11.900 + moms i år. grænsen bliver hævet næste år. Kan ikke huske hvordan det fungere over det, men det kan trækkes fra mener jeg. der sidder nok en klog revisor der kan fortælle resten
Jeg tror, at du tænker på grænsen for straksafskrivning. Den ligger på de førnævnte 11.900 kroner.
Koster en mac til en grafiker over 20.000 kroner, betyder det ikke, at man ikke kan få fradrag, men blot at man ikke kan afskrive hele beløbet på en gang. I stedet skal den nedskrives over en passende årrække.
Jeg tror, at du tænker på grænsen for straksafskrivning. Den ligger på de førnævnte 11.900 kroner.
Koster en mac til en grafiker over 20.000 kroner, betyder det ikke, at man ikke kan få fradrag, men blot at man ikke kan afskrive hele beløbet på en gang. I stedet skal den nedskrives over en passende årrække.
Ok, jeg tror jeg blander straksafskrivning sammen med fradrag...
Jeg har på et regnskabskursus hørt at en MAC ikke tæller som en pc. Det vil sige at du kan afskrive hele beløbet, hvis det er en MAC du har købt. Men du må vist hellere spørge en revisor til råds :-)
Mon ikke det har været en joke: "En Mac er ikke en pc men et legetøj". Ellers gad jeg da godt at vide hvad der ellers er blevet sagt på det kursus.
Den er ihvertfald underlagt samme regler som alle andre computere. Nogle vil måske hævde at en computer har under 3 års levetid hvorfor den altid kan afskrives fuldt ud og det er der måske også gode argumenter for, men der er ikke nogle eksempler fra praksis på at det er blevet godkendt.