Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil kunden betale dèt mere?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har længe gået med drømmen om at lave en virksomhed som sælger sine varer online(webshop),
men jeg kan ikke få produkterne så billigt som mange af mine konkurenter, da de er store firmaer, og køber større ind=køber billigere.

Tror i kunderne vil betale det mere, hvis man nu giver dem bedre service eller....?

Jeg vil blive superglad for jeres hjælp :-)

Takker

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 20:05

Hvad er det, du vil sælge? Er det computerudstyr?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 20:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Computerhjælp

Jeg kan godt se problematikken, men du må huske på at det ikke kun er prisen man kan konkurrere på. Der mange måder du kan gøre det på og ja service er helt sikkert en af dem man kan gøre brug af. Hvis du er bedre til at hjælpe kunden skal du nok få nogle ordre i hus, men det kan være svært at gøre dette - da internettet netop er så synligt og folk deraf bliver mere og mere prisbevidste.

Sværhedsgraden ender nok ud i om det meget dyre produkter der tale om, eller om det billigere produkter - og du herfra kan få en masse impulskøb (som mange butikker jo tjener fedt på).

Så der er både ting der siger for og imod - det svært at sige før man står i lignende situation.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:17

Hvis du vil sælge computerudstyr på nettet, så tror jeg ærligt tal ikke at din virksomhed vil nå at blive ret gammel hvis du blot sælger det samme som de store firmaer der omsætter for 3-cifrede millionbeløb om året.

Hvis du skal have en chance for at få en netbutik op at stå med computerudstyr, så skal du finde dig en niche de store ikke vil have med at gøre.

Ellers tror jeg ikke du overlever ret længe - hvis du ikke ligger højt i prislisterne hos EDBpriser, så får du næppe ret mange kunder.

Det er en meget hård branche, og end ikke de store tjener ret store beløb på trods af deres store omsætninger..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 27. Sep 07
Skrevet kl. 23:09

Jaeee, jeg er også selv godt i tvivl. 

Men jeg ville mene at de måske gerne ville betale lidt mere for en god service :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 23:17

Det er jo også en fin tanke, men hvordan vil din bedre service komme til udtryk for kunden?

Når jeg handler på nettet er det sådan cirka efter følgende model :

1. Finde den ønskede leverandør, ofte på edbpriser.dk, medmindre det er noget server-specifikt fra HP eller DELL.

2. Putte varen i kurven.

3. Betale online.

4. Modtage varen næstkommende hverdag.

I min situation kan jeg ikke helt se hvilken ekstra service du kan tilbyde en kunde som mig.

Kunder der kræver mere service end ovenstående model, vil efter min overbevisning, enten ringe til butikken (de seriøse netbutikker har en telefon der besvares af mere eller mindre kompetente medarbejdere i en salgsafdeling) eller alternativt, finde en fysisk butik i deres nærområde.

Så hvis du vil have lidt mere feedback på din forretningsmodel, er du nok nødt til at pensle dit mål for "god service" lidt mere ud.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej kunden vil ikke betale mere for en vare! Uanset om du giver en bedre service. Du kan bare se ud af vinduet på samfundet. Det er fint når man taler om det, men noget helt andet når man skal betale.

Der er selvfølelig forskel på hvilken vare det er, men umiddelbart kan jeg ikke komme på et produkt jeg ville betale mere for.Smile

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 23:45

hej Din computerhjælp hvis det var mig der skulle starte en sådan forretning op så ville jeg tilbyde skræddersyede computere helt fri for præinstalleret software, fordi jeg ville personligt gerne slippe 500.- mere for en computer der var fri for alt det præinstallerede møg

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 10:23

delinda:

hej Din computerhjælp hvis det var mig der skulle starte en sådan forretning op så ville jeg tilbyde skræddersyede computere helt fri for præinstalleret software, fordi jeg ville personligt gerne slippe 500.- mere for en computer der var fri for alt det præinstallerede møg

Har du overvejet DELL? (Hvis man ringer til dem kan det sagtens lade sig gøre at få maskinen uden operativsystem)

Tilmeldt 27. Sep 07
Skrevet kl. 11:01

Jeg kan kun give jer ret. Jeg kan heller ikke se hvordan, jeg kan vise at jeg vil give det bedre service i tilfælde af reklamation. Men hvis kunderne vidste det, så tror jeg gerne de ville give 50-100 kr. mere, som typisk vil være dèt dyrere, min pris ville være.

se eks.:
http://www.spilpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=468391

Jeg ville ligge nr. 6 med min pris her.

Jeg har svært ved at se, at de bør vælge mig. Godt nok er det ikke alle der kender de billige sider(edbpriser osv.), men dem som interessere sig for computer gør jo nok.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)