Bliver jeg straffet mht seo, hvis jeg har det samme indhold på 2 forskellige blogs? |
Ikke straffet som sådan, men kun den ene vil kunne få en god placering, da Google kun vælger én af dem og anser den anden for mindre vigtig!
Ikke straffet som sådan, men kun den ene vil kunne få en god placering, da Google kun vælger én af dem og anser den anden for mindre vigtig! |
hvordan vælger google så hvilken der er vigtigst.......eller rettere sagt hvordan for jeg den til at priotere den ene højere end den anden? |
Du kan ikke styre det med sikkerhed - men umiddelbart har den blog med flest og bedste indgående links prioritet. Kan du undgå at have dobbelt indhold, er det altså at foretrække! |
Google vil vælge den, som der helt naturligt er vigtigst. Altså den, der ranker bedst. Har flest indkommende links, bedste domæne, bedste indhold, osv. Du kan dog ikke regne med noget med sikkerhed, og i det hele taget er det en underlig øvelse. Hvorfor vil du have 2 blogs med samme indhold. Hvor meget af indholdet er det samme? |
sagen er den, at jeg lige har lavet iphoneforum.dk. Her har jeg også oprettet en blog gennem mit webhotel hos one.com med adressen blog.iphoneforum.dk men har så fundet ud af, at der ikke kan tilføjes google adsense på deres blog. Jeg overvejede derfor at oprette en anden wordpress blog på et andet domæne navn. Er det så muligt at få en wordpress blog med adressen blog.iphoneforum.dk? det vil jo godt nok også være en del nemmere + det vil vel også vil være den bedste løsning mht seo.....eller? |
Hej Dennis. |
Tak for du gjorde opmærksom på det, jeg havde ikke set tråden før nu. Jeg er allerede begyndt at følge op på det. Dog tror jeg, at jeg står bedre stillet end det nævnte tilfælde, men vil nu følge op på sagen. |
Nu skal jeg holde tunge lige i munden for at gennemskue, hvad du gerne vil lave ... Som jeg har forstået det, så skal blog.dinside.dk og dinside.dk ikke have samme indhold. Hvis det er rigtigt, så er det jo ligegyldigt, om bloggen ligger på blog.dinside.dk eller bare hedder ditnyedomæne.dk. Derfor kommer du ikke til at have dobbelt indhold, uanset hvordan du gør. Nu foreslår du det selv, og ellers ville jeg selv have foreslået dig at få dig en blog hos wordpress eller en af de andre gratis platforme, der i hvert fald alle er bedre end one.com's tarvelige løsning Jeg kan ikke huske, om du kan få lov til at bruge dit eget domæne på en wordpress-blog - altså hvor du køber et domæne og ændrer DNS-serverne for domænet til wordpress', men det MÅ man kunne. Måske skal du betale - jeg ved det ikke. Ellers får du som udgangspunkt adressen dinblog.wordpress.com. Med hensyn til at undgå dobbelt indhold, skal du så bare KUN linke til din blog på et bestemt domæne. Hvis f.eks. ditnyedomæne.dk og dinblog.wordpress.com begge to virker og leder samme sted hen, så skal du bare nøjes med at bruge ditnyedomæne.dk. Håber, at bare halvdelen af ovenstående giver mening! |
Ja, det er skam muligt. Det er endda let! :-) Du kan nemlig sagtens sætte DNS for dit domæne op sådan at blog.ditdomæne.dk peger på et helt andet webhotel på en helt anden IP adresse end fx http://ditdomæne.dk og www.ditdomæne.dk gør. Så en helt konkret løsningsmulighed er at lave en sådan en a-record på dns for blog.ditdomæne.dk og pege den på et fornuftigt webhotel for en wordpress blog. Men som andre har nævnt i tråden er det nok en meget bedre idé at du starter endnu mere forfra og får dig et helt nyt domæne at arbejde på (uden risiko for søgsmål, som kan holde dig vågen om natten). Personligt ville jeg straks tage en dyb indånding og beslutte mig for at gøre det om mens tid er og inden det bliver for stort og for kompliceret. Altså starte med at bestille et nyt domæne hos fx gigahost.dk, og så lægge en god plan for overflytningen (og hvordan du sørger for at alle de gamle sider redirectes korrekt med en 301 kode til de nye, så du ikke skal starte helt forfra i søgemaskinerne) Hilsen Anders |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.