Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iframe eller CSS?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nææh..! Kommer da ihvertfald HELT an på hvad kunden ønsker.. Laver jeg en side, så laver jeg altid CSS ja, men HVIS kunden nu SKULLE INSISTERE på at jeg ikke brugte CSS så er der mange alternativer...

Men klart at css er standard i web 2.0

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:58

En løsning kan være at lave et template og integrere det i cms systemet Joomla, bruger det selv rigtig meget og fungerer yderst tilfredstillende.

Send mig en mail hvis du ønsker hjælp til denne løsning?!

kreller(a)krellers.dk

-- Krellers.dk --

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 10:24

Du må meget hjertens gerne lave det i frames. (Læs: så er der mere oprydningsarbjede til os andre).

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:48

Jeg havde faktisk lidt i mellemtiden kigget på CMS/Joomla som en evt. løsning, virker som om det passer til mit niveau, selvom om det garanteret kan meget mere end jeg har brug for... arbejder generelt under Keep it simple mottoet

Noget jeg skal være specielt opmærksom på med Joomla, har ikke købt bogen For Dummies endnu  Geeked

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:58

Hmm.. Jeg kender ikke Joomla, men det, jeg hører fra andre er, at det er ekstremt fleksibel og derfor også meget svært at gå til for nybegyndere.

Da formålet med dit sige er meget simpelt, ja faktisk et af de simpleste site-former, man ser - altså et online visitkort/en online brochure, så vil jeg fraråde Joomla.

Istedet vil jeg anbefale wordpress, som er meget nemmere at gå til, og som alligevel også kan rigtig mange ting! - Og meget mere, end du skal bruge til sitet!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 17:28

Ja Wordpress, det navn har været fremme før... hvis det er nybegynder venligt, så er det nok noget for mig ;-) og hvis PM Brown i England kan, kan jeg vel også   ;-)

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 17:49

Hej Svan Nielsen.

Jeg bliver nødt til at kommenter dit indlæg.

Du skriver du lever af, at leve hjemmesider, men du blander alligevel ting sammen.
Hvis skulle en kunde insistere på at ikke bruge CSS?
Du siger også CSS = Web 2.0 - hvilket jeg ikke umiddelbart kan se.

Web 2.0 handler om, at lade bruger dele informationer med hinanden blandt andet.

Men klister så en masse web 2.0 på diverse design samt features (herunder AJAX applikationer).

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:18

Hej

Jeg vil slutte mig til Denni, omkring fortolkningen af web 2.0, det er som sådan ikke et værktøj men nærmere en betegnelse.

Noget helt andet er at levere et produkt uden css, virker i mine øjne mystiks, der vil i bund altid være css på det man kreere, det kan
være ekstern eller i selve dokumentet.

-- Krellers.dk --

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 19:56

Hej igen.... sikken en masse jeg har sat gang i her.....Indifferent Wordpress, Joomla, Frames, CSS WEB 2.0 og jeg skal komme efter dig.... Stick out tongue

Jeg har lavet et meget hurtigt udkast til design  http://www.exportinnovation.com til det jeg egentligt ville have svar på....men det nok mig der har forvirret med med nogle begreber. Prøver at holde det så simpelt jeg kan med mine krav/spørgsmål til siden.

1) Den "box/table" skal holde samme størrelse på alle sider altid

2) Drømmen var dog at Startsiden kunne opdateres rimeligt nemt, de andre sider er umiddelbart statiske... (derfor kom Iframe ideen i sin tid)

3) Altså en visitkort side med en smule mulighed for at opdatere lidt "news"

Any ideas - and how? Powerpoint/Frontpage? Husk jeg er kun købmand ikke IT Filantrop  ;-)

Keep it simple

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 20:17

Hej ExportInnovation.

Det skær i mit hjerte når jeg ser den kode, Word, har lavet til dig - men kan selvfølgelig godt følge dig, da man ikke bare lige laver en hjemmeside.

Jeg vil nok foreslå en mellem løsning mellem dit Word (gerne frontpage) og PHP, som går ud på at du bruger frontpage til at rediger indeholdet på siderne, men lader PHP inkluderer dem.

I praksis så vil din index fil indeholde følgende kode PHP f.eks.

<?php

if (isset($_GET['page'])) {

if (file_exists($_GET['page'])) {
include($_GET['page']);
} else {
echo "404 - Siden kunne ikke vises";
}

} else {
include("front.htm");
}
?>

Så kan du bare lave links til dine sider via frontpage, hvor du så peger til index.php?page=kontakt.htm - og så inkluder den selv indholdet fra kontakt.htm ind på din side.

Det er selvfølgelig meget let forklaret - og hellere ikke sikkert du forstår hvad jeg mener, men det er nok den løsning vi er ude i, hvis du ikke vil købe dig til et CMS system, eller sætte et open source CMS system op.

Fordi uanset hvad, så er (i)frames banlyst - i hvertfald i min verden.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)