Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-værdi af NoFollow-links

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som helt SEO-mæssig værdi i at få links med "NoFollow"-tags?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:57

Kun indirekte hvis det skaffer besøgende som efterfølgende selv linker til sitet. Eller i søgemaskiner som ikke understøtter nofollow tags. Ikek at jeg kan nævne nogen af betydning.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 21:55

Både og... Som udgangspunkt  så fjerner nofollow tagget SEO værdien i linket. Man skal dog huske at selv om søgemaskiner som Google ikke tillægger linket nogen reel værdi, så crawler de stadig links selvom der er nofollow tag på.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:24

Lars Bachmann:

Både og... Som udgangspunkt  så fjerner nofollow tagget SEO værdien i linket. Man skal dog huske at selv om søgemaskiner som Google ikke tillægger linket nogen reel værdi, så crawler de stadig links selvom der er nofollow tag på.

Og her tager du fejl, Lars. Som bl.a. Adam Lasnik har beskrevet det her (link), følger Google ikke et nofollow link. Og som Google selv skriver i sine retningslinjer:

How does Google handle nofollowed links?

We don't follow them. This means that Google does not transfer PageRank or anchor text across these links. Essentially, using nofollow causes us to drop the target links from our overall graph of the web. However, the target pages may still appear in our index if other sites link to them without using nofollow, or if the URLs are submitted to Google in a Sitemap. Also, it's important to note that other search engines may handle nofollow in slightly different ways.

Du sidder vel ikke og falder i søvn dernede ved fjorden, knejt? Wink

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:03

Jeg ville have svoret at have læst fra pålidelig kilde at der er lavet forsøg der beviser at Google har crawlet links med nofollow atributten, men jeg kan ikke finde min kilde nogen steder, så jeg trækker min udtalelse tilbage og bøjer mig i støvet.. :)

Og selvom jeg giver dig ret, så skal man dog huske på at der kan være forskel på det Google officielt melder ud, og det de gør i praksis.

God weekend

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 23:04

Lars Bachmann:

Man skal dog huske at selv om søgemaskiner som Google ikke tillægger linket nogen reel værdi, så crawler de stadig links selvom der er nofollow tag på.

Hvad betyder det i praksis for ens SEO-indsats?

Edit: Beklager - havde ikke læst de efterfølgende kommentarer...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:17

Hej Lars

Jeg lavede et forsøg sidste år engang - og det viste, at Google IKKE fulgte linket. Jeg lod dengang et links stå med nofollow i næsten to måneder til en side, der forblev ude af indeks. Så fjernede jeg nofollow, og to dage senere var destinationssiden i indeks.

Ikke skudsikkert - men det underbygger, hvad Google siger. Og du har helt ret i, at der jævnligt er forskel på, hvad de siger, og hvad de gør...

Du skal ikke bøje dig i støvet - men du kan give en is til sommer!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:59

Der kan være situationer, hvor links der i første omgang ser ud som rene NOFOLLOW links kan have en værdi. Det gælder f.eks. links fra Wikipedia, der benytter NOFOLLOW på deres eget site - men mange af dem der benytter Wiki-data andre steder (som de gerne må) har ikke NOFOLLOW på. Det samme kan gælde blogs og debatter, der måske selv bruger NOFOLLOW men hvor andre ikke nødvendigvis gør det, som gengiver deres feeds.

Deruodver er det vigtigt at huske på, at SEO ikke bare handler om Google :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)