Ja jeg er klar over at der er for meget konkurrence til at jeg kan være med så nu er det at jeg gerne ville sælge partivarer til firmaer og institutioner til en rimelig pris og her kan jeg godt være med.
Dog er min mening at der samtidig skal være lidt support med i købet så de ikke selv spilder tid med at prøve sig frem.
Jeg lever jo oprindelig af support og meget af det hardware jeg sælger til mine kunder er via min webshop. Det der er min force er server og netværksområdet og lidt pc support.
Her vil jeg gerne kunne levere noget god service med min hardware sådan at min kunder føler de får en færdig pakke. Jeg er ikke interesseret i flere privat kunder - så hvordan når jeg ud til firma kunder og institutioner ?
nogle ideer ???
Nå, men så har du allerede fundet den eneste rigtige strategi, du efter min mening kan anvende som lille hardwareforhandler.
Salg af hardware alene - og især til private - er i dag blevet en leg for de kun store drenge. At holde prisen nede kræver en kæmpe kapital og en ekstrem høj omsætningshastighed. Der kan du bare ikke være med.
Hvis du holder fast i at fokusere på erhvervskunder, og du satser på at opbygge langvarige og tillidsfulde kunderelationer, hvor kunderne vænner sig til, at du løser de opgaver og problemer, som de har, så har du en god chance for at klare dig rigtig godt. Her er det servicen og pålideligheden, der er vigtigst - ikke prisen.
At du vil satse på servere og netværk er også en rigtig godt ting, for er er der som regel langt større avance på delene end på de små snoldede harddiske, bundkort og processorer, etc...