Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjææælp.. Nybegynder...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey..

Jeg har læst frem og tilbage her på Amino, men finder ikke rigtig de oplysninger jeg gerne vil ha'. Indrømmet det jeg gerne vil vide ER svært at svare endegyldigt på. Men måske nogen kan give en ledetråd...

Jeg går med planer om at starte en web-shop op, - bare en "lille" en indenfor herretøj,  branche erfaring, indkøbserfaring m.v. koncept er så nogenlunde klar oppe i mit hoved.;-) Men for at kunne sælge noget - må man ha' kunder i butikken.

Er der nogen der har nogen som helst ide om, hvor mange besøgende man kan forvente som nystartet, uden erfaring i e-handel. Jeg regner med at burge Google Ad-words som primær markedsføringskilde. - Men der skal jeg jo også prøve mig lidt frem og tilbage, for at finde lidt netop de ord som giver de fleste klik.

Men hvis man nu antager at jeg er rimeligt ferm til det. Hvor mange besøgende kan man så få - den 1. md., 2.md. 3. md o.s.v. frem til 12. md.

Er der nogen som helst som kan give et kvalificeret gæt? Jeg ved den er svær, men jeg er ved at blive sindssyg af at tænke på det....:-))

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 14:49

Hvor mange besøgende, du vil få, er jo ikke afgjort at, om du er nystartet eller ej. Det bestemmes jo udelukkende af, hvor meget du markedsfører dig selv.

Med hensyn til AdWords, så kan du jo helt selv bestemme, hvor mange klik, du vil have. Det afhænger bare af, hvor mange penge, du vil bruge på det!

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 19:45

Så lad os antage at jeg f.eks. har afsat 4000,- til markedsføring pr. måned. (Så vil du sikkert svare at det afhænger af hvor "populære" søgeordene er) - Men lad os prøve at se bort fra det...

Men hvor mange besøgende vil man så kunne forvente at få cirka, - cirka - cirka...:-)

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 20:00

Hmm.. Hvis du går efter de billigste søgeord, kan du, så vidt jeg husker, få dem for en 50 øre klikket. Det giver 8000 klik om måneden ud fra dit budget.

Men hvordan du mere præcist tilpasser din kampagne, er der sikkert en masse adwords-konsulenter herinde, som kan svare på!

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 20:00

Hej disignnørd

Hvis du sætter din google adwords søgeord til 1 kr. pr klik, vil du kunne få 4000 besøg pr måned. Forudsat du når dit markedsføringsbudget på 133,33 kr. pr dag. (4000/30). Sætter du klikprisen ned til 0,50 kr. så kan du få 8000 besøgende hvis du når dit daglige budget. Sætter du klikprisen op til fx 2 kr. får du kun 2000 besøgende (hvis du når dit daglige budget). Du forstår nok tankegangen allerede Smile

Jo højere klikpris, jo hurtigere når du dit daglige budget, fordi du kommer højere op. Jo lavere klikspris, jo sværer bliver det at nå dit daglige budget, fordi du kommer længere ned og folk måske ikke lægger mærke til dig.

Hvor mange besøgende du får, er nu heller ikke så vigtig igen. Det der er vigtig, at de besøgende du har rent faktisk har, bestiller noget på din hjemmeside. Dvs. du kan sagtens smide 100.000 kr. i adwords hver måned og få 100.000 besøg, men det hænger jo ikke sammen hvis du så kun sælger for 10.000 kr.

Det er af den grund svært at svarer på, da det ikke kun handle om antal besøgende.

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 22:39

Arghhh....

Nu går jeg jo helt bananas.. Nu sidder i og snakker om både 4- og 8000 besøgende, - og det lyder jo i mine øjne helt vildt.. For kloge-Åge sidder jo straks her og regner og regner. - Og HVIS nu jeg kan holde en konventeringsgrad på de der ca. 2% som jeg kan forstå er "succes-raten", - så vil jeg (med lidt helt) have mellem 80-160 betalende kunder den første måned, - og så er jeg sq snart millionær! - Men den der dælme svær at gå i banken med..;-)

for sådan er virkeligheden jo ikke (det må den gerne være - men det tror jeg ikke)... Sidder der der for pokker ikke en eller anden "nybegynder" som mig, der kan øse lidt af sin erfaring - og som kan huske hvor mange besøg de havde den første måned, og hvordan kontinuiteten var de efterfølgende...

Men ellers har du ret - der ikke meget ved at have et højt besøgstal men ingen omsætning. Men i første omgang må det vel handle om, at få nogle klik, først derefter kan man vel begynde at arbejde på om det er sitet eller sortimentet som der er noget galt med, hvis man ikke formår at skabe omsætning...

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 22:54

disignnørd:
Men ellers har du ret - der ikke meget ved at have et højt besøgstal men ingen omsætning. Men i første omgang må det vel handle om, at få nogle klik, først derefter kan man vel begynde at arbejde på om det er sitet eller sortimentet som der er noget galt med, hvis man ikke formår at skabe omsætning...

Du har helt klart fat i de rigtige ting, og jeg tror, du selv bliver nødt til at gøre erfaringer med, hvordan din trafik konverterer. Hvor mange, der bliver kunder, kommer jo helt at på, hvor godt din side sælger, og hvor attraktivt dit produkt er i forhold til de besøgende.

Så mit råd er - prøv dig frem! Og husk at bruge google analytics, så du kan følge med i, hvordan trafikken opfører sig på din side!

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:09

Tror også du skal prøve dig frem.

Som der også bliver sagt, er det ikke kun besøgstallet der tæller, men hvordan du får de besøgende til at købe dit produkt og/eller komme igen.

Tror desværre ikke din lommeregner har nogle svar til dig, da google adWords slet ikke er så lige til, og adwordsbudgettet slet slet ikke kan omregnes til besøgende.. Så vi er nok nødt til at holde os på det hypotetiske plan, og omkring det, vil du også få et bedre overblik med et analyseprogram.

Google's eller woopra , specielt sidstnævnte skal nok blive sjovt som nyopstartet Wink

Mvh Jonas

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:51

Høøjjj-ha..

Jeg sidder jo lige præcist og efterlyser erfaringer fra en eller anden med sådan en helt fantastisk "analyseting", - en som vil dele ud af disse erfaringer, og hvad man kan forvente - og hvordan man når der til...;-) Og som husker hvordan det var at være ny og "famlene" udi denne fantastiske verden...

Jeg vil gerne undgå de værste begynder-brølere, - en af dem er vel at stile for højt!?!?

Jeg forsøge at skabe mig et overblik over eller andet "worst case scenarie" (stavet af helvede til - men tror i forstår)..

(woopra - det lyder som en kønssygdom - hvordan /hvor får man det?):-))

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 23:56

Jeg fandt lige hende der woopra.. Hun ser sød ud... - Men øhm - det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget nu - det er jo først når jeg er kommet igang.. Men det ser klart ud til at være et godt værktøj.

Men vil det sige... uh-ha nu kommer jeg væk fra emnet - men, at de "analyseting" som mange gange er "indbyggede" i de "færdigkøbte" webshopper ikke er meget bedre værd end den skærm de står på, . hvis i foreslår at man skal bruge hende her woopra????

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)