Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til computerspil

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

"Nogle opfindelser er på forhånd udelukket fra
patentering. Det gælder bl.a. opdagelser,
matematiske metoder eller opfindelser, som
udelukkende har kunstnerisk eller dekorativt
indhold. Ligeledes kan der i dag heller ikke
udstedes dansk patent på edb-programmer,
plantesorter eller dyreracer."

Kilde: http://startguiden.dkpto.dk/_brochurer/patent/PATvejledning.pdf

:(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:17

Patent koster jo også let 100.000+ kr og tager lang tid at få, så ville ideen bare være forældet til den tid

Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 01:19

Du kan jo prøve og smide en post på http://spiludvikling.dk/ (databasen røg for nogle måneder siden, så der er dog ikke så mange indlæg pt.)

Der sidder mange folk fra den danske spilbranche (udviklere, grafikere, spildesignere, producere, etc).

Det her er ikke hvad du ønsker at høre - men faktum er at en idé til et spil ikke er noget værd. Alle der arbejder med spil (og faktisk bare alle der spiller spil) har idéer til spil. Der er tonsvis af idéer.

Problemet ligger ganske simpelt i at man ikke kan komme videre, uden at have en prototype af idéen. Her prøver folk i din situation typisk på at finde folk som vil lave en gratis prototype til dem (mod at de selvfølgelig får penge, hvis det bliver en succes). Dette lykkes meget meget meget meget sjældent, da kvalificerede folk ikke gider arbejde gratis (og de har også idéer til spil selv - hvorfor ikke arbejde på dem, hvis det endeligt var?).

Skulle du endeligt komme forbi dette stadie og stå med en prototype af spillet (det gør under 0.001% af folk, som står i din situation), så er det bare ud og snakke med de forskellige publishers. Vær dog opmærksom på at det meget sjældent er den "bedste idé" som vinder, men nærmere den idé som er bedst udført. God grafik vinder over en god historie, osv.

Men held og lykke (og det er ment ganske oprigtigt) :)

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 08
Skrevet kl. 01:20

Ja, det har jeg da også lige fundet ud af, og der kan ikke tages patent for en idé, men kun et produkt. Og jeg kan squ ikke lige lave det computerspil, hehe.

Nogle andre gode foreslag?

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 08
Skrevet kl. 01:23

jj_dk : ja jeg tænkte nok at det var lige så svært, som at blive verdenskendt skuespiller (ikke fordi det skulle blive noget problem for mig, med mit flotte udseende, HAHA).

Men jeg kigger lige ind på den sider dér, og så tror jeg nok den idé kommer ind bagerst i skuffen. Bare en skam at det er så svært :(

Men tak for det anyway ;)

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 08:59

Husk at det nemmeste er at få idéen - og at spilhusene allerede får tusindvis af idéer ind. Det svære er det der følger efter.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)