Nu er der gået noget tid siden vi havde en diskussion omkring Global Opvarmning. Nu vil jeg så prøve at spørge igen om i stadig tror at den er menneskeskabt? Det kunne være sjovt at se om folk er blevet klogere eller om de stadig tror at det skaber Jorden at vi slå en prut! Sidste gang vi diskuterede dette var der en overvælgende mængde der 100% troede at vi nærmede os en ny istid. Som jeg synes er vældig fint for igennem menneskets historie, har den eneste metode til at kontrollere mennesker på, været gennem opfindelse af ting der kunne skabe frygt. Jeg synes selv at et godt eksempler herpå er Biblen eller de andre tåbelige religioner. Derfor undrede jeg mig heller ikke over at Al Gore stod frem og fantaserede omkring jordernes undergang. Men at så mange mennesker i vores dage køber det blev jeg ret chokeret over. Nu er der så endelig tegn på at Jorden er ved at blive køligere igen. I år bliver det koldeste år i snart 10 år! CO2 udleder vi stadig i stor stil. Så nu må selv den mest hårdnakket dommedags fan stille sig et spørgsmål. ”tog jeg fejl?”. Når vi nu ser på Sol udbrud som jeg i vores sidste diskussion gave som årsag for den globale opvarmning, så kan man se at antallet er faldet de sidste år. Nu er det jo så man kunne fristes til at sige hvad sagde jeg, men det ville jo være forkert.... |
Jeg har faktisk hele tiden været i den overbevisning at vi som beboer på jorden har meget, meget mindre effekt på hvordan det hele udvikler sig, i forhold til hvad vi gerne selv vil tro.
Synes personligt at global opvarmning er ligeså meget et hype som web 2.0 ;) Det handler om at forholde sig skeptisk og kritisk til at alt hvad der bliver så fuldstændig bloaded i medierne. Ligesom finanskrisen, det har medierne sku heller ikke gjort bedre da.! Hype Hype Hype!