|
Idé til navn
Hej Lotte XL''ent sko er i mine øjne ikke et særligt fantastisk navn. Først kunne jeg ikke rigtigt læse hvad der stod, men så kunne jeg godt se hvad der mentes med det. Du skal passe på at der ikke går for meget teknik i et navn. Selvom det er sjovt at leje med ordene og samtidigt prøve at få alt man laver/sælger presset ind i et navn, så er det ikke ensbetydende med at det er et godt navn. XL''ent sko signalerer i mine ører/øjne præcist det som du ikke ville ha'' - nemlig at kvinderne føler at de er XL - ekstra store, når de køber hos dig, hvilket måske ikke ligefrem er det mest populære prædikat blandt kvinder. Dernæst er det ikke et navn man husker. Var det XL Sko, eller var det Eccelent Sko eller...det var vist noget med store sko eller..... Jeg ved at det er drøn-irriterende at få kritik på denne måde, når man ENDELIG har navngivet sit barn, men jeg synes virkeligt at du bør overveje det én gang til, inden du lancerer dig. Sad lidt og funderede igen. Du snappede ikke mit SIZED - og så gik jeg videre til et endnu mere catchy - og provokerende navn = opmærksomhed, genkendelighed - på den positive måde: Giraffe Nu griner du sikkert og synes at det er værre end XL. Men tænk lige over det en gang til. Giraffe har noget fransk over sig = design, checket, internationalt, branded. Giraffe er selvfølgelig et langt dyr, og en kvinde vil jo ikke symboliseres som en giraf - hun er jo ikke nødvendigvis høj fordi hun har store fødder. Nej, men selvom Giraffe lyder lidt af lange lemmer, hvad følelser har du så for en giraf? Det får smilet frem ik? Den er elegant, smuk og smidig, ik? Den er et venligt og dejligt dyr der elegant har tilpasset sig sine omgivelser ik? Er giraf ikke et positivt dyr/navn? Dertil kommer at du på en fed måde kan lege med gule/brune/guld/sand-farver i logoet, så du får et særdeles catchy navn som man virkeligt vil huske. Giraffeshoes.com er ledigt. Nåm'' uanset om du er helt uenig i ovenstående, så tænk lige over det igen. Giraffe kontra XL''ent Sko? Hvad lyder som et kommende internationalt kendt mærke? Uanset hvad du kommer frem til, så rigtig held og lykke fremover med dit spændende projekt. Mange hilsner René |
|
Online markedsføring - Marketingzonen.dk
Nu er det et par gange blevet sagt, at butikkens navn endelig ikke må fortælle, hvad butikken handler med. For kvinder med store fødder hader at blive gjort opmærksomme på, at de har store fødder. Det er noget vrøvl. Det vigtigste må da være, at kunderne kan finde den rigtige butik. Det er ligesom forudsætningen for handel. Det kan ikke nytte noget, at butikken bliver overfaldet af kvinder med små fødder eller at kvinder med store fødder ikke får den tanke, at her er det produkt, som de søger. I vores branche er der en butik, som hedder ”Butik stor pige”. Og de store piger flokkes om den som fluer om en sukkerknald. ”Endelig en butik specielt for os”. Man skal kalde en spade for en spade. Hvis det ikke er for sent, er her et lille bidrag til navnet. Tilføj et lille e: XLente Og udnyt navnet i jeres reklamer: XL sko, XL service, XL udvalg, XL kvalitet Eller S priser, L udvalg, XL sko Mvh. Bo Jensen Butik Go’aften |
Hej Dejligt at kunne starte en diskussion om navne. Jeg har virkelig brugt rigtig lang tid på at finde et godt navn, som jeg selv kan lide og som jeg føler giver et hint om hvad butikken handler om. Jeg er selv høj og har brugt str. 43 siden jeg var 13 år. Derfor har jeg haft store overvejelser omkring navnet, for jeg ved godt selv, at jeg ikke ville handle hos nogen som hedder Big Foot, f.eks. XL''ent sko er navnet og jeg har købt hjemmesiden, hvor jeg så småt er begyndt at gøre klar til at starte op. Hvis I har lyst til at kigge: http://www.xlentsko.dk I må meget gerne komme med konstruktiv kritik, men husk på at det er den spæde start og at jeg stadig udvikler på den. Jeg har desuden besluttet, at jeg vil starte enkelt og så se senere, om jeg skal investere i en mere forkromet model, med dankort betaling m.m. Jeg takker endnu en gang for jeres kommentarer indtil videre. Mange hilsner Lise-Lotte |
Hej. Der var et bud som hed www.storsko.dk der er noget om snakken med at de Internetnavne skal holdes nede på jorden, så det synes jeg er et godt navn, også når der bliver søgt på Google betyder det meget at søgeordet er med i navn. Så på den måde ville www.stordamesko.dk være endnu bedre, og meget let at huske, det er lige så vigtigt. Hilsen Martin |
Hej Martin Kan faktisk godt se ideen i det du siger. Jeg kom jo faktisk lidt i gang sidst på året sidste år, med XLent Sko. Men måtte lukke hele molevitten ned igen og har sat projektet på stand-by. Men det kører stadig i baghovedet og jeg håber på at kunne tage fat i det igen. Dog mangler jeg stadig en sparringspartner, som kender til skobranchen og som kan hjælpe mig med, hvad man skal tænke på, når man starter sådan en lille butik op. For det var faktisk der jeg gik i stå og havde svært ved at komme videre. Manglede sparring og vejledning. Men når jeg tager fat i projektet igen, vil jeg klart tænke over det med hjemmeside navnet og vælge noget som der let søges på :-) Takker Lise-Lotte :-) |
Hej Lise-Lotte. Ærgerligt, at du ikke kunne få det til at køre. Jeg kunne godt have skaffet et par kunder! ![]() (Tit et problem, at finde sko der er store nok!) |
Hej Tanja Jeg har ikke opgivet ideen. Måtte bare, af private årsager, sætte det hele på standby. Men arbejder i det stille stadig på sagen. Kig evt. her: www.hofverberg.dk/storesko.htm Så jeg vil stadig prøve at få det til at køre. For ja, det er et kæmpe problem at finde sko der er store nok, og som er smarte. God weekend ![]() |
|