Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til computerspil

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om jeg smider denne tråd under det rigtige emne, men vidste ikke lige helt hvor den skulle placeres.

Jeg har i nogen tid gået med en (synes jeg) super idé til et computerspil. Det er nok lidt udenfor min egen branche, men synes det kunne være sjovt at gå lidt videre med idéen og se om det kunne bringe noget. Tror faktisk meget på det, selvtilliden omkring mine egne projekter / idéer har aldrig fejlet noget ;)

Jeg vil selvfølgelig ikke afsløre hvad det hele går ud på (undskyld jeg holder kortene så tæt), men vil høre om der er nogle kloge hoveder herinde der ved hvad jeg kan køre.

Vil gerne bringe min idé til next level, og er indstillet på evt. at måtte tage flyveren to some where, for at fremlægge min idé.

Har kigget lidt rundt på de store producenters hjemmesider, men f.eks. rockstar skriver sort på hvidt at de bare stjæler idéerne fra folk, og man får intet ud af det. Det ville jeg jo helst undgå.

Nogle gode foreslag? Evt. mindre producenter som er til at forhandle med?
Håber I kan hjælpe mig lidt videre (så skal jeg sørge for en version af spillet til Jer hvis jeg kommer så langt, haha)

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 00:28

Hej Sven

Ta' først og få din ide lavet sådan at det ér din ide, altså rettighederne til spillet.

Derefter, hiv fadt i de lidt mindre producenter da de desperat kunne mangle nogle idéer.
Producenter :
CryTek
UbiSoft
Woodstock
Microsoft [ ja, de producerer også spil ]
SEGA [ Nintendo ]
EIDOS
...
EA Games [Den største der findes]

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 08
Skrevet kl. 00:35

Tak for det hurtige svar ;)

EA har jeg studeret, men kan ikke rigtig finde noget på deres hjemmeside, men man kommer jo heller ingen veje hvis man kun studere hjemmesider.. Et telefonopkald er nok lidt mere seriøst, og man fremstår nok også mere seriøs.

At få rettighederne til spillet (som er skrevet ned i store træk) er nok en go idé, men er det ikke lidt svært?
Jeg mener: en anden kan da få en idé der ligner meget, men så bare lave en lille smule om, så de bare minder om hinanden.
Men det undgår man nok aldrig helt ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:41

EA producerer mainstream spil, tror ikke de er interesseret i at lave noget af kvalitet. Indtrykket hos de flest er ihvertfald det gælder om at maksimere profitten og minimere kreativiteten.

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Skrevet kl. 00:43

Ved at ta' de rettigheder gør at folk netop ikke kan "stjæle" DIN idé.

Ja du kan intet gøre hvis andre laver noget der ligner. Det ses konstant fx C&C-conceptet er lidt i samme stil som Age Of Empires, Supreme Commander, Warcraft osv...
De er bare lavet anderledes fra hinanden men i grove træk, præcis det samme.

Ja et opkald er nu en god idé så længe du kan komme igennem eller få den rette person.

Rettighederne hjælper dig i at det kan produceres og du vil komme til at få en procentdel eller sælge den til dem. 

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 08
Skrevet kl. 00:49

Emil > Du har nok ret. Synes EA bliver ringere og ringere

ICo, eller andre > hvordan kommer jeg igang med at få rettighederne?
Vil jo ikke stå og fremlægge min idé for nogen, hvor efter de siger at det ikke er i deres interesse og når jeg går ud af døren rydder de bordet og finder tegnebrættet frem. Hehe. Ville jo være træls :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Skrevet kl. 00:50

Det er det netop ikke. Nu har jeg fulgt med i den branche siden jeg var lille og har fulgt en del foredrag om denne branche.

Én ting er sikkert, de fleste producenter søger kreativitet og realisme i et spil. De kan jo ikke tjene så meget på at lave et nostalgisk spil så som Ping Pong dengang eller Tetris.

Det har vist sig at gennemsnitsalderen på folk der køber computerspil er 37 årige...hehe. Ja det passer.

Det er utroligt svært at få et arbejde i sådanne firmaer, for at få et skal man kunne tænke ud over de tanker og historier der hidtil ikke er set før. Nu hentyder jeg til Eventyr eller Sci-fy fx

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 08
Skrevet kl. 00:54

Ja okay 37 år.. er ikke rystet (har da også selv tænkt mig at game når jeg når dértil, hehe), men er da overrasket :P

Hvordan med rettighederne? Skal jeg til en advokat? Patent-kontoret? Aih?? Er lost her ;)

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Skrevet kl. 00:58

Se der er jeg også lidt LOST, for jeg har ikke været i den situation før, men noget ligende i en anden sammenhæng.

Jeg tror du skal over til Patent-kontoret. For Firmaer vil ikke "købe" noget som de er usikre i, om det er unikt eller ej.

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 08
Skrevet kl. 01:02

Okay. Forsøger mig lidt frem.
Skulle der være nogle der er lidt mere bekendt med området med rettigheder end ICo og jeg, så må I meget gerne skrive :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)