne var ved at bytte plads, så er det jo ikke helt unaturligt de smelter....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 08:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Emil:

Noget af det er jo menneskeskabt, men for 10 år siden snakkede de om at vi var på vej ind i en ny istid, ved ikke lige, hvor den teori er blevet af. Desuden snakkede de også dengang om at man kunne bevise at polerne var ved at bytte plads, så er det jo ikke helt unaturligt de smelter....

Ja, men én ting er at det sker, og vi nu kan finde beviser på at det sker, men ville det ikke have sket alligevel hvis vi ikke havde været her?, hvordan vil kloden have set ud uden mennesket?. Det er der jo INGEN der kan svare på. kun teoretisk.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:41

Man kan da sagtens dokumentere at vi øger effekten, men ikke med garanti, hvor meget.

Men man kan jo altid stile det op på en helt anden teoretisk måde for at forsvare sig selv, hvis nu der var 10 mia køer, var situationen den samme, hvis nu....

CO2 osv vil da altid have en effekt, det er reduceret betydeligt over hele verden, og jeg tror nok alle er enige om at det er bedst at producere mindst muligt affald.

Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:30

Diskussionen om årsagen til den globale opvarming er videnskabelig og foregår på videnskabelige præmisser.

Så jeg vil spørge på god videnskabelige vis:

Nu er der så endelig tegn på at Jorden er ved at blive køligere igen. I år bliver det koldeste år i snart 10 år!

Har du en kilde på det her? eller er det bare noget du hørt?

Ps. jeg vil gerne henlede folks opmærksomhed på det her: Confirmation Bias - det er en ret god psykologisk mekanisme at kende til.

A.

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 09:36

Hvordan kan i tro det ikke har en sammenhæng?

Vi fyrer, brænder og udleder ENORME mængder CO2 i atmosfæren. Alle de steder hvor temeperaturen når under 20 grader om natten opvarmes huse (hvis man har råd til det) eller hvis varmen overstiger 20 grader nedkøles det (igen hvis man har råd) Al Gore har påvist at i øjeblikket er CO2 indholdet i atmosfæren over 1.000.000 gange højere end det NOGENsinde tidligere har været i de sidste 100.000 millioner år. Man kan også se at når CO2 indholdet stiger, så stiger varmen visse steder på jorden, og andre steder bliver det køligere. Derfor hedder det klimaforandringer, og ikke istid. 

Som et kuriosum, så hørte jeg forleden i radioavisen at grønland hvert år udsender en kæmpe "prut" som har en rimelig indflydelse på mængden af CO2 i atmosfæren. Denne udledning sker på bestemte tider af året, og kan måles helt nøjagtigt. Forskere havde tidligere ikke kunnet inde ud af hvor al den "ekstra" CO2 kom fra, men har nu fundet svaret på Grønland. Denne naturlige udledning kan ses at have indflydelse på klimaet, hvorfor det er naturligt at forudsætte at det også gælder for al CO2 udledning.

I går hørte jeg så at det er slut med at spise Grindehvaler på Færøerne, fordi mængden af kviksølv ophobet i dyrene er skadeligt for mennesker. Grindekød og spæk har været brugt i århundreder som sund kost for Færinger. Det er nu slut. Kviksølvet kommer fra kulfyrede varmeværker over hele verden, og har altså ikke kun klimaet på samvittigheden, men også hele racer af dyr. Grindehvalen risikerer desuden at uddø på grund af forgiftningen. På små 30 år er man gået fra at anbefale Grind til alle Færinger hver dag, til at anbefale overhovedet ikke at spise det.

Så at mennesket ikke kan have en indflydelse på naturen - selv på meget kort sigt - er simpelthen nonsens.

Jeg er klar over a folk der har taget stilling til hvad der er rigtigt og forkert, sikkert ikke ændrer standpunkt, men jeg opfordrer jer til at læse og undersøge noget mere inden i fælder jeres dom. Og sidst, så tænk på hvilken verden i vil overlade til jeres børn.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:19

cardigan:

Meget a propos med det jordskælv i morges.

Det er dog det værste sludder jeg længe har set. Der er vidst ingen der kan være uenige med mig i at jordskælv er et 100 % geologisk fænomen - og altså ikke påvirket af klimaforandringer (menneske skabte eller ej).

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 14:09
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Overvej at tage en simpel googlesøgning før du udtaler dig så skråsikkert.

Jeg gider ikke gøre det for dig.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)