Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bachelor i...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står foran en revalidering forhåbentlig efter jul og ønsker mig en bachelor i jura eller psykologi(hvis de slf ønsker at bevilge mig det).   Hvilke muligheder vil jeg have med en bachelor uden kandidatgraden i begge tilfælde?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:48

I første omgang vil jeg mene at udfordringen er at gennemføre det relevante studie, ingen af de to du nævner er just nogle af dem med den laveste dumpeprocent eller det nemmeste stof.

Begge er generelt meget bogligt tunge. (Jeg har selv en fortid på jurastudiet)

Jeg kender ikke nogen med en bachelor i jura, dem jeg kender har alle taget de sidste to år med for at få en brugbar uddannelse, så det er nok nemmere at få job som kandidat.

Hvis du får godkendt revalidering til de første 3 - 4 års uddannelse, så burde det vel være muligt at få hverdagen til at hænge sammen, selvom du selv skal betale for livets opretholdelse de sidste to år?

Jobmulighederne er gevaldigt bedre for en cand. jur end for en bachelor vil jeg forvente.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 20:52

Hej

Dine muligheder afhænger jo af, hvad du vil!
Da det nu er et iværksættersite, du er kommet ind på, så går jeg ud fra, at du spørger om mulighederne i forhold til iværksætteri i relation til de to uddannelser. Det tror jeg ikke at nogen kan svare på, da alt kommer an på din ihærdighed, dit netværk og din evne til at skabe forretning.

Hvis dit spørgsmål i relation til de to uddannelser drejer sig om dine muligheder for at få job bagefter, så ville jeg tage fat i studievejlederne på de to uddannelser og desuden ringe til nogle psykologer og advokatkontorer for at spørge dem direkte - ikke bare om jobmulighederne i dag, men også på, hvordan de ser på fremtiden for de to uddannelser. Så på med vanten og spørg personer i de to brancher.

Held og lykke med studiet, hvad end det bliver

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:12

Det er da en sund tanke at hoppe ud i... Lovgivningen for ydelsen af juridiske tjenesteydelser er jo liberaliseret, og derfor er der flere og flere firma, der tilbyder ydelser á la det advokater gør, fx. mig selv, og jeg tror bestemt en bach.jur har bedre fundament end en tidligere taxachauffør - ikke for at være arrogant, men reelt...

Henset til at arbejdsløsheden nu også snart siver ind i min branches afdelinger for overdragelse af virksomheder, og de kan jo ikke alle anvendes i konkursafdelingerne, så tror jeg mulighederne for jobs på advokatkontorer er mere begrænsede end hvis du var en færdig kandidat. På den anden side vil du være markant billigere i løn som ressource, hvorfor det da ikke er utænkeligt at mindre kontorer - som mit fx. kunne overveje ansættelse af bach jurer... ps. vores størrelse har jo hidtil gjort, at vi slet ikke kan tiltrække kandidater fordi der var for få og mængden af jobs for spændende...

En første års advokat på et af to ti kontorerne modtager ca. 53.000 i løn om måneden... det kunne måske motiverer til at tage den fulde uddannelse...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:25

Nu kender jeg ikke uddannelsernes længder, men husk du MAX kan modtage revalidering i 5 år.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 12:31

ja og de kører efter devisen: hurtigst muligt vej tilbage på arbejdsmarkedet, uanset ønsker og drømme.  Så kan godt være man slet ikke får lov at stile til det man egentligt øsnker.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:33

Det er vel stadigvæk muligt at få SU til udannelsen hvis revalideringen udløber eller hvad man nu kalder det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 12:39

Det vil jeg bestemt ikke give dig ret, det er ihvertfald ikke min oplevelse. (er selv på revalidering)

Jeg har personligt fået meget lang snor og har kunne vælge det som jeg selv mente kunne blive en succes. Hvis de ville have dig igennem systemet asap ville lovgivningen ikke tillade dig 5 år.

Anders du har ret, det er intet problem at komme på SU efterfølgende, MEN kommunen godtager med stor sandsynlighed ikke en uddannelse der tager fx 7 år. Det er ganske enkelt for usikkert at "man" bliver efterladt uden økonomisk støtte de sidste 2 år.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 17:32

Jeg vil egentligt allerhelst have en psykologi uddannelse som min. kommer til at tage 2 års HF og 3 års Bachelor. Det ligger på de 5 år. Men hvorlangt kan jeg nå med udelukkende en bachelor i psykologi uden kandidatgraden.    Jeg ved godt jeg bare kan tage kandidaten på SU bagefter,     men som udgangspunkt skal jeg få bacheloren i psykologi til at interessere kommunen.

Der er andre uddannelser der også trækker, men jeg skal have mig bestemt til på torsdag da jeg har møde om fremtiden med dem der.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 18:07

Hvis du ser det med kommunens øjne skal du kunne vise/overbevise at uddannelsen reelt vil kunne give dig arbjede efterfølgende. Man kan sige at kommunen "invistere" i at uddanne dig for at du så efterfølgende kan få et arbejde....og betale skat igen :)

Dvs. du skal ikke komme med forslag om at du tager uddannelse X for så efterfølgende (efter 5 år) tager uddannelse B, derved bliver du ikke uddannet/omskolet til at finde et arbejde efterfølgende.....nej nu bruger de pengene på at du fortsætter med at uddanne dig. Så pas på med det.

Desuden er de heller ikke interesseret i at give dig en uddannelse i der ikke direkte giver dig afgang til et job. Det kunne fx være at du vil have en diplom i ledelse, men at den ikke er direkte adgangsgivende til et job. Men derfor kan du godt sammen strikke et forløb bestående af flere forskellige ting der til sidst stiller dig godt efterfølgende.

Når du skal til mødet tage du alle de informationer og tanker med dig har. Hvis at du er godt forberedt og har tænkt over tingene....print evt. nogle papirer på den uddannelse(r) du ønsker og tag det med. Det kan godt være at det virker som om du skal tage beslutningen INDEN torsdag, men sådan er det ikke i praksis..din uddannelses vejleder er der for at hjælpe og vil rådgive dig bedst muligt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)