Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af forlag? webshop?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have læst diverse tråde her på Amino, kan jeg se at der er flere herinde der har oprettet deres eget bog forlag.

Jeg er i den situation at jeg så småt er ved at være færdig med min bog, og i den forbindelse har jeg tænkt meget om jeg skulle udgive den selv eller igennem et forlag. Og jeg er kommet frem til at jeg gerne vil stå for det hele selv.

Mit spørgsmål er derfor, hvad det kræver at oprette sit eget forlag?

Nogen gode råd fra jer som allerede har oprettet et forlag?

____

Omkring bogen kan jeg oplyse at den tildels handler om bryllupper, og i den forbindelse havde vi tænkt os at få lavet en webshop og så sælge den derigennem. Men vi overvejede også at indkøbe nogle lækre specielle ting (bryllypsgaver) som også skulle sælges igennem shoppen. (ting som vi pt ikke har set andre steder her i dk).

Men så sidder jeg og tænker, om det ville være en dårlig ide at sælge både bog og gaver på samme shop? da vi talte om det mente vi at det ville være en god ide, netop fordi tingene "matcher" med bogen. og fordi det ikke drejer sig om 20 -100 forskellige ting der skal sælges.. men derimod kun et par enkelte specielle ting/gaver.

Grunden til at jeg nu overvejer om det er en god ide, er fordi det jo er en helt ny bog som kræver masser af markedsføring. Ingen kender mit navn (endnu).. Hvad mener i om at sælge bog/gaver på samme shop, er det en god eller dårlig ide?

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 13:53
Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 14:00

Jeg synes, du skal overveje, om det kan betale sig at oprette et forlag bare for at udgive en bog!

Der findes allerede små forlag, hvor du bare betaler for det antal bøger, du vil have trykt, og så udgiver de bogen for dig! Så kan du selv vælge, om du vil have dem til at læse korrektur og alt det!

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 18:13

Hej C. Jensen

Ud fra min personlige vurdering, ville jeg ikke tøve med at lave en webshop og sælge produkterne. En forretning bygget op omkring ét lead-produkt, og en række tilbehørsprodukter er udemærket.

Hvorvidt du bør starte dit eget forlag på bogen, vil jeg lade andre kloge hoveder op til at rådgive dig om ;) Blandt andet den smukke Anja der jo selv har været hele forlagsturen igennem fra bunden af, så dér kan du nok høste gode erfaringer.

I forbindelse med webdelen, vil jeg sige du har to muligheder. Den ene er at køre en ren webshop på det, og markedsføre bogen + tage tilbehørsprodukterne som mersalg.

Eller lave en særskilt hjemmeside (dog integreret med shoppen så brugeren ikke mærker nogen synlig overgang) hvor du med en god del information, historier, indslag, måske et forum mv. markedsfører din bog og refererer til at brugeren kan købe den online i shoppen, og med et enkelt klik bliver ført derover.

Her synliggøres så alle tilbehørsprodukterne i forbindelse med købet af bogen. Dette giver også den fordel, at hvis folk via word-of-mouth og direkte søgninger på google rammer shoppen først, kan handle i den som var det en hvilken som helst anden webshop med bryllupsting, og ikke lægger mærke til at det primære fokus er bogen.

win-win.

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:43
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 08:48

Tillykke - du har lige svaret på en ca. 5 år gammel tråd Big Smile

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:21

Thomas:
Tillykke - du har lige svaret på en ca. 5 år gammel tråd Big Smile

I lige måde Stick out tongue

Jeg vil minde om, at Amino ligger rigtig godt i søgemaskinerne, og derfor er det en god ting, når tråde som denne, af og til opfriskes med et nyt svar.

Der er jo ingen tvivl om, at svar på gamle tråde ofte kommer fordi en person har søgt på ... lad os sige "oprettelse af forlag" på en af søgemaskinerne, og dermed har enten aktuelle spørgsmål, eller et helt friskt og superaktuelt svar.

Dermed bliver tråden endnu mere nyttig, for den næste som søger på det samme.

Og vupti! - så fik du også lige smidt din reklame ind i en tråd hvor "webshop" indgår i overskriften. Smart! Cool

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 09:29

Tja, så kan man jo vurdere om værdien af indholdet i en 5 år gammel tråd stadig er aktuel - og om værdien øges fordi der smides 1 enkelt link ;) Hvis der endelig skulle lidt aktualitet på, så ville lidt mere indhold nok være ønskeligt. Markedet for bogforlag er ændret dramatisk på de sidste 5 år. Og i øvrigt et link til et indhold, der er skrevet for 4 år siden.

Om det var smart jeg fik smidt en reklame i en tråd hvor der står webshop? Sikker nok, men nu var det jo nok ikke derfor jeg svarede. Hvis mit svar skulle fremgå som effektiv markedsføring kunne det nok være gjort væsentlig mere effektivt ;)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)