Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flåde styring

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

Jeg vil lige høre om nogen har erfaring med flåde-styrings systemer; som  Co Pilot  eller lign.

Jeg har netop indledt forhandlinger med et par udbydere af GPS tracking, men vil godt have Jeres input også!

Karsten

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 08:44

Hej Karsten,

Kig evt. på www.comlog.com, det system er der flere andre vognmænd som bruger.

Vh. Jan

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 15:13

De danske systemer er i sig selv meget gode, comlog som jan snakker om er genialt, men hvis man har mange biler render det meget hurtigt op i sindsygt mange penge for sådan et system. Mener det ligger på omkring 599 ´kr pr mdr pr bil, som er en hel del hvis vi snakker f.eks. 50- 100 biler.

Vi har lige indført et nyt amerikansk system ( som af gode grunde kun kommer på engelsk ) , firmaet holder til på www.digitalwaybill.com og nogle af deres fordele er:

Intet krav til terminaler osv, vi bruger vores mobiler i dag, hvor kontoret kan sende ture direkte ud til kureren, hvorefter han/hun kan skrive direkte på telefonen hvem der modtog pakken osv.

Automatisk fakturering, ingen problemer med tiden sidst på måneden, hvor der skal sendes faktura ud på kørsel, det klarer den selv, du trykker på en knap og så sender den enten en mail til kunden med en faktura i pdf, eller printer ud til snail mail.

Automatiske priser, i dag kan jeg sidde her på kontoret, og det sekund en kunde ringer, kan jeg oplyse en pris på en tur fra f.eks. århus til milano, inkl. alle vejskatter osv..

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Skrevet kl. 17:41

Hej Jan spændende side den kigger jeg nærmere på!!

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Skrevet kl. 17:54

Hej Christian ,, også en meget spændende side!

Men det system som jeg netop er begyndt en test på har de fleste af de featuers som du nævner og en del flere!

planen er at implentere systemet i de Intermec terminaler vi i forvejen benytter og også på sælgere og konsulenternes mobiltlf.

Dette system kan vi få for omkring 100kr- pr. mdr  pr. bil..

Prisen er selvfølgelig vigtig da vi pt. taler om ca 75 service biler og ca 45 sælger konsulent biler! Derud over påtænker vi også at vores montører også skal have systemet på deres mobiltlf.

Så nu er jeg jo ikke i tvivl ang prisen :-)  men vi må jo se hvad testene klarer!

Karsten

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 18:37

Lyder da som et billigt system. Hvilke et har du gang i ?

Vi valgte den amerikanske løsning frem for at skulle investere 699 kr pr mdr pr bil ( gange 15 ) , det løber jo utroligt hurtigt op. Det eneste køb vi siden han har gjort er 3 nye mobiler med indbygget gps, så nu kan vi først og fremmest lave track and trace på alt vi kører, og kontoret kan sende ordre ud til den nærmeste bil i stedet for at skulle ringe rundt til alle vores medarbejdere når der kommer en panik tur.

Systemet kørte i test fase i 10 dage, hvor jeg smed 500 fiktive ture ind i systemet, og der var ikke en eneste fejl på de ture, så det må sige at være en success.

Hvad kører du rundt med siden du har så mange biler?

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Skrevet kl. 08:58

Hej Christian, det er  systemet CO Pilot ; http://www.alk.com/copilot/  ; som vi tester netop nu!

Vi påtænker at  Co Pilot i fremtiden skal  have implenteret hele vores kunde database! ( 20.000 kunder) for automatisk optimering af de forskellige ruter.

Ind til videre har vi kun fundet små-fejl som vi umiddelbart hurtig har kunne rette.

Ang. hvad vi arbejder med!,,,,,,,så har vi her i firmaet et ret strengt "logo-politi" derfor udtaler jeg mig her i forumet altid som privat-person.

Men ! jeg kan da afsløre at vi er én af de store udbydere af forskellige service-løsninger inden for butik, erhverv og institutioner.

Vi benytter os af små selvstændige vognmænd  u. 3500 kg. (1 mand/1bil.)

Vi har endnu ikke mærket finans-krisen, ihvertfald kun i ringe grad,  og har pt. meget travlt, så jeg er altid interesseret i nye vognmands-emner.

Vi kan tilbyde en ret god sikker indtjening. Men jeg har flere annoncer her på siden hvor man kan se nærmere på det!

Karsten

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 14:01

Hej karsten

Den der copilot ligner da mest en gps i en mobil telefon, eller er der noget jeg ikke har fanget?

Jeg har et par biler ledige her fra den 1/1 hvis det var noget du kunne bruge, vi holder til i århus, og kan kontaktes på 72 100 154

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Skrevet kl. 17:49

Hej Christian

Co Pilot er styre-systemet, den kan implementeres i forsk. medier f.eks pdaér eller mobiltlf med gps-opsætning.

Hvad kører i med pt?

Hvilke biler er der tale om.

Her følger de forskellige konditioner vedr. opstart:

Du skal være momsregistreret

Du skal have en hvid, bil

Navnet er underordnet, men det skal som minimum være en høj-mellemlang model, idet lasteevnen helst skal op på 1400 kg.

Vi har indgået aftale med et leasing-firma, hvorfor vi kan tilbyde 3 forskellige biltyper

til fornuftige priser

Du skal indbetale depositum

25.000,- kr. som jeg sætter i banken og anvender som sikkerhed for at du ikke holder fra 'den ene dag til den anden'. Den dag du og jeg skilles får du pengene udbetalt på en check.

Jeg betaler dit arbejdstøj

Dog ikke sko og kræver til gengæld at du bruger det hver dag

Jeg leverer pakket tur

Hver dag vil du om eftermiddagen kunne læsse retur last af din bil, og læsse en ny 'tur' på. Turen er pakket med de varer, som du skal levere dagen efter samtidig med at der ligger en køreliste over de kunder, som du skal besøge.

Sikker indtjening

I og med at det er de samme kunder du skal besøge med faste intervaller (1-,2- og 4-ugers intervaller) svinger indtjeningen ikke ret meget. Dog kan der være tale om udsving mellem sommer- og vinterhalvåret.

Høj indtjening

Du kan forvente en årlig indtjening på 450.000-500.000 ex. moms. Denne indtjening dækker samtlige dine omkostninger som vognmand, hvorfor du selv skal afholde udgifter til ex. diesel, bil, ferie, fridag etc. (indtjeningen kan variere fra landsdel til landsdel, men et ca. tal vil blive oplyst)

Bonusordning

Vi har ud over almindelig indtjening også et par forskellige bonusser, som kan ’udløse' en klatskilling (i størrelsesordenen 2.500 - 5000,- kr. pr. måned)

Lejeordning af computer i bil

Vi har indført bærbare computere i bilerne hvortil kørelisterne bliver sendt elektronisk. Denne computer er egentligt noget som vognmanden skal investere i, men vi har i stedet etableret en lejeordning, således at vognmanden ikke skal investere en masse penge i hardware.

Lejen er på 750,- kr. pr. måned, hvilket inkluderer forsikring af terminalen.

Kontrakt

Vi indgår naturligvis en kontrakt med hinanden på kørsel af denne tur. Kontrakten kan opsiges med 3 måneders varsel fra begge parter – dog kan der ved væsentlig misligholdelse ske ophævelse af kontrakten med øjeblikkelig varsel

Salgsbonus

Da chaufførerne er de bedste til at sælge hos kunderne, har du også denne mulighed, hvilket udløser 200,- kr. pr. emne, der sælges eller hæves i frekvens

Interesseret ? så mail til; vip-km@os.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 09:38

Hej Karsten,

En mulighed kunne også være www.synchronicer.dk.
Her er startprisen under 7 kr. pr. vogn pr. dag (siger deres reklame).

Vh. Jan

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)