Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg blive?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

MetteSkagen:

JosefDR:

Har jeg mulighed for at stoppe min udd og hoppe direkte på job, så vil jeg meget gerne det. Men er det smart?

Livet gir ingen garantier, men hvis du er pishamrende dygtig, hvad er du så bange for? Hvis du springer fra din uddannelse nu, kan du tage den senere - med bedre karakterer - og nu får prøvet muligheden af for om vingerne bær' :)

Mette

Men overvej om du har lyst til at bruge 2-3 år på en ungdomsuddannelse om f.eks. 10 år hvis du til den tid finder ud af at du gerne vil læse en videregående uddannelse du kun kan få adgang til med en gymnasiel uddannelse i baghånden.

Hvis der er en sandsynlighed for at du gerne vil det, så kunne det måske være en idé at klemme ballerne sammen og få overstået det sidste stykke tid på HTX og får fokuseret på nogle resultater der, og så tage ud i verden derefter og forkæle verden med dine evner.

Men det er heldigvis dig selv der skal bestemme - Du er jo stadigvæk ung og har tiden foran dig.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 21:48

Anders Christensen:

Men overvej om du har lyst til at bruge 2-3 år på en ungdomsuddannelse om f.eks. 10 år hvis du til den tid finder ud af at du gerne vil læse en videregående uddannelse du kun kan få adgang til med en gymnasiel uddannelse i baghånden.

Hvis der er en sandsynlighed for at du gerne vil det, så kunne det måske være en idé at klemme ballerne sammen og få overstået det sidste stykke tid på HTX og får fokuseret på nogle resultater der, og så tage ud i verden derefter og forkæle verden med dine evner.

Men det er heldigvis dig selv der skal bestemme - Du er jo stadigvæk ung og har tiden foran dig.

Hvis han vil læse videre, skal han jo alligevel droppe ud. Han kan alligevel ikke læse videre, med karakterer "i den dybe ende" - her tænker jeg et snit under 4..

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 22:09

En virksomhed ansætter ikke en knægt på 20 år til andet end kassen eller som lagerarbejder, og så kommer du aldrig længere - lige pludselig hænger du fast i kone, børn og faste udgifter, og så er der lukket for alle de sjove job.

Hvad vil du programmere? Hvilke områder fanger dig - økonomi, fysik, tegnefilm, spil? Hvad vil du gerne lave når du står op om morgenen om 5 år? 10 år? Hvordan vil du holde din 40 års fødselsdag?

Lige nu reagerer du som en jeg hørte forleden - ind i en taxa: Jeg vil IKKE til rådhuspladsen. Nej fint nok, men hvor vil du så hen?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:19

Det jeg gerne vil programmere er primært webløsninger til private - såvel firmaer. Da jeg udelukkende er en programmør og ikke designer, ser jeg mig ikke nødsaget til at vælge "side" alt efter hvad jeg vil programmere. 

Jeg har altid kunnet lide at arbejde med IT og programmere, og har aldrig rigtig tænkt på at lave andet, så jeg kan ikke se hvad jeg ellers skulle lave de næste par år.

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:19

Sagt kort, bliv. Læs alt det du kan, og få nogen gode karaktere.

Prøv at læse denne artikel:

http://www.computerworld.dk/art/49347?cid=4&q=ufagl%E6rt&sm=search&a=cid&i=4&o=0&pos=1

Firmaerne dropper simpelhen folk der ingen uddannelse har. Forstår dem godt. Dem der har en uddannelse har typisk noget teori der giver dem en bedre balast til at løse opgaver. Jeg er også ked af jeg ikke tog en vidergående uddannelse, heldigvis er det aldrig forsent. Jeg valgte istedet at tage en datafagtekniker. Alt for overfladisk. Jeg har tilgengæld nogen ansætte som har læst datalogi. Kan godt mærke på deres viden at de er bedre til at løse opgaverne.

Ved det du har lært selv, har du lært at lave analyser? Database normalforme? Skrive dokumentation som firmaerne kan bruge? mm.

Der er masser af ting man lærer på uddannelserne som man kan bruge. Og det bliver lettere for dig at få drømme jobbet.

Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:07

Ved ikke hvormange jobs du kan få som ufaglært (indenfor programmering) evt. begynd på en udd. inden for programmering eller it(som du interessere dig for).

Hvis du gerne vil starte virksomhed op kan iværksætterlinierne på HHX anbefales der er:

Matematik C(bør opgraderes til B)

Dansk A

Engelsk A

Afsætning A

Virksomheds Økonomi A

Innovation C(med young enterprise)

Dette giver dig et godt grundlag og en basal viden inden for de vigtigste områder..

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)