Du/i kan anvende reglen omkring medarbejdende ægtefælle hvori du hæver pengene men I i forbindelse med beregningen af skatten anvende denne regel. Du/i må højst overfører 50% af årets overskud på denne måde og max kr. 208.500 for 2008. Dette kan gøres uden en lønaftale.
Ellers kan du lave en lønaftale med din kone og lave løbende løn gennem E-indkomst på skats hjemmeside og dermed opnå fradrag i dit regnskab. Denne løn vil indgå som A-skat indkomst.
Jo det burde jeg, men det virkede bare ikke som om det var det han ledte efter, men derimod blot lønangive hende. Men som Henrik siger så er den noget omstændig blot for at hun kan få løn.
Jeg tror jeg går efter den første løsning da det netop gælder om at dele skatten så hun tager noget af "skraldet" (Topskatten).
Men hæver man bare pengene som når jeg hæver til mig selv privat (Mellemregningskonto), giver hende pengene, og oplyser det på hendes almindelige selvangivelse som b-indkomst? dog ikke over 208.500,- om året?
Kan det virkelig være så nemt??
Eller skal der laves en masse figumdiks med årsregnskabet og selvangivelsen?
Man kan bruge nogle skatteprogram hvori man kan optimere jeres begges skat og lave flere forskellige bergninger for at finde den optimale til jer. Mener man kan anvende SKATs hjemmeside til det.
Men der er vist ikke så meget at regne på, da min kone de næste 2 år er på SU, har hun langt til topskatten, så en overførsel på omkring 5-10.000,- pr. mdr. er jo i hvertfald ikke for meget.
men kan du svare mig på om man bare hæver pengene privat og giver til konen, eller skal det bogføres på en speciel måde?