Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iframe eller CSS?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg sidder med et ønske om at lave et simpelt design som er rimeligt stationært uden de store dynamiske udviklinger (Visitkort side) på nær et punkt med referencer og måske lidt news

Jeg ønsker central "kasse" med Logo i det ene hjørne og links til de underliggende sider under kassen, lidt al la: www.pbang.dk

Jeg har kigget forskellige CSS layouts og prøvet lidt med Iframe uden helt at kunne ramme rigtigt...

Nogen der har en ide til en løsning, template eller tips og tricks hvor jeg kan søge hjælp.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:23

Med mindre, du skal indsætte funktionalitet udefra - altså fra andre sites, så hold dig langt væk fra alle former for frames - også iframes! CSS skal bruges under alle omstændigheder og har ikke noget at gøre med det andet.

Grunden til, jeg tror du tænker i iframes, er, at du gerne vil have, at det kun er indholdet inde i "den største kasse", som skifter, mens toppen og bunden af siden forbliver den samme.

Den behøver du ikke iframes til. Istedet bør du bruge include-filer, altså en slags skabelon, så du kan få indholdet til at skifte, mens resten forbliver det samme på alle sider, men alligevel kan redigeres i én fil.

Hvordan du laver en include-opsætning, afhænger af, hvilken platform din side bruger. Er det PHP, ASP, .NET, ...?

Hvis ovenstående ikke giver meget mening, så skal du enten sætte tid af til at lære et webprogrammeringssprog, eller også vælge at lave din side i et færdigt CMS. Med et CMS skal du ikke bekymre dig om kode, men kun om indhold, men alligevel kan du selv vælge dit design.

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:02

ExportInnovation:
uden de store dynamiske udviklinger

Jeg ville mene at der ikke var den store grund til at lave en sådan side dynamisk. Jeg ville nok heller ikke bruge includes. Omkring 5 sider er ikke uoverkommeligt at ændre manuelt hvis ikke man kan søge-og-erstatte sig ud af eventuelle ændringer.

CMS'er er gode til det de er lavet til, men hvis der ikke r så meget "content" er grunden til at bruge dem ligesom væk.

Hvis du ikke er flydende i HTML og selv kan skrive det findes der mange programmer der er mere brugervenlige hvor du kan se hvordan det ser ud mens du skriver.

Hvilke programmer bruger du?

--Nis.

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:00

-- Krellers.dk --

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:50

Hej igen tak for svar og foreslag....

Bruger Frontpage, men har nok glemt at sige jeg ikke er nogen ørn på området.  Men jeg har tiden og vil også gerne lære det

Mit problem var at min "boks" hoppede rundt når der blev vist forskellige sider, derfor kom ideen med Iframe...

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 22:57

Som sagt så vil jeg anbefale dig at bruge et CMS, hvis du rent teknisk er på Frontpage-stadiet. Smile

Med et CMS kan du hurtigt og nemt sætte dit site op, og så behøver du ikke bekymre dig om koden. Der findes masser af CMS'er til 0 kr. Du skal bare have fat i et simpelt et.

Jeg er ikke CMS-ekspert, så jeg må lade det være op til andre, at anbefale det mest passende og nemme at gå til.

Men for guds skyld - hold dig fra iframes!! Angry

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:49

Kan ikke forstå hvad det er der er så dårligt ved Iframes, bortset fra at de ikke vises ret godt i Firefox.

Men hvis du gerne vil lære HTML / PHP / CSS og bygge en fed side, så send mig en privat besked med din MSN eller ICQ og så skal jeg give dig nogle gode sider, og lære dig nogle tricks.

Jeg lever af at lave hjemmesider, men jeg gør det gerne gratis (endnu, så skynd dig), så længe det foregår i det tempo hvor jeg stadig har tid til andre ting ;)

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 00:08

At bruge frames er en sikker kilde til ballade i forhold til søgemaskiner. Jeg ved ikke, hvordan Google vil indeksere en side, der bruger Iframe til at vise sig egentlige indhold, men jeg er sikker på, der vil være ballade i luften.

Et Iframe er en gammel teknologi, der idag kun bør bruges til at sætte indhold ind fra andre sites og i forbindelse med AJAX-applikationer.

Det, som trådstarter, er ude efter, bør løses med server side includes.

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:31

Søgemaskiner og Iframes ved jeg faktisk ikke noget om Indifferent
Burde jeg måske liiiige studere, nu da jeg jo lever af det her Embarrassed hehe.

Men ELLERS fungere Iframes jo godt til små simple hjemmesider, men bruger det nu aldrig mere.
Men det er da klart at CSS er meeeeeeeget bedre, ja selv en side opbygget i ren tabeller er bedre ;)

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 01:24

Sven Nielsen:
Burde jeg måske liiiige studere, nu da jeg jo lever af det her Embarrassed hehe.

Enig! Smile

Sven Nielsen:

Men ELLERS fungere Iframes jo godt til små simple hjemmesider, men bruger det nu aldrig mere.
Men det er da klart at CSS er meeeeeeeget bedre, ja selv en side opbygget i ren tabeller er bedre ;)

CSS og Iframes er ikke modsætninger og har ikke noget med hinanden at gøre. CSS er obligatorisk for en hjemmeside idag, uanset om den har iframes, tabeller, eller andet.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)