Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdiskabende indhold på website - eksklusive biler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg har nu gået i meget lang tid og vredet min hjerne med et meget stort spørgsmål, og jeg har en følelse i maven der siger, at I nok er de helt rigtige at spørge.

Jeg ejer i dag, i fællesskab med to kompagnoner, en større bilforretning i det vestjyske, hvorfra vi leverer køreglæde i form af de lidt mere spændende biler.

Ved flere interne møder har vi diskuteret hvad vi skal gøre med vores website og markedsføring, og hvilket indhold det er med til, at skabe mest muligt værdi for vores besøgende.

Website: http://www.hjarno.dk

Spørgsmålet:

• Hvilket indhold vil være med til at skabe merværdi for jer når I besøger et website for en bilforhandler?

Vi har blandt andet været omkring emner som, blogs, video, community osv., men vi savner nogle kommentarer udefra.

Hvad giver værdi for jer Amino'er?

Med venlig hilsen

Erik Grønne

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 01:55

Hej Erik

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at skabe merværdi, men jeg formoder at formålet er at sælge flere biler, eller i det mindste få flere til at besøge jer og besigtige bilerne? Et godt skridt kunne være flere og bedre billeder. I sælger meget eksklusive produkter, og så skal formidlingen af dem altså også være i orden.

Og så ville jeg nok også vælge nogle flere billeder af jeres faciliteter. Jeg kan se at I har 360 grader billeder, er det af interiøret, eller er det hvor man drejer bilerne rundt? Det virker i hvert fald ikke her hvor jeg sidder.

Andre forslag kunne være et nyt design af hjemmesiden. Eller en introduktionsvideo. Den kan være med til at skabe tryghed - og samtidig vise jeres faciliteter frem. Og hvad med en knap ved hver bil hvor der står "bestil en prøvetur"?

Puha har mange forslag - og ikke alle er lige gode, men nu er klokken også 2 om natten, så jeg vil stoppe for denne gang.

Hilsen Morten

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:18

Hej Morten

Tak for dit svar.

Formålet er selvfølgelig at øge salget, og få flere besøgende i forretningen.

Vi kan godt sidde isoleret i vores forretning og mene vores indhold på vores website er fint, men er det så også det vores besøgende mener. Har vores besøgende et behov som vi ikke har fået øje på endnu.

Vi har senest deltaget i en workshopkonference om digital markedsføring, hvor det fremkom at tiderne har ændret sig fra, at det var virksomhederne der konstruerede indholdet, til at det i dag er de besøgende der er med til at bestemme indholdet.

Vi er meget interesseret i at knytte os endnu mere til vores besøgende, og være endnu mere aktive på nettet. Skaber det værdi for jer, hvis vi gør det?

Du har nogle ret gode bud som jeg vil tage med i udvidelsen af vores website.

Mange tak.

Med venlig hilsen

Erik Grønne

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:03

Hej Erik

Ja men skal lytte til sine brugere, men man skal også huske at tage udgangspunkt i virksomheden og produkterne. Fx tror jeg ikke at I vil få meget ud af en webshop feature som "skriv en anmeldelse" Stick out tongue

En anden mulighed er en online chat, som kundesupport, men det forpligter. Det vil jo kræve at der sidder en foran computeren klar til at svare hele tiden.

Og så er det værd at overveje at få en tekstforfatter til at skrive indholdet på sitet.

- Ja ideer er der sgu nok af, men det er heldigvis heller ikke mig der skal vurdere kvaliteten af dem. Det er jo din opgave Big Smile

Og så lidt skamløs reklame for mig selv: I kunne jo også overveje at vise jeres faciliteter frem med et 360grader panoramabillede eller en Interaktiv rundtur

Nogle af jeres største biler - som Porche Cayenne - kunne også med fordel vises frem med et fuldskærmspanoramabillede. For nogle år siden fotograferede jeg en Hummer H2 indvendigt, men der er sket meget siden, så jeg kunne godt bruge nogle nye referencer, så hvis du er interesseret, så kan vi finde en god pris. Her er et link til en af mine tyske kollegaer som du kan bruge til inspiration http://www.360bilder.de/html/flash_stretchlimo.htm

Hilsen MOrten

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:01

Nu er jeg godt ikke på udkig efter en stor luksusbil (Gid jeg var), men en god salgsvideo hvor en af jer viser bilen frem, indvendig og udvendig, og snakker om hvorfor lige præcist den her bil er fed ville da godt kunne vippe mig over til at besøge jer. Hvis jeg skulle have ny bil.

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 15:08

Kære Erik

Det er rigtigt at i disse web2.0 tider, er en del af tidsordnen brugergenereret indhold. Det kan være chats, blogs, forums med mere. Det kunne i jeres tilfælde være en billeddatabase, hvor jeres kunder uploader billeder de har taget når de er ude og køre i jeres luksusbiler.

Men men men. Jeg mener at i jeres specifikke tilfælde skal i slet ikke satse på brugergenereret indhold. Jeres målgruppe (det vil sige folk der er så gamle at de har råd tli den slags biler) gider sikkert slet ikke det der brugergenerede pjat særlig meget. De vil forføres til en lækker bil. De vil se lækre professionelle billeder, de vil se succesfulde mennesker de kan identificere sig med.

Så på den måde tror jeg i skal spille meget mere på følelserne end i gør nu. I kunne jo have nogle lækre fotoserier af nogle flotte mennesker der er kunder hos jer, som viser hvordan de bruger deres bil.

Venlig hilsen Jesper Nissen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)