Jeg ville bare høre jeres mening om det, som efter min mening er et fantastisk markedsføringsstunt! I Godaften Danmark var ejeren af ovenstående side for nylig inde og forklare om konceptet og debattere med ham skoleinspektøren, der var blevet hængt ud på Arto af nogle elever. Ideen er angiveligt, at alle nuværende og tidligere skoleelever kan gå ind og melde sig til, og så kan de give deres lærere karakter. Der er endda lavet en musikvideo til sitet! I virkeligheden er sitet en almindeligt community for børn og unge, og det kræver jo ikke mange øjeblikke at regne ud, hvad hensigten med at tiltrække alle disse brugere i virkeligheden er. Dette stunt er en fantastisk måde at markedsføre sig på. Det at give børn og unge mulighed for at give karakter til deres lærere, er jo noget, der virkelig kan lokke. Det er også kontroversielt, da man hænger navngivne lærere ud, så mediernes interesse er sikret. Hvis mange børn og unge tager opfordringen til sig og melder sig til, kan dette community gå hen og blive en fantastisk forretning, der endda har internationalt potentiale. Jeg tror ikke, der er nogen, der vil betvivle værdien af at have et velbesøgt børne-community! Så dette var bare min thumbs up til skaberen af denne ide. Måske kan det inspirere andre til at udtænke andre geniale og gratis markedsføringstunts! |
Nu har jeg ikke hverken hørt om vistyrer.dk før, eller set indsalget
i Godaften Danmark, men noget tyder på det har været et effektivt
markedsføringsstunt. Jeg mener ejeren har jo formået at bringe sin side
i mediernes søgelys, og skabe debat om den på mindst ét debatforum
Selve konceptet vil jeg ikke gøre mig til smagsdommer over, men jeg synes det kunne være interessant, hvis nogle med en juridisk ballast ville kommentere på det. Kunne man tænke sig at det f.eks. overtræder noget lovgivning vedr. injurier? For hvis ejeren ender med at blive straffet for det, er det jo ikke nødvendigvis ikke så fantastisk igen...
Hvis der ikke umiddelbart er noget der tyder
på, at der kan komme en juridisk tvist ud af det, vil jeg da bestemt
også mene at det har været gavnligt for ham. Han har da i det mindste
fået mig til at besøge sin hjemmeside, selvom jeg måske ikke lige er
målgruppen