Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal bruge et lille script til hjemmesiden

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:02

Umiddelbart cirka 1500kr, lidt afh. hvordan prisen skal beregnes. Kan du evt. skrive formlen her eller sende den på mail?

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 15:56

Jamen det burde være sindsygt simpelt, den skal vel bare udregne afstand ( km ) mellem f.eks. 2300 og 9000 og gange med f.eks. 8,5 kr pr kilometer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:59

Christian Wilhelmsen ( WIl ):

og gange med f.eks. 8,5 kr pr kilometer.

Det er ikke noget problem, men:

Jamen det burde være sindsygt simpelt, den skal vel bare udregne afstand ( km ) mellem f.eks. 2300 og 9000

Hvordan gør jeg det? Hvilken formel skal jeg benytte?

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:04

Hejsa alle.

Jeg skal bruge en funktion på en af vores hjemmesider hvor man via google maps kan udregne prisen fra f.eks. postnummer 2300 til 9000 . Det skal fungere som på http://www.dpekspres.dk/36-prisberegner.htm

Hvem kan klare sådan en lille opgave, til meget få penge:-)

christian

Hvad får dig til at tro, at den side, du linker til, bruger google maps?

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 16:06

Mikkel Mikjær Christensen:
Hvordan gør jeg det? Hvilken formel skal jeg benytte?

Det er ikke nok at finde ud af afstanden mellem to postnumre. Hvis du skal fra et postnummer i nordsjælland til et i skagen, bliver den geografiske afstand jo ikke så stor, men der skal i virkeligheden køres hele vejen ned over Fyn.

Du bliver derfor nødt til at bruge en rutevejledningstjeneste. Der findes sikker nogle, der har en API, som du kan bruge.

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 16:10

Hej Christian,

Prøv at kontakte www.danaweb.dk som har lavet deres hjemmeside. Hvis det er dem som har lavet scriptet behøver de ikke udvikle det fra bunden og du kan måske forhandle en god pris.

Mvh. Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:14

Patrick Blasone:

Du bliver derfor nødt til at bruge en rutevejledningstjeneste. Der findes sikker nogle, der har en API, som du kan bruge.

Det er det jeg mener ... tror ikke man kan hive et km tal ud af google :)

Desuden ... hvad gør du hvis noget skal transporteres indenfor det samme postnummer? Så bliver prisen 0kr?

Der kan være 50km forskel fra den ene til den anden ende af et postnummer, så hvis du er uheldig og skal have fragtet fra kanten af en kommune til en anden kan der smutte op til 100km ... og det kan være begge veje.

Forstår ikke at folk kan lave så løse specifikationer og så bare regne ed at det de får virker.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 16:43

Mikkel Mikjær Christensen:
Det er det jeg mener ... tror ikke man kan hive et km tal ud af google :)

Det er jeg ikke helt sikker på, du ikke kan. Google har jo vejene plottet ind, så der må være en eller mange rutevejledningstjenester, der bruger Google maps. - Ja hvis ikke det er indbygget af Google selv..?!  ... Ellers må der jo være andre udbydere, der har lavet en API. Jeg ved ikke lige med de danske - danske firmaer plejer jo ikke lige at være de første til at lægge ting ud gratis (som en API).

Med hensyn til problemet med kørsel i samme postnr og postnumre, der ligger tæt osv, så kan man jo, når man nu er i gang, lave det sådan, at man skal indtaste et sted og ikke et postnummer (Ved sted forstås en adreses, en by, et postnummer, whatever - alt som kan parses af google maps)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:00

Google maps giver ikke afstande væk gratis - jeg tror du skal købe en aftale med dem eller krak eller lign.

Tager jeg fejl vil jeg meget gerne høre det !

VH Jørgen

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)