Hej anders det vidste jeg ikke men det ved jeg så nu tak for det |
For alt i verden - hold dig fra det marked! Jeg havde en hardwareforretning på nettet for 7-8 år siden. Allerede dengang var det umuligt at følge med de store mht prisen, og idag er det blevet langt værre. Mange af de forretninger, der kørte godt dengang er lukkede eller opkøbt idag. Desuden er avancen uendelig lille, og varelageret mister værdi hurtigere end modetøj.
Privatkunder gider generelt ikke betale mere, bare fordi de får service. Folk går gerne ned i ElGiganten og får en masse rådgivning om fladskærms-tv af en sælger, og så går de hjem og køber det på nettet.
Den eneste mulighed ville være at satse på erhvervskunder. Her ville man tillægge en stabil, god og personlig service høj værdi. Her er det vigtigere, at tingene fungerer, end hvor meget det lige koster.
Dit navn tyder på, at du allerede har en virksomhed, der yder service på computere. Hvis du vil sælge hardware, så gør det som et supplement til din forretning, prøv ikke at konkurrere på edb-priser.dk, og koncentrer dig om at opbygge langvarige forhold med erhvervskunder.