Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugervenlighed på Industribasen.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 03:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var da hver at få tjekket bruger venlighenden igennem på IndustriBasen.dk

Nu får i en opgave som i skal se om i kan løse sådan uden det skaber de største problemer.

1. Find en brugt traktor

2. Find en rendegraver om den er brugt eller ny er lige meget

Var det nemt at finde?

Er der nogen som støder ind i nogen problemer andre steder på siden?

www.IndustriBasen.dk

Med venlig hilsen Morten

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 21:26

Hej Morten

Jeg fandt uden problemer en brugt traktor til 18000 i MidtJylland. En dejlig sag, som jeg er lidt lun på nu, hvis det ikke var for min dejlige Sonata :-) Jeg kunne også uden problemer finde en rendegraver.

Nu til feedback. Eftersom hovedformålet med dit site er at tilbyde nyt/brugt udstyr, så synes jeg du bruger din skærmplads forkert med hensyn til dine tre knapper foroven, nyt brugt og udlejes. Disse tre kategorier bør flyttes længere ned, enten midt på siden, eller midt til højre. Desuden bør disse tre meget centrale knapper have en rigtig farve, istedet for at være nærmest helt usynlige.

Din søgefunktion er placeret rent ud sagt forkert. Det er mod den naturlige læseretning at placere den til venstre på skærmen. Den bør efter min mening være det centrale element på din side, især da du har lavet et så flot Danmarkskort.

Det centrale element på din side, teksten "Sælg eller udlej køretøjer, ..." bør efter min overbevisning flyttes til venstre og ned, og faktisk synes jeg den er direkte overflødig, hvis du flytter din søgefunktion ind på midten.

Håber du kan bruge min feedback til noget. Og det er faktisk et rigtig godt initiativ at bruge testere til brugervenlighed!

Venlig hilsen Jesper Nissen

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 21:35

Hej Jesper.

Tak for rigtig god Kritik. Det var noget vi kunne bruge til noget alt sammen.

Vi har faktisk snakket om at sløjte Danmarkskortet og søgefunktionen på forsiden og de 3 knapper hvor der står Nyt, Brugt og udlejes fjernes også og istedet for vil der kommer 4 knapper der. Knapperne vil hedde Byggeri, Industri, Landbrug og Transport. På den måde vil man med det samme kunne se hvilken kategori man skal ind i.

Grunden til vi har tænks os at fjerne Danmarkskortet og søgefunktionen er at det faktisk vil være lettere at finde det man ønsker ved at f.eks trykke

Landbrug, traktor, hvis man søger efter en traktor eller Bygger, minigraver hvis man søger efter en minigraver. Vi har tænkt os at vi skal bruge pladsen til en reklame og til at man kan tilmelde sig vores nyhedsbrev.

Vil det forbedre siden tror du?

mvh

Morten

www.IndustriBasen.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 21:39

Hej.

Jeg har brugt jeres søgeting og valgt:

-> Brugt
-> Landbrug
-> Traktor

Men den giver mig ingen resultater tilbage. Kan det virkelig passe?

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:43

Jeg ville fokusere meget mere på søgefeltet end alt muligt andet på forsiden, det er ihvertfald den direkte vej ind for mig.

Og så ville jeg smide søgeord op foran region og kategorivalgene - Jeg søgte først på en traktor og var ligeglad med området, bare for at se hvad den fandt.

Jeg har lavet et lille videoklip af hvad jeg gjorde på min skærm da jeg bevægede mig rundt derinde, så hvis du kan åbne .mov filer (Apple Quicktime) så smid mig en mail/PM, så skal jeg smide filmen et sted du kan hente den.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:44

Denni Pultz Gottfredsen:

Hej.

Jeg har brugt jeres søgeting og valgt:

-> Brugt
-> Landbrug
-> Traktor

Men den giver mig ingen resultater tilbage. Kan det virkelig passe?

Jeg havde lidt samme problem, så søgte jeg blot på traktor og fandt en flok.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 21:44

Hej Denni

det kan godt passe.

Det er en af de ting der skal rettes hurtigst muligt. Du ville have fundet næsten 100 traktore hvis du havde søgt Brugt, Landbrug Traktorer. Traktor er overskriften

Det er noget vi er igang med at ændre. Det er den måde systemet er bygget op på at den laver det nummer.

Så godt du liger siger det så vi ved at det er en af de ting der skal ændres hurtigst muligt :-)

Er der ellers andre ting der kunne gøres bedre. Skyd industibasen.dk ned med at det i har

Morten

industribasen.dk

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 21:46

Hej Morten

Ja det kan faktisk godt være det er en god ide at sløjfe Danmarkskortet. Det er nok ikke noget man vil bruge aligevel. Jeg kan godt lide ideen med at have de fire knapper du taler om der, og så bare fremhæve dem lidt mere ved at give dem farve på.

En ting i klart bør forbedre, er at give jeres forskellige sektioner på jeres side tydelige rammer, så man kan se forskel på om det er reklamer i viser, eller annoncer for maskiner. Det er lidt visuelt forvirrende lige nu, da alt på en måde er visuelt lige vigtigt.

Men men men. Det vi taler om er bare gode ideer. I bør helt klar bruge et par dage sammen med nogle testbrugere fra jeres site. Processen bør være at i laver et udkast, viser det til nogle testbrugere, som så får nogle konkrete opgaver, ligesom i gav her. I skal have det gamle og det nye design, og teste begge på forskellige brugere, så i kan se om det i ændrer rent faktisk også gør det nemmere at udføre de opgaver man skal udføre på jeres site.

De problemer brugerne rapporterer med jeres GUI, skal i så implementere, og derefter køre endnu en testrunde, gerne med de samme, og gerne med et par nye testere. Hvis der så er problemer igen, så retter i det, og så videre.

Dette er måden at gøre det på.

Grunden til at i ikke kan nøjes med en heuristisk evaluering (som er den jeg har foretaget), er at vi rent faktisk ikke ved om de ting jeg pointerer er noget der generer en rigtig bruger.Forskning viser faktisk at sådan en heuristisk evaluering kan generere op til 50% falsk positive ting der skal forbedres ved et GUI, det vil sige halvdelen af de ting jeg nævner ikke vil genere en rigtig bruger :-)

Bare sig til hvis i har flere ting..

Venlig hilsen Jesper Nissen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)