Normalt ved køb af ydelser eller varer fra virksomhedder skal der, så vidt jeg forstår, betales 25% moms af købet. Gælder det også ved køb fra private, som ikek er momsregistreret i deres land?
Hvis du er en virksomhed, og du køber noget af en anden virksomhed, skal du ikke betale moms. Heller ikke, hvis virksomheden er i udlandet. Er den uden for EU skal du dog betale told, HVIS det er en vare - ikke en ydelse.
Hvis du køber noget af en privat, skal du aldrig betale moms. Private er jo ikke momsregistrerede!
Jeg bor i Sverige og sælger programmerings ydelser(PHP) over internettet(mest til Danmark) og jeg skal ikke lægge moms på fakturan, medmindre kunden IKKE er moms registreret.
Så salg af webydelser til moms registrerede firmaer i andre EU lande, skal der ikke opkræves/betales moms af. De her regler er dog gældene for sverige, men er rimelig sikker på det samme gælder for Danmark, men ring til skattevæsenet og spørg dem :)
det gælder om at læse spørgsmålet :), men kender ikke svaret på det du spørg om, men som jeg skrev vil det bedste nok være at ringe til skattefar og spørge dem.