Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesiden Vistyrer.dk - Giv din lærer karakter!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville bare høre jeres mening om det, som efter min mening er et fantastisk markedsføringsstunt!

I Godaften Danmark var ejeren af ovenstående side for nylig inde og forklare om konceptet og debattere med ham skoleinspektøren, der var blevet hængt ud på Arto af nogle elever.

Ideen er angiveligt, at alle nuværende og tidligere skoleelever kan gå ind og melde sig til, og så kan de give deres lærere karakter. Der er endda lavet en musikvideo til sitet!

I virkeligheden er sitet en almindeligt community for børn og unge, og det kræver jo ikke mange øjeblikke at regne ud, hvad hensigten med at tiltrække alle disse brugere i virkeligheden er.

Dette stunt er en fantastisk måde at markedsføre sig på. Det at give børn og unge mulighed for at give karakter til deres lærere, er jo noget, der virkelig kan lokke. Det er også kontroversielt, da man hænger navngivne lærere ud, så mediernes interesse er sikret.

Hvis mange børn og unge tager opfordringen til sig og melder sig til, kan dette community gå hen og blive en fantastisk forretning, der endda har internationalt potentiale. Jeg tror ikke, der er nogen, der vil betvivle værdien af at have et velbesøgt børne-community! Wink

Så dette var bare min thumbs up til skaberen af denne ide. Måske kan det inspirere andre til at udtænke andre geniale og gratis markedsføringstunts!

Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:36

Nu har jeg ikke hverken hørt om vistyrer.dk før, eller set indsalget i Godaften Danmark, men noget tyder på det har været et effektivt markedsføringsstunt. Jeg mener ejeren har jo formået at bringe sin side i mediernes søgelys, og skabe debat om den på mindst ét debatforumWink

Selve konceptet vil jeg ikke gøre mig til smagsdommer over, men jeg synes det kunne være interessant, hvis nogle med en juridisk ballast ville kommentere på det. Kunne man tænke sig at det f.eks. overtræder noget lovgivning vedr. injurier? For hvis ejeren ender med at blive straffet for det, er det jo ikke nødvendigvis ikke så fantastisk igen...

Hvis der ikke umiddelbart er noget der tyder på, at der kan komme en juridisk tvist ud af det, vil jeg da bestemt også mene at det har været gavnligt for ham. Han har da i det mindste fået mig til at besøge sin hjemmeside, selvom jeg måske ikke lige er målgruppenWink

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 23:55

Jeg er faktisk helt overbevist om, at han overtræder registerlovgivningen idet han registrerer privatpersoner. Men før myndighederne får reageret og før der sker noget, så har han allerede fået alle de (møg)unger Wink ind på sitet, som han skal bruge, og så kan han bare pille karakter-halløjet ned eller lavet det lidt om.

Jeg synes det er djævelsk genialt!

Klippet fra Godaften Danmark kan i øvrigt ses gratis her:

http://sputnik.tv2.dk/index.php/channel_id-0/clip_id-18498932/friend_code-b0f11f30a7295ce8c0982bd28a4c3986.html

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:37

Har set den før, kan ikke sige så meget andet end uanset, hvor meget jeg har hadet en lærer har jeg aldrig ønsket at hænge dem ud offentligt. Det er klamt at nogen er så ligeglade med andre.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 00:41

Emil:

Har set den før, kan ikke sige så meget andet end uanset, hvor meget jeg har hadet en lærer har jeg aldrig ønsket at hænge dem ud offentligt. Det er klamt at nogen er så ligeglade med andre.

Nej det er aldeles plat og umoralsk, og kan ikke forsvares på nogen rationel måde. Jeg tror også, at ejeren godt ved, at han kommer til at fjerne det igen før eller siden. Men når det sker, har det jo allerede virket som magnet og trukket en masse brugere til hans site!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 01:25

Patrick det virker som om, at økonomi for dig før etik og moral ligegyldig. Du mener selv det er plat og umoralsk, MEN samtidig mener du det er fantastisk og mener at andre bør inspireres til noget lign.

Mener du det er ok, at lave disse ting sålænge det giver penge? Eller er det skidt uanset hvad?

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 01:40

Hej Kenneth

Jeg var en anelse ironisk i mit oprindelige indlæg, for som jeg også siger nedenfor, så er det jo ret umoralsk. Jeg beklager, hvis det ikke skinnede nok igennem. Jeg ville egentlig helst prøve ikke selv at tage for meget stilling, for jeg vil også gerne høre, hvad andre synes om det.

Som sagt så tror jeg også det vil vise sig at være ulovligt. Samtidig er det jo utrolig opfindsomt og fortjener ros for det. Man kan jo godt blive inspireret og så selv finde på noget originalt, som passer til ens egen moral.

Mange vil mene at en person som Klaus Riskær har lavet ting som ikke er helt lødige - ja nu sidder han jo i fængsel. Alligevel kan man godt beundre manden for hans opfindsomhed og foretagsomhed. Med flid, fedt og snyd kommer man længst, som man siger. Nogle gange kommer man længst ved at være lidt fræk og overtræde nogle grænser og dogmer - især når vi snakker virksomhed.

Der er jo forskellige grader af, hvor umoralsk et forretningskoncept er. Efter min mening er dette her i den milde ende, for som jeg også siger, så tror jeg, han kommer til at pille dette system ned igen inden alt for længe, og lærerstanden overlever nok. Og hvad er egentlig umoralsk? - Man kan jo også mene, at det er umoralsk at vise reklamer til børn, at det er umoralsk at sælge MLM-koncepter, at det er umoralsk af Ekstra Bladet at reklamere for sexydelser, osv osv.... man vælger selv sin grænse!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Provokerende markedsførings-stunts som dette er der ikke noget nyt i - og heller ikke umoralsk synes jeg. Men dette er bestemt en af de bedre :)

Jeg husker en anden der var helt fantastisk - det var en (påstået) kampagne for urfirmaet Rem Rem. De fortalte at de havde lavet en storformat brochure, der bestod af de flotteste kæmpe billeder, af folk der havde begået selvmord på alle mulige måde - og så lå der med et Rem Rem ur (sådan noget med at illustrere tid, sagde de). Den vagte et ramaskrig!

8 dage i træk var kampagnen på både TV2 og DR nyhederne, de fleste politikere tog stilling til den, præster og biskopper udtalte sig. Ja, stort set alle havde en mening - og snakkede om Rem Rem.

Og ingen havde set brochuren. Næsten ingen, i hvert fald. Og de kom heller aldrig til det - den blev aldrig udgivet. Rygterne sagde, at den faktisk aldrig var tiltænkt trykt i mere end de 12 prøveeksemplarer, nogle ganske få fik at se.

Det er sgu da fantastisk marketing! SÅ meget omtale på en brochure, der ikke engang er "spildt" penge på at trykke :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:07

men derfor er det stadig forkert at hænge enkelte personer ud

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 02:12

se hvis bøllen emil fra femte klasse, som mobbede lille lise blev hængt ud på sådan en side, så havde situationen været anderledes.

Jeg syntes personligt ikke godt om siden, det sætter nogen lære i et dårligt lys, og Karakteren kan ikke dokumenteres, udover det nok er en hetz med den bestemte lære som femte klasse syntes kunne være sjov at hænge ud. :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)