Hej Dennis Velbekomme Jeg har faktisk en anden idé jeg vil dele med dig. Du skriver at I har 7000 varenumre. Så tager det jo forståeligt nok lidt tid at lave en god salgstekst til alle varerne. Men hvad så med at starte hver produktkategori med en salgstekst der dækker hele kategorien? Lad os arbejde videre med cykellåse. Når jeg klikker på kategorien "lås" Så bliver jeg med det samme mødt med teksten: "VÆLG DET ØNSKEDE PRODUKT". Igen meget faktuelt og produktspecifikt. Det er en fremgangsmåde vi selv vil bruge nu når vi ska til at relancere vores webshop. En anden god idé kunne være div. guides. Fx. "Sådan vælger du den rigtige lås" hvor I forklarer om fordelene ved spirallås kontra alm kædelås. Skal det være lås med nøgle eller kode etc. etc. Nå ja - og så burde I overveje en "Bedst sælgende" eller "mest populær" menu. Det var alt - nu vil jeg holde weekend med resten af familien. Rigtig god arbejdslyst med shoppen. Hilsen Morten p.s. vi er de officielle impotører af verdens mindste foldecykel A-Bike. Jeg er i den forbindelse på udkig efter en mikro lås som jeg kan sælge som tilbehør. Er det noget du kan hjælpe med, må du meget gerne ring til mig på 70 21 29 29 på tirsdag.
|
Jeg må sige at 3,2% i konverteringsrate i sig selv er usædvanligt flot. Har i overvejet at bruge jeres resourcer på markedsføring, kundefastholdelse, mersalg og lignende istedet eller udover optimeringen, som sagt syntes jeg 3,2% er rigtig godt, og hvis i tjener penge på den markedsføring i har i forvejen, så skulle i måske begynde at gøre endnu mere ud af markedsføring. Email markedsføring til nuværende kunder, tilmeldte til nyhedsbrev, SEO, adwords osv, hvor i virkeligt kan måle på hvor meget i får ud af jeres markedsføringskroner, og optimere på dette område også.
Man kan også bruge for meget tid på optimering, på et tidspunkt kommer man op hvor de næste 0,1%'er bliver for dyrere i forhold til de resourcer og penge der bruges på den ekstra smule optimering. Men igen det kan i nok regne på om kan betale sig.