Hej Aminoer, Jeg sidder med et ønske om at lave et simpelt design som er rimeligt stationært uden de store dynamiske udviklinger (Visitkort side) på nær et punkt med referencer og måske lidt news Jeg ønsker central "kasse" med Logo i det ene hjørne og links til de underliggende sider under kassen, lidt al la: www.pbang.dk Jeg har kigget forskellige CSS layouts og prøvet lidt med Iframe uden helt at kunne ramme rigtigt... Nogen der har en ide til en løsning, template eller tips og tricks hvor jeg kan søge hjælp. //
|
Med mindre, du skal indsætte funktionalitet udefra - altså fra andre sites, så hold dig langt væk fra alle former for frames - også iframes! CSS skal bruges under alle omstændigheder og har ikke noget at gøre med det andet.
Grunden til, jeg tror du tænker i iframes, er, at du gerne vil have, at det kun er indholdet inde i "den største kasse", som skifter, mens toppen og bunden af siden forbliver den samme.
Den behøver du ikke iframes til. Istedet bør du bruge include-filer, altså en slags skabelon, så du kan få indholdet til at skifte, mens resten forbliver det samme på alle sider, men alligevel kan redigeres i én fil.
Hvordan du laver en include-opsætning, afhænger af, hvilken platform din side bruger. Er det PHP, ASP, .NET, ...?
Hvis ovenstående ikke giver meget mening, så skal du enten sætte tid af til at lære et webprogrammeringssprog, eller også vælge at lave din side i et færdigt CMS. Med et CMS skal du ikke bekymre dig om kode, men kun om indhold, men alligevel kan du selv vælge dit design.