Jeg har startet en lille privat webshop op, hvor jeg fik muligheden for at sælge ure via dropshipping fra england. Jeg er ikke registeret i CVR registret eller noget endnu.
Nu fortæller en af mine kunder så, at det uret som var købt, var falsk. Selvom jeg har fået afvide fra dem jeg købte dem af, at de var 100% ægte. Jeg har bedt kunden sende uret tilbage så jeg kan få det undersøgt selv, og hvis dette så passer, så vil jeg selvfølgelig betale pengene tilbage til hende. Min kæreste har selv et ur af samme model fra samme importør og det fik vi kigget igennem fra en guldsmed som sagde at det umildtbart var ægte. Så jeg har lidt svært ved at tro på kunden, specielt da kunden fortæller at jeg skal overføre beløbet til kundens konto og så vil jeg få uret sendt tilbage. Og hvis dette ikke er sket inden en uge, så vil hun indgive en politianmeldelse.
Mit spørgsmål er så. Hvordan skal jeg forholde mig? Kan hun godt kræve pengene tilbage og så sende uret til mig bagefter? Jeg har altid hørt at man giver butikken sit produkt og så derefter får man sine penge. Har aldrig hørt det er omvendt. Og hvordan forholder jeg mig mht til importøren i england som nægter at have solgt falske ure???
Kunden skal selvfølgelig sende pruduktet til dig i først, du kunne som god service evt tilbyde at sende en retur porto label for at vise din gode vilje
Mvh
Martin
Ps. vedr importør må du tage den når du har varen hos dig før kan du ikke danne dig et billede af hvad der er galt med uret
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk
jeg er ikke bekendt med reglerne for bytte bytte købmand, men havde nok ikke selv afleveret pengene tilbage til kunden før jeg havde modtaget reklamationsvaren fra kunden.. det står fast. ingen ur = ingen penge.
hvis kunden fastholder påstanden, må du vel tage varen tilbage og måske endda få uret undersøgt hos en fagmand.
alt afhænger så af fagmandens vurdering, og hvis det viser sig at uret ikke er ægte, så må handlen jo gå tilbage bare mellem dig og importøren..
men igen.. er ikke selv i import og salg branchen, så det er bare mine 2 cents..
ja man har 14 dages returret og det er meget længe siden købte købte uret.. Så den gælder så ikke mere..
jeg har altid været imod handel på kopivare og derfor har det aldrig været min hensigt - hvis dette nu er tilfældet. Derfor gør det sku lidt ondt hvis det skulle vise sig at være falsk. Jeg har jo også være samarbejdsvillig hele tiden, ved at sige at hun må sende uret og hvis det så viser sig at være falsk når jeg har fået det undersøgt af en fagmand, så har jeg selvfølgelig ingen problem i at sende pengene tilbage.
Men ja.. Jeg tænkte bare mere på om nogle vidste hvor det stod i reglerne om kunden er forpligtet til at sende varen tilbage først eller man teknisk set godt kan kræve pengene og så sende varen tilbage til butikken bagefter..
Spørg kunden om på hvilken braggrund han/hun mener uret er falsk. Du kan evt. tilbyde at betale for portoen, men du betaler ikke beløbet for uret, før du har uret i hænderne.
Derefter skal du bede kunden om at sende uret til dig, så du kan tjekke om uret er falsk eller ikke med en professionel urmager.
Må jeg spørge om hvilket urmærke og model det drejer sig om? Kan måske sige noget mere hvis jeg ved dette.
Jeg er med Anders her. Det lyder som en snyder og det er set før.
Hvis det er snyd er der to muligheder :
1. Personen kan let sende dig et falsk ur som ligner den originale meget (den som personen evt har modtaget, men ikke påstår at har fået). På denne måde beholder han pengene og får et til ur eller pengene tilbage.
2. Sender du pengene før du har modtaget uret, er der nok stor sandsynlighed for at du ikke hører fra personen mere. Dvs. personen har lige fået skaffet sig et nyt ur gratis.
Ud fra de informationer du kommer med, ser jeg ingen grund til at du skal imødekomme kravet om at du sender pengene til hende før du ser belæg for hendes påstand.
Du har vel også fremlagt nogle betingelser for købet under handlen? Ud over den lovgivning der selvfølgelig skal gælde?
Er der nogle punkter under de betingelser, hvis der er nogen, du kan bruge som argument for et afslag af hendes forslag om pengeoverføsel fra dig inden du har set uret?
Ellers må du vente og se om personen anmelder dig, så finder du også ud af om du har handlet med kopivarer
Ud fra de informationer du kommer med, ser jeg ingen grund til at du skal imødekomme kravet om at du sender pengene til hende før du ser belæg for hendes påstand.
Du har vel også fremlagt nogle betingelser for købet under handlen? Ud over den lovgivning der selvfølgelig skal gælde?
Er der nogle punkter under de betingelser, hvis der er nogen, du kan bruge som argument for et afslag af hendes forslag om pengeoverføsel fra dig inden du har set uret?
Ellers må du vente og se om personen anmelder dig, så finder du også ud af om du har handlet med kopivarer