Efter at have læst diverse tråde her på Amino, kan jeg se at der er flere herinde der har oprettet deres eget bog forlag. Jeg er i den situation at jeg så småt er ved at være færdig med min bog, og i den forbindelse har jeg tænkt meget om jeg skulle udgive den selv eller igennem et forlag. Og jeg er kommet frem til at jeg gerne vil stå for det hele selv. Mit spørgsmål er derfor, hvad det kræver at oprette sit eget forlag? Nogen gode råd fra jer som allerede har oprettet et forlag? ____ Omkring bogen kan jeg oplyse at den tildels handler om bryllupper, og i den forbindelse havde vi tænkt os at få lavet en webshop og så sælge den derigennem. Men vi overvejede også at indkøbe nogle lækre specielle ting (bryllypsgaver) som også skulle sælges igennem shoppen. (ting som vi pt ikke har set andre steder her i dk). Men så sidder jeg og tænker, om det ville være en dårlig ide at sælge både bog og gaver på samme shop? da vi talte om det mente vi at det ville være en god ide, netop fordi tingene "matcher" med bogen. og fordi det ikke drejer sig om 20 -100 forskellige ting der skal sælges.. men derimod kun et par enkelte specielle ting/gaver. Grunden til at jeg nu overvejer om det er en god ide, er fordi det jo er en helt ny bog som kræver masser af markedsføring. Ingen kender mit navn (endnu).. Hvad mener i om at sælge bog/gaver på samme shop, er det en god eller dårlig ide?
|
Hej Carsten
Du kan læse lidt om at oprette eget forlag her: http://www.amino.dk/groups/bger_og_forlag/wiki/hvordan-opretter-man-et-forlag.aspx
- og gruppen er du selvfølgelig meget velkommen i!
~
Anja