Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på min blog/site for grafisk design og reklame

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

www.madslind.dk

Kunne godt tænke mig at høre hvad I synes. Har brugt en simpel blog skabelon men håber jo på at der bliver kommunikeret det der skal alligevel - men det er jo op til jer at bedømme.

Jeg har hørt at den ser mærkelig ud på nogle platforme, hvilket jo er noget rod, men har svært ved at bedømme omfanget da det kun er på nogen og i hvert fald ikke den Mac jeg sidder på.

Alt godt

M

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 20:53

Jeg synes den er meget ulogisk opbygget. Generelt synes jeg en blog er godt til at være dét - en blog. Enhver anden hjemmeside kan efter min mening laves bedre på andre måder!

Hvorfor skal det hele være på én side? Det virker efter min mening meget uprofessionelt. Jeg synes der er mange ting der bestemt ikke det sender det rigtige signal til kunderne, om at du er en seriøs design og kommunikationsvirksomhed. Ud fra de referencer der ligger på siden, så synes jeg det ser ud til at du kan gøre det meget bedre. :)

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 21:17

Mads Lind:

www.madslind.dk

Kunne godt tænke mig at høre hvad I synes. Har brugt en simpel blog skabelon men håber jo på at der bliver kommunikeret det der skal alligevel - men det er jo op til jer at bedømme.

Jeg har hørt at den ser mærkelig ud på nogle platforme, hvilket jo er noget rod, men har svært ved at bedømme omfanget da det kun er på nogen og i hvert fald ikke den Mac jeg sidder på.

Alt godt

M

Forholdsvist simpelt, men jeg synes, der mangler en bedre form for adskillelse mellem hvert indlæg. Jeg synes også, at overskrifterne er alt for vage, man kan jo næsten ikke se forskel på overskrift og brødtekst.

Når det er sagt, synes jeg, at dine værker er for seje! Stor fan herfra!

- Tjekkede lige i Internet Explorer og der ser overskrifterne lidt tykkere ud.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 21:18

frespa:

Når det er sagt, synes jeg, at dine værker er for seje! Stor fan herfra

Enig! Du er satme dygtig! Dine evner fortjener en bedre hjemmeside. ;)

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 23:08

Jeg ved ikke, hvad I har gang i folkens! En hjemmeside skal jo ikke ligne et juletræ som om vi var i midt-halvfemserne! Hmm

Manden har valgt et minimalistisk design, og det er faktisk ideelt, da det lader de enkelte værker komme til sin ret. Jeg kan godt lide dit design. Yes

Måske skulle du lege lidt med fonten i dine headings - den ser lidt kedelig ud. Sørg i øvrigt for at vælge fonts, der er standard på både Mac og PC eller skriv begges fonts i dine "font-family" tags i CSS'en.

Med hensyn til design, så er der en masse steder, hvor man kan få inspiration. Jeg kan ikke komme på så mange lige nu, men prøv at kigge på dette site, der handler om teknik og designelementer, og så hop videre til andre sites under "Resources":
http://webdesignfromscratch.com/current-style.php

Det eneste problem er, at der er en masse visningsfejl. Men som jeg kan forstå det, har du lavet det på Mac, og det er en sikker vej til ballade, for der kan være nogle problemer med noget af CSS'en i forhold til en standards compliant browser som Firefox. Og i forhold til Internet Explorer, som ikke overholder standarden, vil det være meget værre. Du bliver derfor nødt til at teste dine designs i forskellige browsere. Siden skal kunne vises optimalt i både FF og IE7. IE6 skal kunne vise det meste optimalt.

Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:59

Hej Mads

Jeg kan godt lide din hjemmeside. Og at den er sat op som blog viser at du kan tænke grænseoverskridende og kreativt. Jeg synes dog at det er lidt uheldigt at det ligner du kun har haft én kunde, men det kan nok løses ved at lave hver enkelt kunde som et indlæg, eller hvad? Dit arbejde er også superflot!

Jeg er selvstændig retoriker. Og dér, altså angående det sproglige og argumentatoriske, har jeg altså lige et par kommentarer.

Du skriver:

"Jeg skaber det koncept, der skiller kunden ud fra konkurrenterne og fortæller virksomhedens/produktets historie så det bliver en bestseller."

Kommentarer:

Du skaber et koncept der gør to ting: 1) skiller kunden ud, og 2) fortæller historien som en bestseller.

Jeg mener at det er for redundant. Altså hvis 2) så allerede 1). Eller sagt på en anden måde er det ikke en ”og”-relation (som du skriver), men mere en ”via”-relation.

Sprogligt er dit argument altså lidt skidt sat op. Overvej måske en anden formulering, så dit argument bliver klarere!

Når du skriver at du skaber ”det koncept”, antyder du at der er ét og kun ét koncept som mulighed for at skille sig ud. På en måde er det stærkt, fordi du samtidig skriver at det er dig der skaber det. På en anden måde er det svagt, fordi det får dig til at virke lidt snævertsynet. Overvej ”et koncept” i stedet, så har du ikke sagt for meget.

Mit bud på en alternativ start ville være noget i stilen med:

Jeg skaber et koncept, der skiller min kunde ud fra konkurrenterne. Med en skarp vinkel fortæller jeg virksomhedens/produktets historie, så det bliver en bestseller.

--------------------------------------------------------

Nu ved jeg jo ikke hvordan du arbejder, så ”Med en skarp vinkel” kunne godt erstattes med noget andet. Vigigst er det at du antyder hvordan du gør det. At skrive konkret er altid meget mere overbevisende end at skrive abstrakt.

At skrive ”min kunde” i stedet for ”kunden” viser et tættere forhold mellem dine kunder og dig. Du kunne også overveje at henvende dig direkte til kunden og skrive ”dig” eller ”jer”, men så skulle også skrive ”jeres virksomheds/ produkts”

PS Husk under alle omstændigheder komma efter ”historie”!

Mvh Søren, Sprogzonen.dk

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:04

Til at starte med kunne jeg ikke lide den.

Men når man lige læser lidt, og begynder at scrolle, fungerer den helt fint, og fangede min opmærksomhed.

Så hvis du på en eller anden måde kan optimere muligheden for, at brugerne lige tager sig de 7sek. det tager at sætte sig ind i teksten, så er du godt kørende.

Mvh Jonas

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 12:12

På min Mac med Firefox ser det fint ud. For at fange folks opmærksomhed, når de er inde på dit site, så prøv med lidt flere underoverskrifter på din forside, for at dele det lange tekststykke lidt op.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 13:27

Jesper Nissen:
På min Mac med Firefox ser det fint ud

Ja, jeg tror heller ikke, jeg fik sagt det helt klart. Firefox på Mac viser en hjemmeside anderledes end Firefox på PC. Så hvad jeg ikke fik sagt klart nok, er, at de browsere, jeg nævnte, at du skulle teste i, var underforstået på en PC.

På denne hjemmeside http://browsershots.org/ kan du få gratis screenshots af dit site i alskens browsere. Brug det til at teste i.

Hvis du gerne vil have mulighed for at teste sådan lidt mere flydende end med screenshots, så gå ud og lån en bærbar PC af en eller anden, for du bliver simpelthen nødt til at have et design, der fungerer på PC.

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:50
Tak til jer alle! Det er første gang jeg bruger det her forum, og jeg synes sgu det er rigtigt cool at så mange af jer har taget jer tid til at komme med både relevant og kompetent ris/ros. Og genialt at man kan få råd af både æstetisk, teknisk og retorisk art. Lige lidt om hvorfor jeg valgte blog-formen. Måske havde et gennemarbejdet site været at foretrække frem for en blog. Men jeg var nok hæmmet af min begrænsede kendskab til html/flash programmering, og syntes jeg havde travlt med at komme i luften. Når det så er sagt var der elementer ved blog-formen jeg fandt tiltalende. Kunne godt lide det "personlige" og at det var meget klart at jeg var selvstændig og ikke en del af et større reklamebureau som jeg tidlige har været. Må også indrømme at jeg fandt det befriende at formen er relativt låst når man laver en blog. De fleste kolleger jeg kender har det ligesom mig sådan at det er en pine at skulle lave sin egen identitet - det er simpelthen for tæt på. At al informationen er blandet sammen istedet for opdelt i kategorier kan selvfølgelig være en ulempe, men også en fordel da det bliver meget tydeligt at jeg ikke er ensidigt fokuseret på et enkelt område, men snarere en der arbejder på tværs af disciplinerne og netop derfor har overblik over kundens visuelle kommunikation. Og så har man jo faktisk mulighed for at sortere indholdet i kategorier i højre side af bloggen, men det er måske ikke tydligt nok. Men jeg var usikker på hvordan andre oplevede det og derfor spørgsmålet herinde. Det er jo altid relevant med en lille fokusgruppe. Beklager bare at jeg ikke har nogen gratis smagsprøver at dele ud ;) Jeg lader lige mit spørgsmål stå lidt endnu, og så vil jeg gøre brug af jeres forslag. Tak! /Mads
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)