Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

snyder Google ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet en annonce hos google adwords med ca. 20 søgeord. Standard klikpris kr 1,00, men adwords siger at jeg skal byde 1,70 (eksempelvis) på bestemte søgeord, for at komme på side 1, men hvis jeg går ind på google og skriver det pågældne søgeord så kommer der kun een annonce op for et andet firma på side 1.

Forsøger google at tage r... på annoncørene? Eller er der en anden forklaring.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:59
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

> Forsøger google at tage r... på annoncørene?

Næhh, det er som med enhver anden auktion at den der sætter varen tilsalg - i dette tilfælde Google, har lov til at sætte en minimumspris. Det er det de gør.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 12:05

OK, Jeg troede kun auktionen var mellem annoncørerne Hmm

de er sgu' ikke så dumme endda

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du har da vist aldrig været til en auktion! Sælger kan ALTID sætte en mindstepris og det er sådan set bare det Google gør.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:45

Hej

Du er ikke den eneste der undrer dig over hvad Google vælger at vise på side 1 (og de andre sider i ørvrigt). Jeg har nyligt skrevet artiklen: Adwords: Kom på side 1 eller dø, som jeg tror vil være interessant for de fleste.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 21:51

Men taler vi ikke KUN om Adwords? - Altså påstanden er vel ikke, at de naturlige resultater bliver påvirket af, hvem der betaler?!

Helt ærligt så vil jeg mene, at Google kan vise Adwords som det passer dem, og bestemme prisen, som de har lyst. Man betaler jo ikke noget, hvis man ikke får nogen klik, og står der overhovedet nogen steder, at man har garanti for at blive vist med den laveste klikpris!?

Google giver jo selv et overslag på, hvor mange klik man skal regne med ud fra det budget, man sætter, og det plejer jo at holde. Så hvori består snyden?!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:05

THorborg plejer at sige at "den der har grisen, bestemmer prisen", og det er også tilfældet med Adwords. Ikke desto mindre er det interessant at diskutere præcist hvordan man kan regne med at ens annoncer bliver vist når man betaler X øre. Det er mit indtryk at at deres placeringsalgoritme er ændret for nyligt, og der derfor er væsentligt større forskel nu på om man nbetaler side 1 prisen eller ej (målt på hvor mange besøgende man får).

Mvh Jesper Jørgensen

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 22:15

Det ved du utvivlsomt mere om end mig!

Jeg mener dog at kunne huske (også fra gammel tid) at man nogen gange kunne sætte sin pris til minimum, og så blev annoncen bare ikke vist, selvom der ikke var nogen konkurrenter på søgetermet.

Jeg mener også at kunne huske (og det går i hvert fald 1 år tilbage), at når man bladrer i Adwords-siderne, så går nogle af de samme links ofte igen på side 2, 3. osv.

Men jeg vil holde mig til at påstå, at snyd kan man vel næppe kalde det.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 14:17

>Du har da vist aldrig været til en auktion! Sælger kan ALTID sætte en mindstepris og det er sådan set bare det Google gør. <

Jo, jo, men jeg har bare ikke stødt på det før hos Google

Jesper Jørgensen:
THorborg plejer at sige at "den der har grisen, bestemmer prisen", og det er også tilfældet med Adwords. Ikke desto mindre er det interessant at diskutere præcist hvordan man kan regne med at ens annoncer bliver vist når man betaler X øre. Det er mit indtryk at at deres placeringsalgoritme er ændret for nyligt, og der derfor er væsentligt større forskel nu på om man nbetaler side 1 prisen eller ej (målt på hvor mange besøgende man får).

Jeg er helt ening med dig, Jesper. Det er heller ikke særligt tillidsvækkende at google gør som de gør, netop fordi de sidder inde med en bunke data fra en masse annoncører, og i princippet, bare kan skrue lidt op for budprisen når et søge ord bliver lidt populært. Men som du siger "den der har grisen ..."

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 12:46

Det handler reelt kun om at google skal tjene så mange penge så muligt, så du kan sagtens ligge i toppen og betale mindre pr. klik end alle andre på samme side.

Det handler nemlig ikke bare om klikprisen, men om hvor meget google vil tjene pr. visning (eller pr. 1000 visninger for at give et bedre eksempel) af din annonce.

Hvis du har 2 annoncer hvor den ene har en maks klikpris på 1 kr. og den anden en makspris på 2 kr. men annoncen til 2 kroner bliver klikket på 50 ud af 1000 visninger mens den til 1. kr. vlikket der klikket på 150 gange af 1000 visninger, så vil annoncen med en makspris på 1 kr. ligge højest, da google vil tjene 150 kr. pr. 1000 visninger af denne mens de kun vil tjene 100 kr. pr. 1000 visninger af annoncen til 2. kr.

Til at starte med skal man nok bare betale hvad det koster at ligge på 1 side, eller så meget man nu har råd til. Når man så begynder at have fået en masse kliks, kan man begynder at sætte prisne ned.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)